{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Vand til hunden? {{forumTopicSubject}}


Nu kom det frem i mig igen, så nu bliver jeg nød til lige at hører..

Har en veninde og hendes kæreste har en lab/golden på 1½ år ca. og den får kun vand når den spiser(1gang dagligt) og har hele tiden sagt til dem at den skal ha vand hele tiden. Det jo ingen vand?!!!!
meen så siger de at den pisser indenfor hele tiden.
Jeg tænker jo at det er fordi de ikke lufter den nok så.

Men nu læste jeg lige et indlæg herinde, hvor der også bliver skrevet at deres hund ikke kan ha vand hele tiden pgr af at den så pisser overalt.

Men for faaaen er det ik pisse synd for hunden, eller er der nogle hunde som bare ik kan ha vand hele tiden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand til hunden?
  • #1   12. jan 2008 Jo det er synd synes jeg.
    Daisy har adgang til vand 24 timer i døgnet


  • #2   12. jan 2008 hunde skal ha vand hele tiden, nogen tager vandet fra deres hvalpe om aftenen,og det er nok iorden,til den er tør,men ellers skal de ha vand

  • #3   12. jan 2008 vores har vand 24 timer i døgnet.... men nogle gange går der sport i den fra deres side, og de drikker alt hvad de kan.. men der går vi ind og stopper dem.... men fjerner ikke vandet..

  • #5   12. jan 2008 så man kunne give hunden isterninger om aftenen og så tage vandet væk om natten.. så skal den ikke tisse så meget..

  • #6   12. jan 2008 Synes stadig hunde bør ha adgang til vand 24 timer i døgnet.
    Tænk hvis de om natten er rigtig rigtig tørstige og slet ikke ha mulighed for at drikke.
    Det må da være frygteligt.


  • #8   12. jan 2008 EEN gang er under alle omstændigheder for lidt!!!

    Hvis hunden ikke kan holde vandet er der i min verden 2 årsager... Enten fejler hunden noget, så den ikke kan holde på vandet eller så har de aldrig lært hende ordenligt hvad renlighed er!!!!


  • #9   12. jan 2008 mischa har også vand 24 timer...

  • #11   12. jan 2008 TAK!!

    Nischa har også vand altid, godt nok sover hun i kurven i sove værelset og vandet står i stuen, men er hun tørstig, så kommer hun og dasker mig med poten ligesom hvis hun skal tis og så må jeg jo lige op og lukke hende ind til vandet (er sket 2-3 gange) i starten havde vi vandet med ind i soveværelset, men hun drikker ikke af det om natten. smiley

    Men er sq glad for at høre at det ikke er mig som er helt hysterisk.
    Den er også altid heeelt hyper aktiv, tror simpelthen det er fordi de ikke lufter den nok, hvis vi andre ikke kom nok på toilet ville vi jo også tisse på gulvet.


  • #12   12. jan 2008
    Det jeg heller ik forstår, er at man lære jo også hunden, "skynd dig at drik en masse vand, for du ved ikke hvornår du får noget igen" og så drikker den heeelt vildt meget vand hurtigt og skal derfor tisse meget jo?


  • #13   12. jan 2008 hunde skal have adgang til friskt drikkevand !! sådan er det bare.. vi skifter gså tasso's vand nogle gange om dagen så det er friskt smiley men de SKAL have rent/frisk vand hele tiden !!! 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen 365 dage om året .. smiley

  • #14   12. jan 2008 Mickey har adgang til vand altid.

    Og nogen gange drikker han en ordentlig tår, inden vi skal sove og hvis han endelig skal tisse om natten, bliver jeg vækket med en kærlig snue.. Det er sket 1 gang


  • #16   12. jan 2008 Prik har adgang til vand både ude og inde. Men ikke om natten, så sover hun i soveværelset og der er ikke vand, men skulle hun blive tørstig, kan hun da bare åbne døren og gå ud i køkkenet og få sig noget vand.
    Både Prik og vores kat er de perfekte dødåbner så ingen problemer for dem.


  • #17   12. jan 2008 Det er ved lov, at de skal have adgang til vand:

    § 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.

    Ejerne kan ikke vide, hvornår hunden er tørstig, så derfor skal den have adgang til vand, når den har behov for det.

    Hvis hunden tisser indenfor, bør de lære den at være renlig og gå nogle flere ture med den. De kunne også prøve at tage en tur til doktor dyr, for at få den tjekket for evt. blærebetændelse, hvis det er dér problemet reelt ligger.

    Uanset hvad, så skal den hund have lov til at drikke, når den har behov for det.

    Hvordan ville de slev have det med kun at få lov til at drikke en gang om dagen?


  • #18   12. jan 2008 ligsom alle andre har sagt skal en hund have frisk vand mange gange om dagen i 24 timer.. altså det tager da kun lige 2 sec at tømme skålen vaske den af og fylde nyt vand i.. jeg synes sku det er en dårlig undskyldning, de må tage øvelsen af renlighed op igen og begynde at træne det...
    du kan evt.. sige det til dem at hunden skal have adgang til frisk vand hele dagen og natten, og hvis de ikke lytter og gør det ville jeg melde dem, de er simpelthen dyreplageri at hunden ikke kan få noget at drikke hvis den er tørstig


  • #19   12. jan 2008 Voksne hunde skal have adgang til vand hele tiden.
    Men har man en hvalp der ikke er renlig, er det ok at styre vandforbruget. Så kan man gi den vand 3 gange dagligt om lufte den når den har drukket, så tisser den ikke inden for. Og vil lige tilføje med det samme, at det er IKKE synd, for jeg ved at nogle vil sige at ALLE hunde voksne som hvalpe skal ha adgang til vand hele døgnet, men det er altså ikke tilfældet. Spørg evt. en dyrlige, de vil bekræfte mit svar.


  • #20   12. jan 2008 (rettelse:Dyrlæge)

  • #21   12. jan 2008 Hold da op.. Er da helt målløs... En´hund skal da altid have mulighed for at kunne få vand.. Hvis den stadig tisser inden for som 1½ årig, så er det nok dem selv der er problemet, og ikke hunden...

    Sørgeligt at nogle mennesker er sådan!!!


  • #22   12. jan 2008 Nanna, det vil jeg gi dig ret i. en hund på 1½ år er ikke en hvalp mere.

  • #23   12. jan 2008 Den burde både kunne styre sit vandforbrug plus være renlig. Det kan være at den føler sig utryg. Det kan osse være at der ikke er blevet gjort noget for at gøre den renlig.

  • #24   14. jan 2008 Den er gjort renlig, den ved godt den ikke må tisse indenfor, og når den gør det, bliver den endda nogen siddende oven på det for at e ikke lige ser det. (vil ikke have skæld ud) Men det jo klart den pisser indefor hvis ik den kommer nok ud. men nu er de lige flyttet et sted med have, så nu kan den tisse i haven.(nu kommer den sikkert bare aldrig på gå tur :S)

    Sheila H, har sagt det 100 gange. men de lytter ikke.

    Laila H Det passer ik helt hva du siger, snakkede nemlig med min dyrlæge om det da jeg lige havde fået nisha, og hun sagde at især hvalpe skal have vand hele tiden, da de meget nemt dehydrerer smiley



Kommentér på:
Vand til hunden?

Annonce