{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Av.. bidt .. :/ {{forumTopicSubject}}

Ja.. så bed mickey sku.. og det gjorde ONDT!..
og han bedt til :/.. har 4 store mærker på armen..
bed ikke helt igennem men næsten..

Alt pga. 2 kødben..

Fortalte min mor.. Du skal ikke give dem mad i samme rum.. og hvad gjrode hun så.. gav dem to lækre ben..
Bamse lå og fortærede hans. og knurrer når mickey kommer fortæt på..
det kkay jeg tager mickey hen til hans ben.. og leger lidt. han rykker sig nærmere Bamse.. hvor han begynder at knurrer voldsomt.. mickey vil bare lege..
på dette tidspunkt hænger min arm ned af sofaen så jeg er parat til at gøre noget hvis det nu skulle ende gal.. Nu knurrer mickey så.. og "angriber" min arm.. jeg bliver utrolig forskrækket med trækker ikke min arm til mig da det vil forværer det.. Mickey knurrer indtil det går op for ham at det er det forket mål.. og slipper så..
i det hans slipper løfter jeg bamse op da jeg er skræmt over hvad han kunne finde på at gøre mod ham..

Hvad skal jeg gøre.. jeg er ikke bange for mickey,.. Langt fra.. er bare så rasende!.. og ved ikke helt hvordan jeg kan tackle dette :S

Nogen der kan hjælpe?!,.
har virkelig brug for hjælp lige nu..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Av.. bidt .. :/
  • #1   8. jan 2008 tja håber da min mor har lært noget :S...

Bedte hende højt og tydeligt ikke at give dem mad sammen...

Han bed jo mig i troen at det var bamse han havde fat i.. og ønsker jo ikke at der på noget tidspunkt skal ske bamse noget :S

• #2   8. jan 2008 til hvordan jeg skal tackle det?..

efter som.. Jeg som sagt stadig ikke ønsker at der skal ske bamse noget .. Angrebet var jo ikke ment for mig.. men for bamse.. tvivler på bamse ville have godt af sådan et bid..

• #3   8. jan 2008 Du skal ikke gøre så meget,jeg forstår så ikke helt at DU ikke skilte dem ad da du så de lå i samme lokale.. så var det jo ikke sket. Og han gav jo advarsler inden han bed, der var bare ingen der tog sig af dem.

• #4   8. jan 2008 Hvad er den anden for en? Og hvor gamle er de?

• #5   8. jan 2008 Skulle jeg også til at spørge om...

• #6   8. jan 2008 Jeg er lige kommet hjem.. og lagde mig i sofaen for at se min serie CSI..
    Da jeg ser bamse ligge og tygge på et ben.. fint nok tænkte jeg.. Da mickey så kommer slæbende med et meget størrer ben.. og viser det..

Der efter går jeg hen og spørger min mor om hun har givet dem benene og hvorfor de ligger i samme rum..
    hun svarer at bamse pev og ville ud. . Jeg lade bamse ligge helt henne ved sofaen hos mig.. og tygge på det lille stykke Mickey løber rundt og leger..
    Nu knurrer bamse fordi mickey er lidt tæt på..
    Jeg går lidt væk for at lege med mickey et andet sted.. men nu er han jo Obs på bamse som ligger og knurrer.
    Og begynder at lege.. hopper lidt rundt.. og gøer.. står med rumpen i vejeret og ligger på forbenene. ligger sig så om på maven.. nu er jeg gået tilbage til sofaen og sat mig.. og ligger med min arm ud over.. da der kommer et angreb .. og der bider han mig mens han knurrer. .
    Jagter katten lidt.. er slet ikke ops på benet..

Jeg elger også lidt emd ham med at fange hans snude og han ligger og gør sig til

• #7   8. jan 2008 Mickey er en dalmatiner. og han er 5.mrd.
    Og bamse lige knapt 4 mrd.

• #8   8. jan 2008 Jamen de er jo begge hvalpe? Hvalpe bider og sådan er det bare.. Jeg tvivler på at det var et bid ment i alvor...

Hvis I bliver ved med at skærme dem af over for hinanden så lærer de aldrig at omgås hinanden.

De skal have lov at sige fra overfor hinanden. Ja, og det medfører et bid hvis ikke den ene piller af, når den anden siger fra. Men tro mig, du vil hellere have at de lærer grænserne nu end når de er halvandet år og kæmper om den indbyrdes rang!

