Gåturen der endte dårligt Gåturen der endte dårligt
Her i formiddags blev vi enige om at vi ville tage vores hunde med ud i et kæmpe natur område. Der er 10 km markvej og med mark og skov på begge sider. Ingen huse eller biler.
Jeg ringer til min mor og spørger om hun vil med, med deres hund. Og det vil hun gerne.
Vi pakker hundene i bilen og kører derud.
Hundene tre stk for lov til at løbe frit og de hygger sig virkligt. Vi går stille og roligt og hyggesnakker.
På et tidspunkt tager jeg en pind op og vil kaste den ind over en mark. Lige som jeg kaster den råber min kærste stop der er pigtråd. Men for sent. Pinden var kastet og hundene susede af sted efter. Mine forældres hund for benene i pigtråden men kommer ud af den igen. og fortsætter efter pinden. Da hundene har fået fat i pinden løber de jo tilbage mod os. Vi forsøger at få dem til at stoppe men endnu engang drøner de lige ind i pigtrådet. Denne gang er både Julius og mine forældres hund i det. Vi får fat på hundene. Julius har fået en minimal hudafskrabning. Uno er ikke blevet ramt. Men mine forældres hund havde ikke ret meget skind tilbage på forbenene. Det bløder ikke æret meget. Os tilbage til bilen og så hjem med dem så vi kan få vasket ham og kigget på hans ben. Han har heldigvis kun skrabt skindene af. Men det ser farligt ud når det er på begge ben.
Han har det fint og har ikke ondt.
Men hvorfor fanden ligger der sådan noget pigtråd i et natur område hvor der er masser af vildt. Det var gammelt og mange steder lå det under jorden.
Vi er blevet enige om at vi i morgen vil køre ud og fjerne det.
Jeg har før set et føl få benet kappet halvt over af sådan noget lort.
Skulle vist bare lige ud med min vrede.
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
jul 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
I vores sommerhusområde (blåvand hvor der også har været masser af vildt) hvor husene er omkring 30-40 år gamle er nogle af grundende også stadig indhegnet med rustent pigtråd.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 328
Når det så er sagt, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvem der ejer det omtalte område. Er det offentligt ejet eller privat ejet?
Er det privatejet, så har Jeres hunde jo i grunden ikke noget at gøre på marken - og der ligger rigtig mange arealer ude i det ganske land, som ikke er opdyrkede og som egentlig bare ligner vild natur og fjerner I hegnet risikerer i en tiltale for hærværk og evt. tyveri, hvis I tager hegnet med Jer hjem - i kan evt finde ud af hvem der ejer jordlodden og gøre vedkommende opmærksom på problemet og håbe, at vedkommende er indstillet på, at det bliver fjernet.
Er det offentlig ejet, så risikerer I den samme tiltale - så der vil jeg råde Jer til, at kontakte kommune/amt/skov og naturstyrelsen og gøre opmærksom på problemet.
Og ja det er dårlig pleje, at sådan noget hegn bare bliver liggende, når det ikke længere tjener et formål.
Håber hundene hurtigt er på benene igen uden mén.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 111
Gåturen der endte dårligt