{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.766 visninger | Oprettet:

Gider din hund ikke spise? {{forumTopicSubject}}

Efter at ha prøvet alt muligt slags forskelligt tøroder, og ingen Succes hos Zitca, med at spise det. Er jeg gået over til hjemmelavet mad.
Man tar 1/3 - Kornprodukt (kogt ris)
1/3 - Kød
1/3 - kogte grøntsager
Blander det hele sammen, med et kosttilskud der hedder Vitabena.

Han elsker det, og spiser rub og stub, hver dag.

Syns lige jeg ville komme med dette lille "råd", til jer der måske har problemer med at få jeres til at spise :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gider din hund ikke spise?
  • #1   20. jan 2008 Har du også prøvet royal canin? De har jo smags garanti...

• #2   20. jan 2008 Ja det har jeg også prøvet... Han gider simpelthen ikke det tørkost... Der er ikke noget at gøre....

• #3   20. jan 2008 hvad med acana. buffy var ikke helt så vild med royal canin. men acana er hun helt syg med.

• #4   20. jan 2008 Uni >> Hold da op... Det var da utroligt...

• #5   20. jan 2008 hmm ville jeg nu heller ikke sætte tænderne i det tøre stads.

• #6   20. jan 2008 det er vel bare et spørgsmål om der ikke bliver serveret andet

• #7   20. jan 2008 Har prøvet Royal canin, hills, olivers, eukunupa(staves), gamedog og en masse andre.. Han vil bare ikke!!! Ikke engang hvis jeg blander andet i, som kød. Så spiser han kødet og lader pillerne ligge....

• #8   20. jan 2008 Thomas... Hvorfor??? Hvis han ikke vil ha det, så vil han ikke ha det.. Gider ikke servere noget for mine hunde, som de ikke gider spise.... Jeg spiser jo heller ikk det jeg ikke kan li.. Prøvede med Barfing, hold da op han blev fornærmet... Råt og røget kød, NEJ TAK... Kræsen lille vovse er han!!!

• #9   20. jan 2008 ja uni D det må du da nok sige. det kan være at du skal hyre sådan en gourmet kok til at lave med til ham hehe

• #10   20. jan 2008 Betina G.. Ja det kunne da være det passede herren.. *gg*.. Nej nej så jeg står hver aften og steger kød, koger ris og grøntsager... Men det er godt nok det værd, når han spiser med sådan en stor appetit ligepludselig.... Det er skønt at se... :o)

• #11   20. jan 2008 Tro mig, når din hund bliver sulten skal den nok spise hvad der er, ikke nogen grund til alt det der andet smiley

Min Amy NÆGTEDE at spise andet end dåsemad som hun var opvokset med og leverpostej og det fik hun de første dage også snakkede jeg med 4 opdrættere af forskellige racer og de sagde alle sammen at jeg bare skulle lade hendes mad stå fremme 24/7 så skulle hun nok spise når hun blev sulten og nu spiser hun perfekt og vejer det hun skal..

• #12   20. jan 2008 Anne-Louise.. Er skam heller ikke i tvivl om at han spiser det en dag når han bliver rigtig sulten, men der kan altså så godt gå 2 eller 3 dage inden... Ingen grund til alt det andet??... Hmmn.... Tjaah det syns jeg jo der er..

• #13   20. jan 2008 + hvis hundene ikke for noget hvor de skal bruge deres tænder en smule kan det skabe problemer smiley Godt nok er tørfoder ikke det samme som en knogle, men kogte grøntsager vs. tørfoder så er tørfoder bedst for tænderne smiley

• #14   20. jan 2008 Anne-louise... Nu får mine hunde så også ben en dag eller to i ugen. Så de får da brugt deres tænder til det...

• #15   20. jan 2008 emma gider ikke at spise sit, medmindre zippo står og nedstirrer hende.. har prøvet alt mad, men der kan gå flere dage før hendes skål er tom

• #16   20. jan 2008 Uni D

Hvorfor grund til det andet? Hvis du køber noget ordentlig godt foder der har ALT hvad det skal have er det langt bedre at give din hund end specielt hjemmelavet foder.

med mindre han har allergi og derfor skal have en speciel kost ser jeg ingen grund til at dyr ikke skal spise hvad der er beregnet til dem.

Amy for sin mad og kærnemælk og hun er lykkelig også for hun sine ben at gnave i ..

• #17   20. jan 2008 Mona R>> Jeg tilbereder kødet, men det er fordi Zitca ikke gider Råt... Men de er ihvertfald enormt glade for det :o).. Det blir da en smule dyrt i længden, men hvis man går på billig jagt efter kød, er det nu ikke så slemt... :o)

• #18   20. jan 2008 Sanne E

Heldigvis er vi så meget sammen med hende at vi ved ca hvornår hun spiser sin mad, fordi det gør hun som regel kun når vi er hjemme med hende og vi kan jo se på foder standen i hendes skål om hun har spist når vi ikke er der og har hun som regel aldrig og vi har ikke problemer med urenlighed smiley

men som du selv siger, er din hund en brugs hund og det er jo trods alt noget andet smiley

• #19   20. jan 2008 MIn gad det da hellere ikke i starten.
    Skiftede så over til eukanuba og gav hende ikke andet. I dag spiser hun det med stor velbehag.