Har I givet det nogen som helst overvejelse at have to hanner med så lille aldersforskel? Og det uden at være klar over hvordan hunde agerer over for hinanden?

• #9   8. jan 2008 For det første er de jo jævnaldrende. Hvilket godt kan give bøvl omkring rang, men du skriver: "nu er jeg gået tilbage til sofaen og sat mig.. og ligger med min arm ud over.. " dvs du ligger med en arm henover Mickey?? For det andet synes jeg i burde have lagt Mickey ud et andet sted når han så tydeligt siger han vil være i fred, eller også skulle I have bedt den anden om at gå væk. Mange hvalpe laver det der "lege" trick for at få benet og det tror jeg da også er intentionen her..

• #10   8. jan 2008 i øvrigt synes jeg de skal have lov at være hunde og sige fra.... der er jo åbenbart ikke nogen andre der gør det.

• #11   8. jan 2008 Dorte B: vi er mange der er rørende enige med dig..

• #12   8. jan 2008
    Jeg ville ikke have en hund mere..

Mickey's er min mors..
    Og jeg fortalte hende også hvis hun nu skulle have en hund om det ikke kunne være en hunhund. Men det blev mickey..

Jeg lader dem også sige fra over for hinanden.. Mickey siger bare intet.. gøer engang imellem men det er det.. Bamse knurrer konstant når mickey er i nærheden..

Lukker vi mickey eller bamse ud i gangen vil e sidde og hyle. da min mor sidder ved computeren. og jeg ved fjernsynet i det samme rum.

lå ikke med armen over mickey.. han lå ca. 30 cm, væk fra bamse og jeg.. langt nok væk så jeg knunne nå ham med strækt arm.. men slet ikke tæt på ..

mickey får da også lov til at sige fra.. ved at knurrer. men det gør han ikke.. han bider.. også knurrer han :s.

Min arm var langt far i mellem dem. Men han fik fat i min arm ..

• #13   9. jan 2008 Tror ikke jeg ville være så bekymret.
    Som både Mie og Sarah siger, så er de kun hvalpe.
    Og han bed jo ikke igennem, så var der uden tvivl gået hul.
    Nogengange kan vores indgriben forværre konflikter, istedet for at løse dem. Selvfølgelig skal det stoppes, hvis det er ved at komme ud af kontrol.
    Hvis du vil se en, der mener det alvorligt, så tag et kig på min profil.
    Hvis de ser sådan ud, så skal der gribes ind, øjeblikkeligt.

• #14   9. jan 2008 Og helst før.

• #15   9. jan 2008 Bamse og katten er mine dyr. helt og alene.

som skrevet før.. Ønskede jo ikke en hund til..
    Men min mor gjorde det.. Alle hvalpe er jo skønne.. hvorfor ikke få en "bamse" til..

når bamse knurrer går mickey som regl også væk .. også kalder min mor ham ned til hende. Hvor hans lege tøj er. og motivere ham med nogle godbidere. og leger "sit" med ham..

• #16   9. jan 2008
    Det var min mors holdning...

argh.. jeg ønskede ikke en ekstra hund..
    væreste af det hele hun grinte da jeg sagde han havde bidt mig.. og siger.. ja det kan jo ske..

• #17   9. jan 2008 Har nu ikke haft skilt vores to, men har været til stede.
    Når den gamle ikke gad gnave mere, var det ok at Gaia tog det.

• #18   9. jan 2008 kender mange der har flere hunde, og når deres hunde får ben, så får de dem inde i hver deres transportkasse smiley

Der hygger de sig gevaldigt inde

• #19   9. jan 2008 * bulldog fever *
    Hvis du havde læst det hele .. ville du også have læst at jeg ikke var hjemme. Men havde bedt min mor om at holde dem adskildte hvis de fik nogle ben.

hvilekt hun ikke gjorde da bamse pev . fordi han blev lukket ind i et rum . helt alene med det der ben..

Min mor lukkede så op hvor han så er løbet ned i den anden ende af stuen og gemt sig ved sofaerne.. da jeg kommer hjem skynder jeg mig ind for at nå min serie. Bamse ligger sig nu hen til mig fordi her føler ahn sig tryk og spiser sit ben.. Mickey kommer så hen til mig og vil lege. åh ja også kan jeg begynde forfra..
    nåh men langt til kort.. Bamse knurrer.. mickey begynder at lege. bamse knurrer højere.. mickey bider mig i armen som hænger uden for hvis det nu skulle gå galt.. men langt fra i hans "angrebs retning".. dog fik han fat i mig,..

