{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af Chow chow'er...
  • #1   6. jan 2008 Tillykke du har en chow chow ;o)

    De er vidst bare ikke så lærevillige -eller dvs, kun når de selv vil *G*


  • #2   6. jan 2008 Laila..
    En Chow er jo ikke just kendt for sin fine "samarbejdsvilje"
    Tvært om !
    Den er kendt for at være ufattelig selvstændig !
    Vil du have en lydighedshund, så er det nok en anden race du skal forsøge dig med, eller også må du lære at se Chow'ens selvstændighed som charmerende.. smiley


  • #3   6. jan 2008 som de andre skriver og du sikkert ved er de chow´s meget selvstændige og vil kun, når de vil:-) men går ud har at du også bruger rigtig mange godbidder:-)

  • #4   6. jan 2008 Rigtig lækre guffer kan nok hjælpe på vej, og så skal tingene "leges" ind, og kun træning kort tid af gangen, så kan det være den synes det er lidt sjovere.

  • #5   6. jan 2008 Mange af jer er inde på det rigtige... Det er når DE gider smiley

    Man skal ikke træne så tit, for så falder interessen for den lækre godbid... OG så gælder det om at finde godbidden den enkelte chow vil "dræbe for" smiley Nogle chowere er totaaalt kræsne med godbidder... Rico vil f.eks. næsten kun træne for frikadeller, beaf sticks og rugbrødsstykker med leverpostej på *GG*

    Har hørt at hjemmelavede "leverguffere" skulle tænde dem smiley

    Og det kan nu lade sig at gøre... Rico lærte at give pote på en dag smiley


  • #6   6. jan 2008 Men der er også bare ting jeg ikke har kunnet lære Rico... F.eks. at gø på kommando :-S Det ville jeg ellers godt have at han kunne...

    Og nåå ja... Hehe... At gabe på kommando... Det kan han sådan set... Men han er snu... Han har fundet ud af at hvis han gør det hurtigt og lidt, så vil han alligevel få en godbid *GG*


  • #7   6. jan 2008 de er meget selvsrændige og mine har ik gidet når vi har været til træning der er de andre hunde mere intressante.. men hjemme han de lært lidt

  • #8   6. jan 2008 Hej med jer.

    Ja ved det godt at det næsten er umuligt med dem. Det er jo også lidt det der er det dejlige ved dem.

    Meeeen det kunne jo være nogle af jer havde nogle små fif..

    Den lille vi har er nemmere at få til noget for hun er vild madglad, hvor den store er fuldstændig ligeglad. Men hun glemmer det sgu desværre bare med det samme.

    Kunne bare godt tænke mig at få dem til at kunne ligge sig i kurven og sådan lidt, men har sørme snart opgivet.

    Elsker dem jo alligevel. smiley




  • #9   6. jan 2008 asron jeg havde kunne sit,dæk, stå på bagben og gi pote når vi var hjemme og der var en lækker godbid i vente ellers lod han som om han ik kunne høre en... og balou kan det samme men gør det også nogen gange ude.. men komme når man kalder har det aldrig lykkeds mig at lære dem, hvis der er noget der er mere spændende så lukker de ørene ;o) men jeg syntes det er en charme at de er anderledes og har deres egen vilje ;o)

  • #10   7. jan 2008 Ved selv, fra da jeg var mindre og havde en Chow, at det ikke har ret meget med tålmodighed at gøre, men timing! Du skal træne med hunden, når den vil, og det er ikke ret mange gange den gider det på hel dag. Men hvis du fanger de øjeblikke, så bygger du dens lyst op til at lære, og gør det nemmere at lære den "tricks", men hvis ikke, så bliver det ligesom at ha' en kæmpe kat rendende rundt derhjemme:-)

  • #11   7. jan 2008 Mogens A >> Det er selvfølgelig det man skal gøre op med sig selv inden man vælger at anskaffe sig en hund... Vil man kunne leve med at man indgår et partnerskab, hvor det ikke kun er når du har lyst men også den anden? Fremfor at have en hund som er meget arbejdslysten og som er meget "eager to please"?

