{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

4 i 1 - Hals, tand, parrer og hale... {{forumTopicSubject}}

Ja skal lige have lidt hjælp, og gider ikke oprette 4 emner, så det bliver alle 4 ting i 1 :o)

1 - Princess mangler noget pels på halsen, det ser ud som om det er slidt af, og med det samme jeg opdagede det fik hun nyt halsbånd som er meget blødt - et fra Ezy dog, samt en sele af samme mærke. Problemet med selen er at hun ikke kan have den på under hendes jakke, da snoren jo skal sættes i på ryggen. Jakken er en nødvendighed, da hun nu har haft blærebetændelse 3 gange. Noget man kan gøre der?

2 - Ja så ahr hun knækket en hjørnetand, men aner ikke hvordan, da hun ikke har noget hårdt legetøj pt, fordi hun er ved at skifte tænder og piver hver gang hun tykker i det af gummi, så hvordan knækker en tand lige??

3 - Når ejg sidder ved computeren med benene strækt under bordet, går hun hen over mine ben og stopper når mine fødder er ved hendes skridt og laver små meget langsomme parre bevægelser - er det dominans eller??

4 - Hun er nu 17 uger, dvs 4 måneder og hun plejer at ligge sig som en frø når hun bliver nusset ved haleroden og slikke op i luften, men i går lagde hun halen til side og lavede en bue med den til den ene side, ligesom min kat gør når den er i løbetid, og det kan hun da ikke være endnu... Hvad kan grunden så være?

Ved det blev lidt langt, men håber nogle kan hjælpe lidt... :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 i 1 - Hals, tand, parrer og hale...
  • #1   10. jan 2008 1. Køb en sele der kan sidde udenpå jakken, eller sæt snoren direkte i jakken

    2. Er det en hvalpe eller voksentand?

    3. Jeg vil vædde med at det bare føles rart og altså ikke har noget m dominans at gøre. Hvis altså i ikke ellers har problemer på den fornt

    4. Når man klør en hund ved haleroden bliver den.. ja.. *glad*


  • #2   10. jan 2008 1: nu har jeg jo selv jakkedyr og har invisteret i en sele der er stor nok til at passe UDENPÅ jakken... Jeg har dog måttet opgive at bruge sele og jakke samtidigt, da der var nogle designmæssige usammenlignligheder som resulterede i gnavsår - og det kan vi jo ikke have...

    2: Snak med dyrlægen, da det gør ondt på hende - det er forhåbenligt en mælktand som er knækket? Uheldigvis lyder det til at den er knækket så langt nede at nerven er blotlagt...

    3 og 4 kan jeg ikke hjælpe med mere end at det bestemt tyder på at pigen er ved at være teeenager


  • #3   10. jan 2008 1. ved jeg ikke
    2. hun har ikke skiftet mælketænder endnu har hun, så er skaden jo ikke så stor. kan hun ikke have gnavet i noget på turen eller sådan, hvalpe gnaver jo i mange ting.
    3.Det er dominans. jeg syntes ikke du skal acceptere det, men tæver gør det ofte her på dette tidspunkt. så det er ikke noget usædvanelig i det. og hænger nok sammen med 4.
    4. på mig lyder det som om hun er løbsk. er hun hævet eller bløder. Det er da lidt tidligt og kan måske være noget hormonforstyrrelse, der ligger op til løbetiden, hvis der ikke er andre tegn


  • #4   10. jan 2008 Søster McFluff - Magister Mundi Sum ¤ Kbh K ¤

    1 - Har prøvet og jakken går op når hun trækker bare det mindste...
    2 - Tror det er en hvalpe, men synes dte er lidt svært da jeg ikke ahr noget at sammenligne med.
    3 - Der har vi ikke haft problemer før, vil bare ikek have at hun skal forsøge at dominere hvis det var det...
    4 - Ja men direkte at flytte halen og "gøre plads"

    Martin K - kunne heller ikke forstå det...

    Bianca C
    1 - Ja som skrevet går jakken op her, og vil ikke have mere blærebetændelse - de to ting hænger ikke særlig godt sammen
    2 - Det er ikke hjørnetanden der gør ondt, det var inden, da hun havde løse fortænder og hun så bed i noget, så pev hun, derfor tog ejg det hårde legetøj til side, det er efter det er blevet taget, og dte ser ikek ud til at være i vejen for hende, syndes bare det er underligt.

    connie J
    2 - nej for der får hun ikke lov at tage noget, alt det hårde legetøj var væk. Så aner ikke hvordan, og igen, så ahr jeg lidt svært ved at se om dte er mælketand eller ej, men tror jeg det er.
    3 - skubber hende også væk, ville bare vide.
    4 - Hmm der er ikke noget jeg ikke har set før, så vil ikke mene noget blod eller hævet..


  • #5   10. jan 2008 tja er ret enige med de andre i 3 og fire..