• #20   9. jan 2008 Marie-Louise.. sådan noget findes ikke i mit hus.. desværrer. det enest vi har der minder om det er bamse taske. når vi skal med bussen

• #21   9. jan 2008
    Bare gok mig hårdt i nøden med alles jeres mursten..
    Men søger nu lidt hjælp..
    Til hvordan jeg skal tackle det..

Nu er der endelig ro over huset fordi bamse kom ind på mit værelse og det samme med mickey når han er i stuen..

eneste tidspunkt de kan slappe af.. er hver for sig..ellers er de begge obs på hinanden..

Jeg ved at jeg ikke skal fodre dem i samme rum.. og har jeg på intet tidspunkt gjort..
    Men min mor skider højt og helligt på alle regler..

men hvad kan jeg ellers gører for at komme sådan en situation i forkøbet..

og hvem ved hvor hårdt han vil bide bamse?..
    Han er jo en del mindre end mickey.. :s

Ønsker slet ikke at de skal bide hinanden.. men har intet imod de sætter hinanden på plads.

• #22   9. jan 2008
    Din mening er helt iorden..
    Syntes jeg ville have en hund fordi jeg var klar..
    Og fordi mine forældre ikke ville lade mig få et barn smiley (JOKE). . Ej spøg til sidde.. Havde en lang snak om det med min far. som bestemt ikke er dårlig med hunde.. Og alle de hunde han har haft hænder i har været gode hunde.
    Han tog også med ud og valgte bamse... hvor vi var der en time og snakkede med ejerne og forældre hundene.

På den måde kom bamse ind i familien..

Mickey var det anderledes..
    Min mor tog derud . valgte ham. og tog hjem.. vi var der godt nok 1½ time hos kennelen.. Intet ondt om mickey.. han er en god hund.. Men jeg vil ikke have ansvaret for ham.. han er ikke min hund og det forklarede jeg ham..

Vi har et mærkelig forhold i familien til min mor..
    Og jeg undskylder at jeg ikke har lyst til at sidde og hamle op med vores forhistorie.. men det forbliver privat.
    Men her i familien.. eller her hos min mor .. Er jeg den der tager sig af alt det praktiske.. desværrer men sådan er det..

• #24   9. jan 2008 Ja det gør min mor og jeg..
    Ikke en lille lejlighed dog..
    dog har vi kun et værelse.. og det er mit. Men en KÆMPE stue. køkkent, og toilet.. plus gang

• #25   9. jan 2008
    Som datter kan jeg ikke forbyde hende i hendes valg.
    Jeg søger hjælp da jeg ikke har udsigt til at flytte lige fortiden.. og muligheden for at flytte hjem til min far med bamse forlægger ikke..

Ja jeg blev forskrækket..

Ved godt det ikke er en dans på roser og have hund.
    Og alt det ville jeg opleve med bamse alene. og på den måde få et hundekendskab.. Jeg ved mere end godt jeg ikke er istand til at have to hunde.. eller som sagt før.. kyndig nok.. Jeg søger bare lidt råd om hvad jeg kan gøre.. for at afhjælpe dette. Jeg kan nemlig ikke ahve bamse med i bil når jeg er på arbejde og bliver hentet.
    Og da jeg ikke selv har kørerkort. Må jeg jo ikke selv kører firma bilen..

Undskylder min uvidheden angående hunde..
    Og søger gerne hjælp.. Mickey er kommet for at blive.
    Og derved vil jeg gøre det bedste for at hjælpe det på vej.. det hele i en god tone.
    selv nu 40 min efter dunker min arm stadig af smerte..

• #27   9. jan 2008 tak marianne.. Det vil jeg prøve..
    troede nu ellers det var klart at de ikke skulle have mad i samme rum smiley men nej..

• #28   9. jan 2008 Blancka -> Hvorfor ser du ikke og finde dig dit eget sted at bo?
    Synes det virker lidt som om at de problemer i har med hinanden og hundene er noget med at man som teenager løsriver sig fra sine forældre og idet skaber inbyrdes problemer.
    Find dig en lejlighed for dig selv, din bamse kræver jo heller ikke enormt meget plads, så i skulle nok kunne finde jer et sted i kan have for jer selv.

