{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Brug og smid væk Danmark {{forumTopicSubject}}

Grunden til min harme er sagen med hunden som var blevet mishandlet og hængt, men denne debat har der var så mange tråde om, så det vil jeg ikke komme ind på igen.

Jeg syntes Danmark er blev et land hvor vi køber (helst så billigt som muligt) og så bare smider væk når det ikke er "sjovt" mere. jeg har gennem tiden taget 5 katte til mig som alle var sommerhuskatte som folk ikke gad mere eller fordi de var blevet store, disse katte bliver ikke særligt gamle kan jeg fortælle for en kat's nyre og lever tager skade efter kun få dage uden mad, og ikke alle katte kan altså selv finde mad.

Diverse internater og annoncer her på siden bugner af hunde som ikke er ønsket mere, jeg har forståelse for nogle af disse mennesker som pga. feks. allergi ikke har mulighed for at ha' disse hunde mere, men der er altså også flere annoncer bla. her på siden, hvor grunden til ikke at beholde den hund (som disse mennesker nu engang selv har anskaffet sig) ikke er virker gangbar i min verden, jeg tænker tit på om disse mennesker har sat sig ned og overvejet hvad det indebær at ha' en hund inden de bare køret ud og købte en hvalp, jeg kan for mit eget tilfælde fortælle at vi har brugt over1/2år på at snakke om fordele og ulemper ved at ha' en hund.

Jeg tror at grunden til at der så mange hunde tilsalg på diverse internater og i annoncerne her på siden er at der er alt for mange "billige" hunde uden stamtavle tilsalg, og så længe der er det, vil der også være mange internat hunde og HG hunde tilsalg, jeg kender flere som har købt en af disse muskelhunde blandinger som hvor efterfølgende må skille sig af, men den fordi de slet slet ikke var klare over hvad denne blanding hund krævede, i alle disse tilfælde er der KUN 1 som bliver taberen og det er HUNDEN.

Dagens Danmark er blevet et land hvor vi i lighed med at de køber billige printere og smider den ud når den er løbet tør for blæk, smider dyr ud når de ikke lige passer ind i vores hverdag eller er små og nuttede mere eller har adfærdsproblemer, og helt ærligt jeg syntes sgu det er alt alt for dårligt af os, vi er et så lille et land så vi burde sgu da kunne finde ud af at behandle vores dyr på en ordentlig måde, og vi burde også kunne finde ud af, at det nok ikke er det smarteste at sætte endnu et kuld Amerikanske buldogger, Amstaff'er Chi'er ect. i verden når der nu bugner med hvalpe tilsalg af den race, for hvad bliver konsekvensen? at en opdrætter står med 5-6 hvalpe som de ikke kan sælge, og hvad gør nogle opdrætter så? jo de sælger dem til en uhørt lav pris, og er måske ikke så kritiske i deres valg af hvalpekøbere fordi de er ved at være godt trætte af at ha' så mange hunde i hjemmet, og hvem er det så lige der noglegange køber disse hvalpe? Der er flere typer men bla. folk som den person der mishandlede og hængte sin hund.

Ved godt at nogle måske vil føle sig stødt over mit indlæg, men helt ærligt jeg er så træt af, at læse om hunde der er hos de forkerte mennesker og bliver brugt til kamp, og om hunde som bliver mishandlet ihjel og om diverse internater der bugner med hunde og katte som folk har kasseret.
Når vi snakker levende væsner så er det bare ikke iorden at bruge og smide væk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug og smid væk Danmark
  • #3   14. jan 2008 Helle ja jeg læste den samme annonce som du lige nævner, og det er lige nøjagtigt det jeg mener, alle hundehvalpe er søde, men lad nu vær med at købe en hvalp bare fordi den er så nuttet, tænk også på om du magter en hund rent familiemæssigt og om du har tid til den. en hvalp kræver på mange punkter det samme som et spædbarn.

  • #4   14. jan 2008 Hvor har du ret.. Synes det er rigtig godt skrevet...
    det er sgu en sørgelig verden vi lever i engang imellem..:-(


  • #6   14. jan 2008 Ja, og endnu flere inden man sætter endnu et kuld hvalpe i verden!!!
    Alle herinde kalder sig ansvarlige hundeejere, og alligevel præsenteres der jævnligt hvalpe efter nogles hunde, hvoraf kun få er opdrættet med tanke bag.
    Store og halvstore bastarder med genetisk betingede potentielle adfærdsproblemer, som udbydes billigt til salg, hvem mon de hunde appellere til?
    Det er skruen uden ende!!!


