{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
468 visninger | Oprettet:

Hjææææælp!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa, Jeg har 2 hunde, en han labrador på snart 3år og en tæve amerikansk bulldog på 6måneder..
Landet ligger sådan at hun stadigvæk ikke er renlig, når vi ikke er hjemme.. Hun klare sig fint med 4-6timer når vi er hjemme.. Jeg tror problemet ligger i at de leger sammen når vi ikke er hjemme, og derfor kan den lille ikke holde sig.. Er vi væk bare 3-4timer, er vi sikre på der ligger noget der ikke skulle ligge der (til og med lidt tapet - putter dog hvidt stødt pepper på så hun ikke kommer der igen).. Jeg er 100% sikker på at hun ikke kan holde sig pga mine 2 hunde leger sammen når man er ude (det er dog også fint hvis hun ellers bare kunne holde sig) Er der nogle som har nogle gode fif til den slags? Skal dog siges det ikke er pga hun er bange for at være alene med den anden, da hun er blevet trænet en hel del, og i flere timer adgangen når man er ovenpå og lader dem være alene.. Nogle må da ha nogle gode råd til den slags da jeg nok ikke er den eneste med 2 hunde.. Har haft nogle overvejelser ang at dele dem op i hver sit rum (med børnesikrings låge så de stadigvæk kan se hinanden) pga jeg gider seriøst ikke komme hjem hver dag for at tørre det ene og det andet op smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjææææælp!!
  • #1   8. jan 2008 Det kan også skyldes separationsangst eller en anden for for alene-hjemme problemer.

Du kan, som selv foreslået, forsøge at skille dem ad, ellers kan det være at starte forfra med alene-hjemme træningen der er løsningen.

• #2   8. jan 2008 Jeg ville nok prøve og skille dem ad, som du selv forslår.

• #3   8. jan 2008 Jeg syns det lyder som en rigtig god idé at skille dem ad når de skal være alene hjemme, ikke kun for at lære hende at alene tid ikke betyder legetid, men også fordi pludselig kommer hun i løb, og så har du en hanhund hængende på hende og et upskuld på dine hænder, på en alt for ung tæve ovenikøbet.

• #5   8. jan 2008 Ja det rigtigt nok, men hun bliver også steriliseret.. Ja vi må starte med at skille dem ad, og kun tage labradoren med op, og lade hende være i køkkenet.. Så må jeg se hvordan det går.. Men vi havde også overvejet det med børnelågen, så den ene er i gangen og den anden i køkkenet.. Så håber jeg satme det virker inden jeg går helt nedenom og hjem smiley

• #6   8. jan 2008 Jeg vil lige påpege at når man træner alene hjemme, skal man forlade hjemmet. Hunden er udemærket klar over at I bare er et andet sted i huset...

• #7   8. jan 2008 Vores Mille er renlig, når hun er i hendes kravlegård på 4 m2. Ingen problemer overhovedet.

Men hvis hun får lov til at gå rundt i hele huset som Oscar, så er det sikkert og vist, at der ligger en pyt til os et sted....

Så nu er hun altid i kravlegård og har hendes bur, der står åbnt med tæppe i, som hun så går ind og putter sig i (ganske frivilligt!!!), når de er alene hjemme. Hun er en pain-in-the-ass overfor Oscar, og jeg vil ikke risikere at han en dag siger for voldsomt fra, når vi ikke er hjemme. Derfor er de adskilt med gitter.....

Der er ingen problemer, når vi er hjemme....

• #8   8. jan 2008 Tak Oscar, Og Bianca, Vi er skam heller ikke hjemme smiley de er kun nede i køkkenet når vi ikke gider ha dem rundt heletiden, så det er sjællent.. smiley Vi prøver også med et gitter af metal (fra babysam) så må vi håbe at resten af huset/væggene ikke bliver gnasket ned

• #9   8. jan 2008 Prøv lige at se der kravlegårde, som vi har.
    Der kan man "hegnehunden ind" i den størrelse som man har brug for og undgå at de kommer til vægge, døre, paneler osv osv.......

Tror der er billeder under begge hundes profiler.
    Ellers kan du se dem i forskellige størrelser på vores hjemmeside:
    www.123hjemmeside.dk/jutlander

De er guld værd, og det er en nydelse at ta fra sin hund uden at frygte for, hvad man kommer hjem til!! ;o)

• #10   8. jan 2008 Nå, de billeder er væk fra profilerne, så du må en tur omkring hp´en.......

• #11   8. jan 2008 Jeg må nok indrømme at hvis hunden gnasker tapet er der noget andet at tage fat på. Så er der enten tale om at hunden ikke er tilstrækkelig aktiveret før den skal være alene, så den er træt og lægger sig til at sove i stedet for at hygge sig med tapetet. Ellers ER der tale om et alenehjemme problem.... Jeg har aldrig hørt om en hund som var velaktiveret og tilfreds med at være alene som åd tapet når den var alene!!!

• #12   8. jan 2008 (link fjernet)

Her feks.................

• #13   8. jan 2008 Den bliver skam aktiveret, starter altid med 20mins gåtur, derefter over på en græsplæne hvor de kan lege i 20mins tid, også hjem derefter, meget andet kan jeg ikke gøre kl 05 om morgenen smiley
    Hvordan var det i starten Oscar, var der ikke noget piveri osv da de skulle lære at være væk fra hinanden, eller var det sådan fra starten af?

• #14   8. jan 2008 Hmm. Det tror da pokker at de leger videre derhjemme!! Det skal være mental aktivering - IKKE fysisk... Det er ikke alle hunde som har godt af lange gåture om morgenen, da det tager tid at falde til ro igen før man skal være alene... Jeg vil foreslå at leg ikke er til om morgenen og de får noget at bruge deres næser til i stedet...

• #15   8. jan 2008 Såsom måske søge deres morgenmad?

• #16   8. jan 2008 Jep - lige netop...

• #17   8. jan 2008 Thomas. De er skam i samme rum, bare adskilt af gitteret, så der er ingen problemer der, for de er lige netop IKKE alene!!
    Det er det, der er det smarte!! ;o)

De er..øh...sammen..hver for sig...!!!!! ;o)

• #18   8. jan 2008 Men som Bianca siger, så er det deres næser, og ikke kroppen der skal aktiveres, inden de skal være alene.

Så skal der nok falde ro over dem, når i kommer hjem igen.

Hvis de blir aktivert fysisk, blir de bare opkørte og har en masse damp, der skal lukkes ud....

Kommentér på:
Hjææææælp!!

Annonce