Man kan ikke have to hunde sammen eller en for den sags skyld, hvis ikke man er enige om hvordan de skal opdrages...

• #30   9. jan 2008
    Har skam søgt.. Men finanserne mangler smiley
    nu tildags hvis man vil have støtte skal man være under uddannelse.. ellers er man yt..

har været på vores kommune op til flere gange.. og svaret har været det samme.. Under uddannelse kan vi hjælpe dig..

Vil prøve og snakke med min far om en ordning at jeg flytter ned i kælderen hos ham. Problemet er bare at han er multiallerkiger. (staves? ) og ikke kan tåle hunde.

Så lige nu og her glæder jeg mig bare til jeg bliver optaget på min uddannelse.. skal i .. "grundforløb" her til februar. sådan så jeg kan søge ind på selve uddannelsen.

• #31   9. jan 2008 Jeg tror på at løsningen på de fleste af dine problemer er at flytte, så kan du få dig en masse nye at koncentrerre dig om smiley
    Men hvis det ikke er muligt så bliver du nød til at sætte dig ned sammen med din mor, og så må i blive enige om nogle regler for hvordan opdragelsen af begge hunde skal foregå. Når i er to der bestemmer, skal hundene også vide at det. I bestemmer begge to over begge hunde.
    I bliver nød til at blive enige om noget, ellers bliver det nogle frygtelige hunde at have en dag. Helt forvirrede....

• #32   9. jan 2008 Mickey har en sofa som er lavet til hans.. hvor Bamse har min seng.. hvor mickey slet ikke får lov til at være.
    Døren er aldrig lukket til mit værelse medmindre jeg hører højt musik. som min mor ikke gider at lytte til. eller at jeg har givet dem mad..
    derved har de deres eget sted.

• #33   9. jan 2008
    Okay malene..
    Vi vil tage en snak eller to om det. og få nogle regler på plads..
    Tak for hjælpen alle sammen smiley

• #34   9. jan 2008 Blancka -> Har du ikke et arbejde?
    Jeg er under uddannelse og får derfor SU. Men det er da ikke nok, jeg bliver da nød til at arbejde ved siden af....
    Du kan jo bare flytte ind i en billig et værelses lejlighed. Det kan du godt hvis du har et arbejde...

• #35   9. jan 2008 Jo ..
    Men tjener ca kun 2000kr om måneden.. da jeg kun arbejder 2 timer om dagen.. Kunne være det var på tide at søge et aften/morgen job . smiley

• #37   9. jan 2008 Ja så må du arbejde noget mere smiley

• #38   9. jan 2008 tak igen for svar..
    Det hele skal indlæres / aftales og øves..
    =)

• #39   9. jan 2008 vil smutte i seng..
    Skal op kl 6. og lufte hunde =)

• #41   9. jan 2008 Det er en helt normal hvalpeadfærd, ser man hvalpe i flok, og en har fundet noget der er interessant, vil de andre prøve om de kan stjæle dette. Hvalpen der har f.eks benet vil helt klart komme med mange trudsler og også komme med udfald mod de andre, hvis de bliver for nærgående. Da jeres hunde ikke er ældre, vil jeg mene, at det er det de husker fra deres tid sammen med deres søskende.

Jeg ville ikke gøre noget ved det, ud over at de som du selv er inde på ikke skal have ben i samme rum. Men mon ikke din mor også har fundet ud af det:-)

Men ja, det er aldrig sjovt at blive bidt, og hvalpetænder er da slet ikke sjove, men det vigtigste er, at det ikke er for at skade dig, at hunden har bidt, men for at forsvare sit ben. Men selvfølgelig skal det ikke blive en vane, at den også knurrer af jer osv(selvom jeg ikke har opfattelsen af at den gør det normalt). Så skal i i hvert fald gribe ind, og fortælle den, at det er forkert.

• #42   9. jan 2008 Blancka.........

Nu kender jeg ikke dine personlige forhold, men ville det muligt hvis din mor og dig laver en form for fast aftale om hvordan reglerne er for hundene?

Sådan som det kører ved jer nu tror jeg kun det kan ende galt.

• #43   9. jan 2008
    Ja det vil det Famøse

Kommentér på:
Av.. bidt .. :/

Annonce