Kasteration ??? {{forumTopicSubject}}
Håber på lidt erfaring her.
Vi har overtaget en hanhund på 3 år, som vi har nogle udfordringer med.
Vi bor på en større ejendom som det er meningen han skal løbe frit på, men han bliver ved med at løbe væk, ikke langt væk, men på de nærliggende marker og kommer glad og træt hjem efter 20 min ca.
Derudover er han rad mager ! han er virkelig tynd og har ikke taget på i de 4 mdr. vi har haft ham, trods foderskift.
Derudover reagerer han voldsomt på tæver i løbetid, han bliver helt vild og påvirket når tæver er i løbetid, ikke kun vores egen, men også naboernes 1 km væk. piver og piver, løber rundt osv. Da vores egen tæve var i løbetid var han påvirket af det i 4-5 uger ! før, imens og efter.
Vil der hjælpe at kasterere ham ?
Han er ellers en glad og psykisk robust hund og en collie.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
At han måske begynder at tage på og at han måske ikke reagere så meget på tæver i løb er ikke sikkert.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 662
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
I har jo lige overtaget ham.. så opbyg et godt forhold.. og træn med ham et stykke tid.. hvis det intet hjælper, så måske prøve den kemiske først.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Han bliver aktiveret så rigeligt dagen igennem. Vi arbejder begge hjemme og har mulighed for at træne og lege med dem. han er rigtig glad for bolde og leg med pinde, men selvom vi har gået en lang tur med ham og derefter leger med ham i haven i 30 min, sammen med vores anden hund, så stikker han pludselig af, så det er bestemt ikke af kedsomhed.
Vi har 2 hunde og den anden hund er med os ude det meste af dagen og render hvor vi er og hygger og leger. Det vil vi jo også gerne have at han kan være med til, så vi ikke skal lukke ham ind og være selv.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
Udover det kunne det være i skulle gå ture med hunden istedet for bare at slippe den ud???
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
Hvad er din erfaring med kemisk kasteration da (bare af nysgerrighed)?
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.843
Vi valgte at følge op med en rigtig kastration lige før den kemiske løb ud og som sagt har det været fint for os.
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
Min egen hund er kemisk kastereret..... og temmelig egetkøns agressiv. Det har han nu været også før den kemiske kasteration, jeg håbe bare at det hjalp lidt på det også.
Når kemien holder op med at virke skal jeg beslutte om han skal operativt kastereres eller om det skal være kemisk igen. Og med det du skriver i tankerne giver det jo et andet perspektiv for hvad jeg skal vælge :o)
Mvh.
P.s.Grunden til at han skal holdes kastereret er at han producerer så meget testestoron og de små blodkar kan ikke holde til presset, så han bløder voldsomt og meget tit fra tissemanden ellers.
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Kastration er ikke en løsning på jeres problem.
Kasteration ???