3.059 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Ændrer farve på snuden samt pels Ændrer farve på snuden samt pels

Vores samojede er begyndt at miste sin sorte farve på snuden, istedet bliver den en slags hudfarve.
Det samme gør hans pels lige over halen og et lille stykke hen af ryggen, er der nogen der ved hvad det kan skyldes eller skal han en smut forbi doktor dyr imorgen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændrer farve på snuden samt pels
  • #1   27. jan 2008 jeg ville tage den til dr. dyr. for at være sikker.

• #2   27. jan 2008 Ja eller ringe *S*

• #3   27. jan 2008 Nu ved jeg ikke hvordan det ligger med samojeden, men det er meget naturligt for den hvide schæfer/hyrdehund, at dem mister pigment på snuden om vinteren, samt at pelsen skifter farve.

Øhm, men pelsen bliver vel ikke hudfarvet????

• #4   27. jan 2008 dyrlæge tror jeg ikke i behøver at gå til.

det med næsen hedder vintersnude og er meget almindeligt. se fx min Bianca på de sidste billeder i profilen. Højst sandsynelig får han den sorte næse tilbage igen.

pelsen skyldes til dels at selv om man skulle tro det så er Samojeden (og den japanske spids) ikke hvide rent genetisk.
    De er faktisk røde smiley
    ja ja jeg ved det er svært at tro og jeg har også svært ved at forklare det. men fx den gyldne labrador er også af den røde farve og nu begynder du måske at kunne genkende farven på ryggen af din hund.
    De kan have mere eller mindre beige skær.

sært nok har min Galia efter hun har fældet efter hvalpe, fået et par steder på ryggen hvor hun er beige.

• #5   27. jan 2008 Pelsen bliver mørkere i farven, nærmest en rødbrun farve.

• #6   27. jan 2008 Marthin, det kan den også gøre hos den hvide schæfer/hyrdehund.

Tror ikke det er noget, du behøver bekymre dig over :o)

Så længe der ikke er nogen form for sår eller kløe er jeg sikker på at det er helt normalt for hvide hunde :o)

• #7   27. jan 2008 Og du kan i øvrigt også se en næse, der er knapt så sort, som den burde være inde på Gilberts profil ;o)

Han begrænser det dog ikke til vinteren. Hans snude-farve varierer hele året.

• #8   27. jan 2008 Okay, jeg siger tak for hjælpen smiley

• #9   27. jan 2008 Min den røde har også fået rød tud her i vinter.... den har været sort før...... og den fejler ikke noget.....
    Synes ikke der er nogen grund til at ringe til Dr. dyr ...kl 22.45 en søndag..... ærlig talt... *GG*

• #11   27. jan 2008 Bitten >> Tænkte nu også det kunne vente til i morgen smiley

• #12   28. jan 2008 connie J
    det har jeg aldrig hørt om før , men det er tydelig at se på Bianca billeder at farven skifter.. meget sjov at se syntes jeg ;o)
    så blev jeg lidt klogere i dag ;o)

• #13   28. jan 2008 Pia - jeg syntes ikke at foder betyder så meget for farven. men har også hørt det med gulerødder og noget af det tørfoder man kan få.
    men jeg har aldrig set nogen forskel - måske skal der rigtig mange gulerødder til, mennesker skulle også blive brun/gul i huden hvis de spiser mange gulerødder, jeg syntes, jeg spiser en del, men har heller ikke set nogen farveskift hos mig smiley

• #14   28. jan 2008 Det er også meget normalt for de gule labber at snudefarven ændrer sig, og det hedder som sagt vinternæse.. eller snownose på engelsk

• #15   28. jan 2008 Pia, jeg tror ikke så meget på det med foderet.. I hvert fald ikke som en generel ting. Vil ikke afvise at det måske hos nogle individer kan have betydning, hvad man fodrer med, men de fleste mener at farveforandringer i pelsen lige så godt kan være noget hormonelt..

Gilbert bliver hverken mere eller mindre hvid hvis han får gulerødder, majs og laks, som ellers er det, som folk er meget opmærksomme på ikke at give hvide hunde..

• #16   28. jan 2008 Buddy er godt nok sort, men hans snude og pels bliver rødlig om vinteren.... Jeg har hørt om et udtryk der hedder vinternæse

• #17   28. jan 2008 jeg har oplevet at vores japansk spids ofte får disse pletter, når de er i løbetid, så det med det hormonelle kunne sagtens være en forklaring hos os.
    Biancas næse blev bleg efter en løbetid og jeg håber meget at hun får den sorte snude tilbage til sommer

Kommentér på:
Ændrer farve på snuden samt pels

Annonce