{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.727 visninger | Oprettet:

salg af brugte hunde {{forumTopicSubject}}

jeg sidder tit og kigger markedet igennem herinde og der er altid så utrolig mange der sælger brugte hunde - hvilket jo sådan set er en fin ting hvis det er eneste alternativ ud over aflivning. mange hunde blir solgt når de er omkring 7 mdr hvilket jeg synes er utrolig tidligt og bare viser at folk , for det meste!, ikke tænker sig om inden anskaffelse af et nyt familiemedlem. for det er hva en hund er i mit hoved..

rigtig mange hunde blir osse solgt fordi folk får børn, og igen er hundene tit ikke engang et år gamle.. hvorfor tænker man ikke over sådan noget før? ved godt at mange måske ikke har planlagt at de skal ha børn men når en hund blir solgt som 7 måneders, fordi man ikk har tid til den pga man har fået en baby så e det jo ikk fordi babyen kom som en overraskelse.. nu er det så jeg tænker... og det er ikke for at brokke mig, men fordi jeg ikke selv har nogen anelse om det, da jeg ingen børn har. Hvorfor er det så stort et problem at ha børn og hund samtidig?? folk render jo alligevel land og rige rundt med deres barnevogn (åbenbart en syg trang til frisk luft og motion man får efter en fødsel GGG) så kan hunden vel komme med på samme tur... og hvis man er to om tjansen som forældre, kan den ene vel tage sig lidt af hunden når den anden ikk lige har tid osv osv... Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl, for som sagt så har jeg ikke selv prøvet det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  salg af brugte hunde
  • #1   19. jan 2008 Jeg giver dig ret!

• #2   19. jan 2008 HØRT...

• #3   19. jan 2008 "Brugte" hunde.......hedder det det? det var da et skrækkeligt ord!

• #4   19. jan 2008 Jeg overtog selv bella som 3. ejer og da var hun 4 mdr gammel... og det er bare for sindsygt... hun kommer heller ikke videre end her til koste hvad det koste vil...

• #6   19. jan 2008 Ja, og man finder jo ik bare lige pludselig ud af at man skal have barn. og som helle også skriver - siden hvornår har hunde ikke kunne sammen med børn???

• #7   19. jan 2008 enig smiley

• #8   19. jan 2008 emma , nej baby og hvalp er nok lidt besværlig men igen det kan man jo tænke på inden anskaffelse af hunden.. der er nu osse mange der sælger ældre hunde når de får børn.. har osse selv en "genbrugshund" som jeg fik da den var to år gammel.. den var blevet smidt rundt mellem folk der lige gad passe den en uges tid af gangen fordi ejeren ikke selv gad så den var helt hjerneforstyrret da jeg fik den.. totlat hyperaktiv og ku ikk finde ro...

• #10   19. jan 2008 Ja,køb og smid væk.
    For et stykke tid siden,herinde,søgte en,en lille hund.
    Og nu allerede 3 uger efter,er den sat til salg.
    Han havde sørme ikke tid,til den afligevel.
    Nogen,ved måske ikke at det er et lille levende dyr,og IKKE en comp. el. tv,eller lign.
    Det er et uhyggeligt tiltag,især her nu,hvor mange(ikke jeg) har flere penge mellem hæderne.

• #13   19. jan 2008 viv - helt enig.. og ja det med flere penge den gælder nu heller ikke her. men en ting er sikker. jeg vile hellere selv leve af havregrød den sidste uge i måneden end at slække på kvaliteten til mine dyrs foder ggg

• #16   19. jan 2008 ja det vil jeg helt klart osse mene..

• #19   19. jan 2008 helt klart men jeg tror bare at over 50% af alle hunde der blir solgt videre under påskud af allergi, manglende tid osv osv er købt med hovedet under armen...

• #21   19. jan 2008 Tja jeg kan kun sige HØRT HØRT!!!

Man skal sgu bruge knoppen inden man får dyr!! og børn smiley

• #22   19. jan 2008 åhh hvor er det nemt at være klog på andre mennesker og deres handlinger ;-(

• #23   19. jan 2008 Jamen hvor meget du end læser og sætter dig ind i tingene, så kan man ikke vide hvordan det er at have hund før man har dem 24 timer i døgnet...

Men er der en ting vi danskere kan blive enige om så er det at brokke os over andre mennesker og deres handlinger smiley

• #24   19. jan 2008 Tja klog på andres handlinger Karina ? Der er jo noget om det... Kig selv i de forskellige markeder....

• #25   19. jan 2008 Nej det er rigtigt at man ikke ved det før man har haft hund... Men folk har sgu en tendens til at anskaffe sig hundracer som de slet slet ikke har viden og kompetencer til....
    Der findes 100 vis af forskellige racer, hvorfor anskaffe sig en race der slet ikke passer ind i ens liv?

Man kan læse om racer og endda tage test på hvilken race der passer bedst mht tid, størrelse, pelspleje, om man har børn osv osv...

• #26   19. jan 2008 Ja det er en køb og smid væk tid. Og så er en aflivning for dyr en manges øjne. Nej så sælg problemet vidsere, så får du også penge ud af det.
    Det er næsten altid hanhunde som skal videre, kun få tæver. Og ja det kræver mere at have en ung hanhgund end en tæve.
    Men de er jo som regell større som 8 ugershuvalp, så sådan en skal vi bare ha.
    ØV ØV.

• #27   19. jan 2008 hmmm tja sikke noget jeg fik rodet op i her ggg... egentlig ville jeg ha håbet der kom nogen der selv havde solgt deres hund videre da de fik børn, og fortalte hvad grunden var for det var jo egentlig det jeg lagde op til i første omgang...

• #28   19. jan 2008 helle - jeg har kun afleveret mine katte til ingers kattehjem da jeg fik min 1.
    Eller det var da han begyndte at kravle rundt, det kunne kattene slet ikke ha i deres hoveder og de begyndte at opføre sig ondskabsfuldt overfor min dreng. Til sidst turde jeg ikke mere, den ene var en stor sort hankat, som angreb alt og alle, så de røg afsted inden han begyndte at angribe Emil...

Men de hunde jeg har haft i mit voksenliv (havde en dobermann da jeg boede sammen med min store drengs far) og så Bella har jeg anskaffet EFTER børnene er kommet til verden... Så vænner de sig til børnene som en del af flokken fra dag 1 (efter min overbevisning)

• #29   19. jan 2008 Kan kun gi jer ret, jeg læste så sent som igår i den blå avis om et par der MÅTTE sælge deres hund fordi de sku ha barn, så vidt jeg har oplevet, er de fleste hunde lykkelige for de nye små der kommer hjem med deres mor, så hvorfor skille sig af med hunden. "bare fordi man bliver gravid" jeg syntes det er een af de dårligste undskyldninger jeg har hørt. Alle mine hunde lige fra Schæfer og rottweilere til blandinger af ukendte racer, har været så søde og mine børn brugte dem som skamler for at kunne kravle op på sofaen osv. jeg blir sgu så gal over folk er så dumme og onde overfor levende væsner. Jeg tænker så på .. Gad vide hvordan hunden er blevet behandlet inden de fandt ud af at de sku ha barn, når de åbenbart ikke tænker på dem som følende individer når de skal af med dem.

• #30   20. jan 2008 smiley

Kommentér på:
salg af brugte hunde

Annonce