{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Køb/salg af brugte ting - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre om hvordan I andre gør når i køber/sælger brugte ting til hinanden herinde?

Sætter køber penge ind på sælgers konto eller sender sælger tingen og pengene overføres bagefter?

Grunden til mit spørgsmål er jeg lige har fundet ud af at private ikke kan sende post på opkrævning mere... den ydelse stoppede her den 1/1-08, således at det kun er firmaer der har den mulighed nu.
Det var jo ellers dejligt let at man bare kunne sende sine ting afsted og køber så skulle betale den aftalte pris for at få pakken....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb/salg af brugte ting - hvordan?
  • #1   16. jan 2008 Jeg har altid (fået) overført pengene først, og så fået/udleveret pakkenummeret så snart pakken er sendt.

Jeg har skrevet tekst på overførelsen, så der ikk er noget at tage fejl af ,o)

• #2   16. jan 2008 Tg: Ok, så det er så sendt som pakke og ikke eksemplevis som stor eller maxi brev?

• #3   16. jan 2008 Tg: - Jeg tænker jo også på hvad der så sker hvis jeg sender penge og pakken forsvinder... Ville du så som sælger returnere mine penge og selv efterlyse pakken, eller ville det være købers ansvar?

• #4   16. jan 2008 Hmm det er vel egentlig postdanmarks opgave at finde pakken, - men hvis ikke den er forsikret.... - tror jeg pengene er tabt...

Men ved det helt ærligt ikke... - Men når man får pakkenummeret kan man jo følge pakken på deres hjemmeside....

• #5   16. jan 2008 Nåh ja - det er fordi jeg har sendt sadler til heste ud, så jeg tænker "kun" i pakke - baner...

God pointe, Tina ,o)

• #6   16. jan 2008 Tg. Ja det er det jeg tænker på.... Hvis pakken bliver væk og pengene er sendt - er det så sælgers eller købers tab? Der går jo sikkert lannngggg tid inden man evt. vil kunne få erstatning fra post danmark...

• #7   16. jan 2008 Tina - god ide - jeg sender mange hundetrøjer som storbreve - skulle måske overveje at sende som pakke i stedet for

• #8   16. jan 2008 jeg betaler først når jeg køber noget, og er det dyrt så får jeg det sendt forsikret som pakke, for så kan jeg følge den og det er forsikret.hvis det er en billig ting beder jeg dem sende det som brev. det når for det meste frem. ejg har ikke oplevet ikke at få et brev eller pakke. jeg har da jeg solgte noget oplevet at få den tilbage fra postvæsenet da de ikke kunne finde addressen. når jeg handler på qxl kan jeg sende det før der betales da de har en forsikring, men jeg sender først når jeg ser pengene på min konto.
    og vil folk have det sendt som brev billigt er det deres eget ansvar. jeg kan jo ikke checke om de har fået det eller ikke.

• #9   16. jan 2008 Tina. En pakke er jo ikke normalt forsikret medmindre man sender den som en værdipakke...

• #10   16. jan 2008 det koster 70 kr at sende som pakke så derfor at jeg vælger at gøre det ved dyrere ting og ikke de billige

• #11   16. jan 2008 ih du godeste 70 kroner ? jeg fortsætter med at sende i storbreve til 20.50 ................... en væsentlig forskel da køber betaler portoen

• #12   16. jan 2008 sif jo det er den. jeg har sendt mange pakker. og har fået at vide at de var forsikrede. taksten steg her i januar fra 60 til 70 kr.

• #13   16. jan 2008 pia ja elelrs skulle du sælge dem til spotpriser og nærmes forære dem bort. men som sagt har jeg solgt og købt rigtig meget på qxl og ikke mistet nogle pakker eller breve endnu. syv ni tretten
    kun en gang var der en der ikke havde sendt en pakke, fordi hun var blevet indlagt på p. og det var heldigvis kun en billig bog.

• #14   16. jan 2008 Tina: Ja du har ret smiley Jeg har lige ringet til post danmark og en alm. pakke, koster 70 kr. at sende, er forsikret op til 4600.-kr. Man skal selvfølgelig kunne dokumentere hvad det forsvundne koster...

Men så er mit spørgsmål stadig: Hvem tager tabet på sig indtil erstatningen fra post danmark kommer? Sælger eller køber?

Eks. Hvis jeg har betalt 500,- kr. til sælger - pakken forsvinder men sælger har modatget pengene... Sender sælger pengene retur til mig og ordner selv mellemværendet med post danmark - eller beholder sælger pengene og sender mig min pakke igen når sagen engang i fremtiden er ordnet med post danmark?

• #15   16. jan 2008 det er et mellemværende mellem sælger og køber hvem der står for det økonomiske. det mest naturlige syntes jeg vil være, at den der efterlyser pakken er den der står for det økonomiske

• #16   16. jan 2008 Marianne.
    Ja det er nok noget man skal aftale inden...

Du synes det mest naturlige er... Øhhh... er det sælger eller køber der efterlyser så?

• #17   16. jan 2008 det kan være begge der efterlyser . man skal bare aftale hvem der efterlyser. det er derfor jeg siger at det er noget køber og sælger aftaler.post fanmark har et stykke papir, en formular som man udfylder eller man kan gøre det online. der vælger man om man efterlyser som køber eller som sælger med mere

• #18   16. jan 2008 hmm post danmark ikke fanmark:)

• #19   16. jan 2008 som sender eller modtager mener jeg. det er jo ikke altid solgte varer der sendes. men meningen er den samme

Kommentér på:
Køb/salg af brugte ting - hvordan?

Annonce