Er kalrt en hund ikke gider spise det tørre skidt hvis de har fundet ud af, der nok skal komme anden hvis bare det bliver liggende i skålen det kedelige der

Er vel lige som med små børn, hvis de bare lader være med at spise de kartofler der er kommet på bordet, tilstrækkeligt længe, så skal de nok få den chokolademad

• #20   20. jan 2008 Anne.louise>> Ja men hvis du ser længere oppe er det prøvet.. Og nej det hjælper ikke at lade det stå.. Så står det måske 3 dage, så spiser han lidt, og så kan der godt gå længe igen inden han gider igen.

Det jeg laver, har jeg søgt efter på nettet... Faldt over en side med hjemmelavet foder. Den får det den skal ha, også via Vitabena, som gir de nødvendige mineraler og vitaminer.....

• #21   20. jan 2008 Mine spiser hvad de får severet.. Om det er tørfoder,råt eller rester er fløjtende ligegyldigt.. De lærer fra start at spiser de ikke,ja så får de ikke noget før næste gang..

• #22   20. jan 2008 Thomas R.. Nu er Zitca jo halvandent år, så synes jeg at jeg har prøvet længe nok.. Er jo først lige begyndt på hjemmelavet nu....

Dette indlæg var heller ikke ment som et "hjælp min hund vil ikke spise andet end hjemmelavet mad, hvad skal jeg gøre?" Skrev det fordi jeg har go erfaring med det, og tænkte at der var andre med samme problem...

• #23   20. jan 2008 Stine M.. Det gør de andre to også.. Men det vil Zitca altså ikke.. Når jeg blander noget i, spiser han udenom pillerne...

• #24   20. jan 2008 Sanne E . Det råd tager jeg også til mig.. bamse er så kræsen med godbider.. også det jo svært at træne ham. når han bare sidder og kigger på den godbid man vil give ham smiley hehe

• #25   20. jan 2008 og hvad er problemet i at han ikke spiser så meget? smiley

Som sagt når han bliver rigtig sulten spiser han det jo smiley er jo noget om at vende dem til det og en tilstrækkelig lang periode smiley
    og det har jeg sådan set læst. men der findes mange andre mærker end lige dem du har skrevet.. Sciences Plan er super godt og har ikke mødt 1 eneste hund der endnu har ville spise det smiley

Men din hund dit valg, blot husk på at du ender med at gøre det mere besværligt for dig selv, hvis du stod i den situation at du endda skulle ha passet din hund smiley

• #26   20. jan 2008 Sanne E

Det vil jeg kun give dig ret i.

men mener stadigvæk at det er forkert at gøre som Uni D, men det har vel også noget med hvordan man mener ens hund bør opdrages osv. smiley

• #27   20. jan 2008 Uni.. hvis din hund fungerer bedst sådan,er det sådan han skal ha sin mad.. Har du fået vejlednig omkring vitaminer.. om han skal ha noget tilsat

Vi fodrer alle som vi syntes er bedst for lige vores hund smiley

• #28   20. jan 2008 Anne-louise.. hmmn, det er vel ikke mere besværligt end man selv gør det til... :o).. Og mine hunde bliver kun passet et sted, og der laver jeg maden i forvejen, så er den klaret...
    Er udemærket klar over der findes mange andre mærker. Men helt ærligt, når han ikke gider dem jeg har prøvet, så gider jeg ikke blive ved..

Hmmn.. hvorfor er det lige, at det lyder som om I mener at der er så dårligt får mine hunde at de får det her???... Det er det nu ikke.. Der er det i de skal ha, af vitamainer osv. Og så ved jeg selv lige præcis hvad der er i deres mad....

• #29   20. jan 2008 stine>> Ja, har jo læst om hjemmelavet mad, og hvordan man sammensætter den, så der lige præcis er det i, mine hunde har brug for :o)

• #30   20. jan 2008 bruger Vitabena, som kosttilskud :o)

• #31   20. jan 2008 Uni D. bestemt intet dårligt med det. som Stine M skriver.. er det , det din hund kan lide, så skal han have det sådan :<)

Og når han spiser det.. Jamen hvem kan så brokke sig? smiley
    Så kan vi andre prise os lykkelige med tørfodret.. selv om min tidligere hun havde allergi for det, så vi måtte også give råt kød og grønsager.

Ligesom min venindes hunde ikke vil spise tørfoder. så far de bare aftens maden resterne.. de lever dee fint af.

• #32   20. jan 2008 Bodil D... Tusind tak... :o)
    Vil også helt sikkert hellere stå og lave maden til dem selv, end at gå og vente på at han på et tidspunkt bliver nødt til at spise tørfodret...

