En formue for den brugte hund.... {{forumTopicSubject}}
Øv vi ser det igen og igen. Men derfor bliver det ikke sjovere af den grund.
Der er en ung gut der i flere måneder har forsøgt at sælge en hund inde på en fb gruppe for køb og salg i Esbjerg.
Han vil have 5000kr for hanhunden, som han påstår har tavle (som vi aldrig hører mere til) og han bliver helt hidsig når folk siger at 5000kr er for meget.
Nu blev jeg simpelthen træt af ham og besluttede at prøve at gøre mere. Skrev at han kunne få 3000kr på en god dag og jeg gerne ville høre mere om tavle, alder, evt sygdomme osv.
Idioten farer i flint, hidser sig op og skriver jeg skal fucke af og ikke sidde og påstå at hans hund er syg. Samt at der er en hund på DBA som hans til samme pris (bemærk - han skriver aldrig racen, men skrev til ham at jeg gættede det måtte være en kraftigt type chihuahua han havde).
Skriver gentagende gange at jeg ikke skriver hans hund er syg og reelt gerne vil høre mere om den.
BUM - tråden er slettet.
Men mon ikke den arme hund dukker op igen om nogle dage. Det plejer den at gøre.
Øv hvor kan jeg blive ked af det over sådan nogle tråde
man kan ikke redde hele verden, men øv hvor jeg gerne ville det ind i mellem.
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.542
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Jeg forstår slet ikke du er sådan på nakken af knægten. Hvis jeg var interesseret i en hund og spørger til den, men ikke bryder mig om svarene (f.eks. ikke kan få info om tavle osv), jamen så springer jeg da bare over og finder en anden...
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
Hvis Sally (sker aldrig) af helt ekstreme årsager skulle videre til næste familie, så blev prisen ikke billig! Ikke pga jeg skal tjene noget. At man er villig til at ligge mere en blot 500-1000 for en hund vidner også om en hvis seriøsitet.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Prisen man betaler for en hund siger på ingen mulig måde noget om ens evner til at drage omsorg for den.
jan 2007
Og personligt vil jeg ikke give en mindre formue for en genbrugshund. Det skulle da lige være hvis der var tale om en fuldt uddannet lydighedshund, en allerede vindende udstillingshund e.l. (men så ER prisen altså osse en HELT anden -der betaler man jo for at hunden allerede har vist sit værd indenfor dens felt)
Men køber jeg en voksen "almindelig" familiehund, så vil jeg altså ikke betale en mindre formue for den... og har da heller ikke gjort det med dem jeg har.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Lad den ligge og lad ham sælge sin hund til det han vil
sep 2013
Men det viser engagement om at man er villig til at ofre penge på sit nye familiemedlem
Sandsynligheden for at næste ejer er villig til at ofre penge på evt behandling, udstyr og ordentligt mad stiger i en vis grad i takt med hvad ejer er villig til at betale for hunden - Tror jeg!
Håber det giver mening
Lidt i stil med hvis en person har købt en gammel billig smadrer kasse af en bil, så ønsker du nok også at bruge så få penge som muligt på vedligeholdelse - sikkert også ting der omhandler sikkerhed.
Jeg har givet 0,- for Sally. Og anser da mig selv for en anstændig ejer og har nyligt smidt 3300kr hos Dr dyr kvinden uden at blinke
aug 2006
For nogle er 700 til en hund virkelig mange penge fordi de i forvejen har meget lidt. For andre er 10.000 kr. ikke noget der kan mærkes i budgettet overhovedet.
Hvem af dem viser så mest seriøsitet ved at give 3000 kr. for hunden?
sep 2013
Feks hvis man delte ind i 2 grupper: 1000 billige hunde vs 1000 dyre hunde
Så tror jeg at flere af de dyre hundes ejere er mere villig til at ofre penge på hunden i en anden krævet situation
sep 2013
Engagement handler i lige så høj grad om at man bruger sit hoved og tænker fornuftigt over tingene, så man tager ansvarsfulde beslutninger - og ikke kun på grundlag af følelser.
Line - Præcis! Det hænger ikke partoutsammen - men der vil helt sikkert kunne drages paralleller!
aug 2006
Jeg kan regne ud, at jeg er en ansvarsløs hundejer med ikke mindre end to hunde under vingerne *GG*
sep 2013
Det skal også opvejes i hvilken grad hvor svært det er at hive 700kr ud af et budget. Hvis der er mulighed for at nedprioritere andre udgifter til fordel for sin hund er det jo en anden snak.
Men hvis man sidder så stramt at 800kr ville være betyde at man ikke kunne betale sin husleje. Så vil jeg mene at man er på kanten af at tænke noget kortsigtet
En hund lever ikke kun på kærlighed - selvom det betyder noget mere end de kroner man har på lommen.
- Jeg beklager meget hvis det kan virke stødende - Du er garanteret en super hundeejer
sep 2013
MEN en hvis sammenhæng i det store billede tror jeg nu der er. CH er jo et eksempel på en der vil ofre på sine hunde. MON ikke man også ville kunne finde et eksempel på en der har arvet en "Hent inden aflivning Facebook hund" som ikke var klar til hund og ikke er villig til at ofre det kræver økonomisk
Kat - Hvis du læser mine opslag igennem, så vil du også se at jeg på ingen måde påstår det
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
Jeg vil da klart proritere en ansvarlig økonomi i hverdagen, frem for at smide mange penge i et engangsbeløb. Hvis jeg stod i den situation
aug 2006
Der er masser der vil og kan give 10.000 kr for en hund og to måneder efter lave en hent eller aflivning-annonce.
Og der er masser, der ikke har en krone på lommen, men som hellere spiser ris i en måned selv fremfor at lade hunden gøre det samme.
Prisen ved køb og salg siger intet om hvilken hundeejer man er overhovedet. Var det sådan, så ville opdrætterne på ingen måde have kvaler ved at finde optimale hundeejere - men det har de netop.
Man kan have råd til det hele - men ikke egne sig.. Have råd til det hele og egne sig.
Eller ikke have råd til en pind og ikke egne sig - eller være fattig som en kirkerotte og være elendig.
jan 2007
Johnny -for mig handler det ikke om hvad jeg er villig til at give. Hvis jeg er på hvalpejagt, betaler jeg jo det en hvalp af den ønskede race koster, og de penge må jeg jo så finde et eller andet sted... Og dem VILLE jeg da finde et sted, ellers må jeg jo undvære at have hund.
Men en omplaceringshund vil jeg altså ikke give SÅ mange penge for. Og det handler ikke om at jeg anser dem for dårligere hunde, jeg har selv kun haft genbrugshunde indtil videre og jeg holder skam meget af dem.
Men at overtage en andens hund byder på nogen udfordringer (osse når de har haft et godt hjem før).
Jeg har ikke meget at gøre med i hverdagen, men hundene prioriteres højt på budgettet, og så findes der jo ting som sygeforsikring o.l. Så de får såmænd både dyrlæge ved behov og ordentligt foder, kommer til træning osv.
Men jeg hverken kan eller vil betale en formue for en omplaceringshund
En formue for den brugte hund....