  • #7   14. jan 2008 Maritta F nemlig ja, racer som ikke er særlig hensigtsmæssige at blande, bliver blandet alligevel, og hvorfor mon dog?

  • #8   14. jan 2008 Men ve den, der prøver at mane til besindelse. Fraråder visse at mangfoldiggøre deres vidunderlige hund, forsøger at få folk til at tænke længere end oplevelsen ved hvalpekassen.
    Ja, bare at få dem til at overveje, hvad de bidrager med og til.
    Så er der lynchstemning!


  • #9   14. jan 2008 Ja men jeg syntes det er så uforsvarligt, jeg så en balnding af en fila og en dogo herinde, og Fila'en er altså ikke en begynder hund og dogo'en har et stort jagtinstinkt så jeg syntes personligt det var en farlig cocktail som jeg nødigt ville møde

  • #10   14. jan 2008 Både det ja! Nogle instinktsæt bør simpelthen ikke samles i en hund.
    Samt det faktum, at dem der har en mening med deres hundehold, ikke køber den slags hunde. De formodes så at være velegnede klappekage - hunde, i en eller anden sammenhæng.
    Eller moderigtigt tilbehør i andre. Og som bekendt skifter moden jo sommetider, over night.


  • #11   14. jan 2008 Ja, jeg har også set rigtigt mange giftige "cocktails", og hvor gamle tror du de bliver?

  • #12   14. jan 2008 Ja desværrer, har godt kunne fornemme på nogen herinde at de enten har deres hund fordi den er trendy eller som potensforlænger,og begge dele er ret skidt . Feks. er jeg helt vil med Weimaraner som jeg kan se du har, men jeg ved at den kræver rigtigt meget motion, og også gerne vil arbejde som jagthund, og derfor valgte vi en anden race (en DDB) som ikke kræver det samme, det ændre dog ikke på at jeg syntes at Weimaraner er en skøn og meget smuk og yndefuld hund, men min mand og jeg kendte vores begrænsninger.

  • #13   14. jan 2008 Weimaraneren er en fuldblods jagthund, og det ville være synd og skam ikke at bruge den. Derfor erhvervede jeg mig også et jagttegn inden hundene smiley
    Ligesom jeg bor et sted, hvor de kan røres og adspredes, også uden for jagtsæssonen.
    Men det er netop essensen i det, jeg ville have en brugbar jagthund, som kunne bruges til praktisk jagt, såvel som prøver. De skulle være sunde og kunne udstilles også. Altså havde jeg på forhånd en plan med mit hundehold, og kunne aldrig drømme om at anskaffe mig noget, blot fordi det lignede. Til gengæld har jeg selv valgt dem, og stod de ikke mål med mine forventninger, så havde jeg saftsuseme alligevel forpligtet mig resten af deres naturlige liv.


  • #14   14. jan 2008 Nemlig vi vil også gerne bruge vores DDB til udstilling og måske avl ( MEN kun hvis den er sundhedsmæssigt iorden), vi har været på besøg hos 3 kenneler og på 3 udstillinger og vel snakket med +50 hunde, hvis vores hund så ikke kommer til at være så god så den kan udstilles jamen så er det jo bare det, vi vil da stadig elske vores hund og syntes den er pragtfuld

  • #15   14. jan 2008 Ja, har man dem først betyder det alligevel ikke så meget om de er helt perfekte eller ej smiley
    Mine er heldigvis faldet rimeligt talentfuldt ud, og Gamma har desuden også en glimrende eksteriør, så hun har klaret sig fint på udstillinger også.
    Men hvalpe laver jeg først den dag, jeg vil have et afkom til mig selv, efter en hund der har udmærket sig på så mange måder, at jeg er sikker på, at dens hvalpe også er en gevinst for racen som helhed. Men årsagen vil udelukkende være mit ønske om, selv at eje mindst en hund i den tænkte kombination.


  • #16   14. jan 2008 også en fornuftig holdning vores hund skal jo heller ikke nødvendigvis ha hvalpe for hver en pris, nu må vi jo først se hvordan den udvikler sig,og ja så skal vi jo først hente den 1. marts smiley

  • #17   14. jan 2008 Rigtig flot skrevet. Jeg kan ikke være mere enig.

  • #18   14. jan 2008 Tak Gitte H

Kommentér på:
Brug og smid væk Danmark

Annonce