    1 kan du måske lave et hul i jakken så ringen til selen kan komme ud der, hvis du kender en med en symaskine kan man jo lave det lige som et knappe hul.. bare et forslag

    2 coco knækkede også toppen af hendes små hjørnemælketænder, og det er meget tydeligt om det er mælketæder, for det første er de ikke ret store, meget spidse, de blivende tænder er hvad jeg har opserveret mere afrundet i spidsen lidt svært at forklare, men jeg kan huske at jeg syntes at de små mælketænder var så hvide at de næsten så lidt transperante ud..

    håber de kan hjælpe dig lidt..
    ja og ang tanden hvis du er i tvivl så slå en smut forbi dyrelægen, det er jo gratis at spørge dem..


  • #6   10. jan 2008 1: mine har ikke halsbånd på inde, så slider det ikke i den tid
    2: ved ikke
    3: Min ene tæve kan ikke lade være med at stå hen over udtrakte fødder i håb om en kløtur på maven - eller hun sætter sig på fødderne - Hun er næsten 4 - jeg tror bare hun synes det er hyggeligt.
    4: Det går min hanhund på 9 mdr også, og han er ikke i løbetid. Mine tæver flytter også halen når man klør den ved haleroden både i og udenfor løbetiden


  • #7   10. jan 2008 Lise B
    1 - Helst ikke klippe en jakke i stykker, der har kostet 600 kr, hvis du forstår...
    2 - Er rimelig sikker, men mærker lige om den ikke også er ved at være løs, når der er lidt ro på... For hun har tabt de 4 i mellem...

    Anette -Byens Bedste Bordere -
    1 - Glemte jeg at sige, for har Princess heller ikke...
    3 - Jamen kan på ungen måder nå hende og forstår ikke de der små parre bevægelser...
    4 - Oki. håber jeg da heller ikke allerede...


    Og igen til connie J - Synes dog at jeg har lagt mærke til at hun slikker sig lidt mere både i skridt og bagi... Men da hun var mindre havde hun også meget svært ved at nå, så ved ikke om det bare er fordi hun kan nå nu...


  • #8   10. jan 2008 (¯`'·.¸Channie¸.·'´¯) Og dræberen! smiley
    hvordan lukkes jakken?
    Prøv at købe en størrer sele..
    Mickey har sin jakke på med selen udover.. virker fint smiley


  • #9   10. jan 2008 Blancka A
    Med knapper på maven... Og kan gådt få hendes seler udenpå, men så går jakken op...


  • #10   10. jan 2008 aha..

    Mickeys lukkes på jakken nemlig med lynlås =)
    den går nemlig ikke op smiley


  • #11   10. jan 2008 Vil lige sige at min tricolor hun knækkede en hjørnetand.
    Den skal ud ellers rokker den jo om på de nye blivende tænder, Så klart skal du have fat i dr. dyr, vores var i nakose og den lille stump kom ud i små stykker, var aldrig faldet ud af sig selv sagde han.
    Prisen for den knækkede og så en der ikke ville falde ud heller fordi den ikke blev udslettet, som den der knak: 1024,- troede at det ville være meget dyre med det.
    Jeg afleverede hende kl 8 og hentede hende kl 16. Hun var frisk og frejdi og havde charmet alle da hun kom sig over narkosen og kedede sig lidt.
    Held og lykke må jeg sige.
    Jeg kan ikke sige så meget om de andre punkter da jeg ikke ved noget om det.


  • #12   10. jan 2008 Om hunden har jakke på eller ej, har intet at sige med hensyn til urinvejsinfektioner. Men derimod hvis hunden ikke for skyllet sin bælre nok igennem. Mange hvalpe drikker ikke nok, og du kan "snyde" ved at tilsætte vand i dens foder og lufte den hyppigere, således at urinen ikke ophobes for længe i blæren.

    Har den også mistet pels andre steder??


  • #13   10. jan 2008 Sin blære - skulle der stå

  • #14   11. jan 2008 Laila H - Det er jo kun spidsen, så der bekymrer jeg mig nu ikke og den skal da nok falde ud af sig selv, hun er den første i kuldet der er begyndt at tabe tænder og er kun lige gået i gang med det for knap 2 uger siden... Så dr dyr bliver ike blandet ind endnu, og den er en smule løs så den falder nok ud af sig selv...

    gitte H - Det var dyrlægen der gav det råd med et dækken, men da hun ingen pels har på maven hjælper et dækken intet og købte en jakke der dækker det stykke der mangler pels på. Og det er ikek fordi hun har tabt pelsen der, den mangler bare og nej det er kun halsen der mangler pels, hvor det ser ud som om dte er slidt af... og kun på undersiden hvor hun har meget tynd og fin pels.

    Martin K - Synes nu også at dte ville været noget tidligt... Men hun bliver skam også skubbet af når det er... :o)


Kommentér på:
4 i 1 - Hals, tand, parrer og hale...

Annonce