    Og mht. at kunne samarbejde med ens hund... Det vil jeg mene jeg også kan med Rico. Selvfølgelig ikke på agility niveau hehe... Men han kan da ting som "uden om" (at gå den anden vej rundt om træer, hellepæle osv *S*) Har fået ham til at vente på sin plads selvom der stod en kat liiiiiige for næsen af ham som han MEEEGET gerne ville have ud af haven (og livet *GG*) Han venter med at spise til han får lov, han venter med at gå ud i haven til han får lov osv *S* (Ja okay, han er en chow, så der er da nogle af tingene der smutter en gang i mellem hehe) Og ja... Får ham jo nok desværre aldrig lært at komme på kommando *GG*

    Patrick P >> Det har du ret i... Det gælder om at finde de gode godbidder og så ikke træne så ofte, for (sådan er det i hvert fald med Rico) så vil han gøre aalt for de godbider han ikke har fået i noget tid hehe... Og så er det ikke sikkert man skal træne hver dag. Nogle gange kan du gøre det flere dage i træk... Men tit skal man kun træne en gang om dagen... Igen fordi som du siger, så er det ikke så tit den har lysten *S*

    Laila og Lars >> Det er ikke ret mange chowere som kan lide at ligge i kurve... Så det kan godt være derfor dine ikke gider det... Vi fik en plastickurv med til Rico... Den havde han ikke lagt i hos dem vi overtog ham fra. Vi havde købt en rigtig lækker polstret stofkurv... Der gik et par måneder før han lagde sig i den første gang... Rico kan meeeget bedre lidt en sammenfoldet dyne eller tæppe. Det har jeg overvejet at købe hos jysk... En billig kunstfiberdyne og så folde den sammen 2 gange og måske sy et betræk til den. Det vil han være vild med. Måske en idé *S*

    Og ja... Jeg synes også heelt klart charmen ved en chow er at man ikke bare kan få dem til at gøre som man vil når man vil det... De skal føle de ikke tvinges til det *S*


  • #12   7. jan 2008 det med kurven kan jeg godt hoppe med på alle de 4 jeg har haft har meget sjældent ligget i kurv og så har det været en rigtig blåd en , har også prøvet at kobe en sækkesol/kurv den ville de heller ik bruge... jeg har tæpper i stuen og soveværelset og han ligger mest på gulvet og hvis jeg flytter tæppet hen hvor han pleje at ligger finder han et andet sted ;o)

  • #13   7. jan 2008 Lisa H >> Rico er så en rigtig luksus hund... Han vil nemlig gerne have det SUPER blødt smiley Var en dag ved at rydde lidt op og rundt inde i soveværelset og havde bl.a. en dyr enkeltpersonsdyne af de der magnetdyner... Nå, men skabet skulle ryddes op, så jeg tænkte jeg bare lige kunne folde den sammen og lægge dynen på gulvet imens (der var jo lige blevet støvsuget)

    Da det så blev aften og vi skulle i seng havde jeg ikke rigtigt fundet ud af hvor dynen skulle være (det var en gæstedyne) så tænkte den bare kunne blive liggende der til dagen efter (Rico ville jo alligevel ikke lægge sig på den) Der gik ikke andet en 2 minutter fra vi var gået i seng til Rico kom luskens og lagde sig der med det samme *GG* Dynen blev flyttet og jeg købte i stedet en hundemåtte... Den kunne han da også godt lægge på, men ikke så lang tid som den lækre dyne... Fik så for en halv måned siden et uld "tæppe" af min farmor som jeg kunne bruge til Rico. Den lagde jeg ovenpå måtten så den ikke var så tynd... UUUHHH det ku Rico godt lide. Nu ligger han der endnu mere smiley


  • #14   7. jan 2008 de ved hvad de vil ha og vil ik nøjes ;o) balou kan også blive fornærmet og ignorere mig, hans far var værre og kunne ignorere mig i flere dage, især hvis jeg havde badet ham ;o)

  • #15   8. jan 2008 Lisa H >> Ja det er sjovt sådan noget... Der er også bare nogengange hvor vi har "gjort noget mod Rico" hvor han så er fornærmet lææææænge efter smiley Og nej, han vil ikke nøjes... Udvælger dine chowere så også hvilket legetøj eller gnaveben han vil bruge liiiige i det øjeblik? *GG* Det gør Rico *GG*

  • #16   8. jan 2008 * JemKem - 23 år og med en mini i maven *
    Legetøj??? balou er for fin til at lege ;o) vi har en masse legeøtj og ben liggende men det er kun når der kommer andre hunde på besøg det bliver brugt og loppe rør det ikke hvis han kan blive fri ;o)


  • #17   8. jan 2008 Lisa H>>
    Okay *GG* Hvilket legetøj har I? Rico gider OVERHOVEDET ikke pivedyr... Men noget han riiiigtigt kan ruske, DET er sagen *GG* Han er vild med sådan et reb af små tråde med knuder i enden... Det er bare sjovt... Så går han rundt og kaaaster det op i luften *GG*


  • #18   8. jan 2008 han har reb, pivedyr, bolde og reb med dæk.. men det ligger bare.. det sker en sjælden gang han vil bide lidt i en gammelsok eller håndklæde når jeg tørre hans øjne

  • #19   8. jan 2008 Lisa H >> *GGGGGG* Ja nogle er jo født for fine til den slags *GGG*

Kommentér på:
Træning af Chow chow'er...

Annonce