4.148 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hund med streptokok infektion i huden Hund med streptokok infektion i huden

HJÆLP!!!!

Mine forældres hundebasse har tilsyneladende fået en streptokok infektion i huden - ifølge dyrlægen. Han er nu på penicilin kur og har været det et par dage, men nu klør han endnu mere end før han fik medicin!!!!!

Hvad gør man lige? Det er jo ganske fortvivlende at den stakkels hund klør pelsen af sig selv og har det rigtig dårligt.

Er der nogen her der har haft samme oplevelse? Og hvad kan man gøre for at lindre kløen?

Der er tale om en langhåret chow chow. Jeg har overvejet om det evt. kunne hjælpe at klippe ham lidt! Selvom det faktisk er ganske bandlyst med sådanne hunde.

Jeg finder ingenting på nettet om det desværre....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med streptokok infektion i huden
  • #1   10. jan 2008 måske han ikke kan tåle peniciln ?

• #2   10. jan 2008 Har han ikke fået noget kløestillende?? Prednisolon f.eks??

• #3   10. jan 2008 dyrlægen har intet kløestillende givet! Pencilin plejer han nok at kunne tåle....

Er blevet rådet til at vaske ham i desinficerende sæbe og smære ham med evt. insektstik salve.

Og så evt. klippe ham... men det med at klippe en chow er ikke såå super godt...

• #5   10. jan 2008 Jeg har døjet med det utrolig mange gange på mine, Det bedste er altså at klippe dem der hvor såret er, det giver luft og heler hurtigere.. Du skal tænke på at i hele perioden kan det klø meget... de der skorper klør meget.. Men efter begge mine har haft det, kan de også godt klø sig meget, selvom der ingenting er.. Dyrlægen siger det er en overeaktion på alt det kløen.
    Pøj Pøj

• #6   10. jan 2008 Jeg tænker på........Har de taget en blodprøve på hende?? Det kan ikke være ræveskab, vel??
    JEG vil mene at hun under alle omstændigheder skal have noget kløestillende, så de må nok hellere ringe til dyrlægen imorgen tidlig:-)

• #7   10. jan 2008 hunden har kløet pelsen af hvor infektionen er... mere eller mindre hvertfald. Der er INGEN sår at se.

Er der noget jeg kan smøre ham med som kan lindre kløen. Synes det er meget underligt at der ikke er sår.

• #8   10. jan 2008 Mette: Det er nu en dreng smiley

Jeg mener jo også at den skal have kløestillende, men det havde dyrlægen ment ikke var nødvendigt?!

Min far blev vist også lidt halv sur på ham da de var dernede sidst. Nej ingen blodprøver.... Men det bør vel tages. Har sagt til mine forældre at de skal prøve en anden dyrlæge. Der er jo super mange dygtige i Aalborg og omegn.

• #9   10. jan 2008 Katrine:

Sorry....Jeg er gammel og træt......Så HAN......*GGGG*
    Men jo, jeg vil klart også mene at der både skal tages en blodprøve for at udelukke skab OG så skal han have noget kløestillende, så det må vist være et ring til en anden dyrlæge imorgen:-)

• #10   10. jan 2008 Mine hunde har været smitte af skab fra rævene, og de kløede sig også helt vildt, pelsen ryger af pletvis der hvor de er angrebet af skabmiden, ubehandlet går det altså stærkt ned af bakke, så et lille råd, få det tjekket. Jeg opdagede det hurtigt, men alligevel skulle hundene bades i noget giftigt stads ret mange gange i en længere periode, samtidigt fik de noget mod kløen..

• #11   10. jan 2008 Dyrlægen har jo konstateret at der er en streptokok infektion - hvordan ved jeg desværre ikke. Jeg bor i Norge nu. Og det irriterer mig grueligt lige nu - Har det så dårligt med at han har det så skidt.

Har bedt de gamle få kløestillende i morgen. Og så tager de til en anden doktor dyr mandag. For ham her er altså for træls.

• #12   10. jan 2008 Når mine hunde har haft ræveskab, har de fået Advocate, som dryppes i nakken og noget kløestillende, og efter få dage er det væk:-))
    Men nu er jeg heller ikke så hys over at mine hunde får prednisolon, som mange andre er:-))

• #13   10. jan 2008 Katrine:

De skal bede om at få prednisolon:-))

• #14   10. jan 2008 prednisol kender jeg - det er jo nogle ganske skrappe sager! Det ville jeg jo helst undgå hvis jeg kunne...

Problemet er faktisk også lidt at dyrlægen ikke er samarbejdsvillig. Han siger at hunden skal vaskes og så tager han eller 1000,- for det!!!!!

• #15   10. jan 2008 Det skal siges at hunden bliver vasket når den er beskidt - så det er ikke fordi det skyldes manglende vedligehold.... Han hader at blive børstet, men bliver det under store protester, så ofte som muligt.

• #16   10. jan 2008 Katrine>:
    Man skal ikke være så bange for prednisolon. Det har en HELT anden virkning på hunde end på mennesker. Masser af hunde lever i mange år på prednisolon og fordi man giver hunden en kur på 1 eller 2 uger,. Det sker der ikke en fløjtende ved:-))

• #17   10. jan 2008 Mette:

Tja jeg ved ikke - et eller andet skal han have, men som sagt vil dyrelægen ingenting....

Jeg er ved at prøve at arrangere noget med Marianne Rom i Biersted. Hun er rimelig dygtig og fornuftig.

• #18   10. jan 2008 Syntes også det lyder som skab.

• #19   10. jan 2008 Jeg vil lige komme med et lille eksempel her.
    Min gamle hund (dansk spids) fik stafylokokker op til flere gange om året og blev behandlet med prednisolon og penicillin. Jeg kom til at tænke på om der var et mønster i anfaldene. Og det var der. Det kom altid 3-4 dage efter at han var blevet vasket (med en god hundeshampo) Jeg spurgte så dyrlægen om det kunne være en reaktion pga. shampoen. Det kunne det godt, så jeg brugte for eftertiden Vetriderm klorhexcidin shampo og så var problemet løst. De sidste 4-5 år han levede var der ingen stafylokokker overhovedet.
    Det er da stof til eftertanke.

Kommentér på:
Hund med streptokok infektion i huden

Annonce