1.409 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Kasteration af hanhund Kasteration af hanhund

Jeg overvejer at få min ene hund kastreret.

Simba er 3 år han er en rigtig dejlig shelti, men han har altid haft nerverne uden på pelsen… Vi har trænet meget, og en overgang syntes jeg at han havde det bedre, men over det sidste år, syntes jeg igen han er blevet mere nervøs.

Nervøs er måske ikke det rigtige ord, når Simba er i en situation han ikke kan magte bliver han meget gøende, og han er meget svær at stoppe igen. Ting der kan få ham op og kører kan f.eks være, besøg af fremmede, sne vejr, børn der løber og fyrværkeri.

Jeg har snakket med vores dyrlæge i dag, og hun mener det ville kunne hjælpe at få ham kastreret, er der nogen her inde der har erfaringer/meninger om dette vil jeg meget gerne hører fra jeg

Mvh. Heidi

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af møbler 800 kr.
  • Elektriker 800 kr.
  • Sætte kilerem på texas rider 6100E 250 kr.
  • Hej jeg skal have hæng mit TV og TV bord op 800 kr.
  • Flytterengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasteration af hanhund
  • #1   7. jan 2008 Du kan jo overveje at starte med en kemisk kastration for at se, om det er hormonrelateret...

Er det ikke det, så er der jo ingen grund til at kastrere

• #2   7. jan 2008 CH: jeg skal ikke "bruge" han som hanhund, så for mig gør det ikke så meget, at kasterationen bliver endegyldig - jeg er ikke den store tilhænger af kemisk kastration

• #3   7. jan 2008 Synes du en kirurgisk kastration er mildere end en kemisk???

• #4   7. jan 2008 Mine egne blev kasterert i november, men ikke fordi de var nervse anlagt. Men de er da blevet meget mere rolige af det, og bliver ikke bange for høje lyde eller pludselige bevægelser, som de ind i mellem kunne blive..
    Menhvis du alligevel ikke skal bruge den til avl, var det da en mulighed! Den bliver også nemmere at opdrage!

• #5   7. jan 2008 Er i lærer som vet. sygeplejerske...uden at skulle lyde klog, ville jeg måske også prøve den kemiske kastration først, for når der er tale om nervøs adfærd, er det ik altid at en kastration afhjælper det. Men det ville da være dejligt for dig og ikke mindst Simba hvis det hjælper :O)

• #6   7. jan 2008 åh... jeg ved ikke om jeg syntes den er mildere...

• #7   7. jan 2008 Hej Heidi J.

Det er trist for jer at i har en nervøs/usikker/stresset/"tændt" (?) hund, jeg har dog aldrig hørt om at fjernelsen af hormoner skulle kunne hjælpe på det!!

Jeg vil varmt anbefale dig at søge efter en mere kvalificeret trænings hjælp, end den du/i har fået indtil nu

Min egen hund reagerede også uhensigtsmessigt på rigtg mange ting i hendes første 1½ - 2 leve år, men jeg gav ikke op og fik den trænings hjælp jeg - og hun - havde brug for.

Pøj-pøj med det :o)

..og ps.....jeg vil være utrolig interesseret i at høre din dyrelæges agumenter for, hvorfor en kasteration skulle kunne hjælpe på hans problemer :o)

Vh,
    Karina.

• #8   7. jan 2008 Ja, jeg må indrømme, at usikkerhed heller ikke er noget jeg har hørt er testosteron-betinget...

Tværtimod.

• #9   7. jan 2008 Jeg håber virkelig det vil hjælpe ham - han har det simpelhen så træls!

Vi har trænet meget! men hvis det ikke hjælper, træner vi jo viderer

• #10   7. jan 2008 Jeg kører på kemisk kastration af Baloo, og den hjælper ca. 70%. Har ikke bestemt mig for om han helt skal kastreres. Men jeg ville prøve den kemiske først, for hvis den ikke hjalp, så ville en rigtig kastration højst sandsynlig heller ikke hjælp. Ved godt jeg ikke kan køre på den kemiske forever, men det bliver ikke i år han bliver kastreret. Måske til næste år.

Men Baloo er steriliseret, så han ikke kan parre mine tøser, en sterilisation ændrer intet på hundens væremåde.

• #11   7. jan 2008 nu ville det jo være godt hvis jeg kunne huske hendes argumenter - men det kan jeg ikke - hun henviste til en ny undersøgelse

• #12   7. jan 2008 CH 33 år - lige præcis!

Jeg kender kun en god måde og det er rette træning :o)

Nogen gange har man brug for fremmede øjne, for at kunne se hvad det er der for alvor forgår.....og hvad der kan gøres for at sætte ind på rette måde for hunden ;o)

• #13   7. jan 2008 Simba har altid været nervøs! og det kan jeg leve med... men det der er blevet værer er hens efterfølgende reaktion, førhen virkede det at sige shhh... til ham - men nu skal jeg virkelig op og makerer

• #14   7. jan 2008 Markere?

Hvad er det du markerer og hvordan?

• #15   7. jan 2008 Det skal ikke lyde som om jeg ikke vil træne, men Simba har det svært, og hvor længe er det rimeligt at trække det ud hvis en kastration ville virke, det er noget jeg har overvejet en del

• #16   7. jan 2008 vi fik af vide, at vores han, godt kunne ændre adfærd, og blive evt. en hund uden selvtillid ved kastration. Om det så passer eller hvad, ved jeg ikke.

Men vores er blevet meget rolig nu, og har fået skruet lidt ned for hans selvtillid.

Har du overvejet noget træning, der kan styrke hans selvtillid ?

• #17   7. jan 2008 Heidi J - for mig lyder det som noget der vitterligt (ved godt jeg lyder som mit eget ekko nu*S) KAN og også bør trænes.

Igen må jeg varmt anbefale dig og jer, at finde nogen der er kvalificeret til dette....måske endda hjemmetræning.

• #18   7. jan 2008 CH - jeg er holdt med at ignorere, og nu beder jeg ham om og gå op og ligge sig, det gør han (for det meste), men når han så ligger der, forsætter han med at gø (eller brumme) - det er den måde jeg makerer på

• #19   7. jan 2008 Jeg hører dig Karina, og du taler ikke for døve øre :o)

• #20   7. jan 2008 hvad agility? for at styrke hans selvtillid ?

• #21   7. jan 2008 hvad med ...

• #22   7. jan 2008 Heidi J - okay *S*

Uanset hvad du beslutter dig for, ønsker jeg dig og din dejlige hund alt det bedst ;o)

• #23   7. jan 2008 vi har gået til agility, men stoppede da Simba ikke kunne rumme det. så nu gå vi til lydighed

• #24   7. jan 2008 mange tak Karina

• #25   7. jan 2008 Jeg stemmer pænt i med Karina - tror også det er noget, der skal trænes frem
    Hunden skal have en masse successer og fantastiske oplevelser, så den kan få styrket sin selvtillid ;o)

Men - hvis du snakker med din dyrlæge igen om dette her, så er jeg rigtig interesseret i argumenterne, så jeg vil blive glad, hvis du vil skrive dem ;o)

Kommentér på:
Kasteration af hanhund

Annonce