Er ihvertfald glad for, at Zitca endelig viser en god appetit, og er glad når han får serveret sin mad..

• #33   20. jan 2008 Jeg har også en hund der ikke gider tørfoder. Og folk sagde os til mig at jeg bare skulle sulte ham indtil han ville spise. Det gjorde vi i 4 dage. Han rørte ikke sit foder.
    Så den med at de nok skal spise er altså ikke altid rigtig.
    Han er begyndt at spise efter at vi har fået en hund mere. Og så hjælper det at jeg smider det ud over græsplænen.

• #34   20. jan 2008 Jeg kan også til nød få Zitca til at spise tørfoder, hvis jeg håndfodre ham med det.. Og Men igen, er det for at please mig at han gør det. Så vil jeg stadig hellere bruge lidt mere tid på at lave deres mad, og så han logre med halen når det er madtid :o)

• #35   20. jan 2008 Jeg har altid svoret til Royal Canin men Laura synes også at det er dødens pølse..
    Har prøvet Hills, Benta-Crone og så nu Nutra Nuggets tror jeg det hedder...

Det sidste glider lige nøjagtigt ned..
    Hun har stående fremme hele tiden. Hár prøvet at give hende 2-3 gange om dagen, men hun spiste aaalt for lidt..

Og det sjove er at hun ELSKER mad... ELSKER kattenes mad ( Royal Canin ) Elsker hundelort, Elsker ting hun finder på gaden....
    Men ligemeget hvad der er i hendes skål, så er det røvsygt i hendes hoved... ( Medmindre det er noget andet end hundemad - Prøvede for at se om hun havde et dårligt forhold til skålen, men det har hun ikke )

Så nu styrer hun det selv og jeg går bare og checker hendes form om hun bliver for tynd...

• #36   20. jan 2008 "og det har jeg sådan set læst. men der findes mange andre mærker end lige dem du har skrevet.. Sciences Plan er super godt og har ikke mødt 1 eneste hund der endnu har ville spise det :)"

Så har du ikke mødt min hund kan jeg høre (o:

Karlo bliver, efter at han i rigtig lang tid nærmest ikke spiste, barfet.
    At han ikke spiste resulterede i at han blev vildt tynd, men efter at han er begyndt på barf, så kaster han sig hver dag over sin mad og har taget på...

• #37   20. jan 2008 Kirsten.. f.eks. Zitca skal ha 500 g.
    Så han 167 g. kogte ris
    167 g. stegt/kogt (tilberedt) kød
    167 g. kogte grøntsager (gulerødder og bønner kan de bedst li)

Så blander jeg det hele sammen, og kommer Vitabena i, som er et vitamin/mineral tilskud...

• #38   20. jan 2008 Ååh, det ved jeg sgu ikk... Går jo på billig jagt, så de får det jeg har kunne få billigt. Men altså indtil videre har de fået hakket svin og oksekød. Så har de fået, kylling. Svinetern og oksetern, hjerter, lever og tun... Hjerter og lever er rigtig godt for dem.. :o)

• #39   20. jan 2008 Uni D: Har hørt om den metode du bruger, og kender en der har brugt den på sin lab der nu er 9 år, og den har aldrig fejlet noget. Han tilbereder så ikke maden, som du gør, men serverer både kødet og grøntsagerne rå. Synes det er en god metode, og man ved hvad hunden får at spise.

• #41   20. jan 2008 Camilla S>> Det er fint nok at han gir den kødet råt... Men har så læst at grøntsagerne skal koges da hunden ikke kan fordøje dem rå :o).... Men ja det er en rigtig god metode :o)

Marianne > Takker :o)... Ja jeg gad sgu heller ikke sætte tænderne i sådan noget tørt noget hver eneste dag.... bvdr... Men hvor er det altså bare skønt, at han spiser alt op nu... Vi har været igang i lidt over en uges tid.. Og hver dag har han spist op...... Han er også blevet meget mere energisk nu :o)

• #42   22. jan 2008 Måske man skulle prøve det Barf eller lignende..

Gavin har fået konstateret allergi af forskellige ting, og så er han heller ikke vild med tørfoder..

Men er det egentlig meget dyrt? Kommer selvfølgelig an på hvor stor hunden er.. Gavin vejer ca. 12.3 kg.

• #43   31. jan 2008 Så har jeg fået Barf hjem til den første måned, bliver spændende at se om der kommer til at ske forandringer..

Og jeg ville altså heller ikke bare tvinge det i ham og lade tørfoder stå indtil Gavin bliver sulten..

Man skal prøve og tænke lidt over det.. Hvad nu hvis man SELV fik serveret noget man ikke kunne li hver eneste dag de næste 10 år.. Tror heller ikke vi mennesker ville bryde os om det, men vi ville være tvunget til det for overhovedet at få noget at spise smiley

Nu har Gavin så også fået allergi, så det er en anden grund til at jeg nu prøver Barf, men også fordi han ikke gider spise de tørre piller.. Forståeligt smiley

Kommentér på:
Gider din hund ikke spise?

Annonce