{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Træt af løse hunde. {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet tilbage fra en tur til Bagsværd sø, med Niño. Kort after vi ankom og NIño gik plads hos mig (selvfølgelig i snor) kommer en stor hund løbende i mod os, og jer beder ejerne om, at kalde den til sig. Det prøver de så men den er fuldstændig ligeglad og kommer nærmere. Den stopper og kigger kort på Niño, inden den så går til angreb på ham, ved at bide sig fast i ryggen på ham. Ejerne kan fortsat ikke få styr på hunden, men jeg får trukket Niño væk. Hunden får dog fat i Niños ryg igen, og prøver igen at ruske. Da hunden igen slipper løber den lidt væk, og kommer heldigvis ikke mod Niño endnú en gang, men ejeren kan stadig ikke kalde den til sig. Jeg var naturligvis ikke tilfreds med situationen undervejs og skælder noget ud undervejs hvilket ejeren bagafter bebrejder mig(..??).
Hendes kommentar var bagefter at min hund jo ikke så særlig rar ud (men ikke desto mindre var det hendes hund der angreb min, og Niño gik plads ved min venstre side), og at hendes hund aldrig havde gjort sådan noget før.
Min mening er bare at hvis man ikke ved med sig selv, at man kan kalde sin hund til sig, så skal man IKKE lade den løbe løs. -uanset om hunden har gjort udfald før..

Heldigvis skete der ikke noget med Niño, men det er skide irriterende, at man ikke kan lufte sin hund i snor uden, at være nervøs for om der kommer løse hunde som ejerne ikke kan styre..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af løse hunde.
  • #1   2. feb 2008 Du skulle have bedt om navn og adresse og have meldt sådan en BIP til politiet.

Jeg gruer også for om jeg nogensinde kommer i den uheldige situation med Tyson, tror jeg instiktivt ville sparke den anden hund for at få den til at slippe, synd med nok min eneste mulighed da jeg ikke er den højeste person i verdenen.

• #2   2. feb 2008 Mosekonen: Jeg bedte også om navn og adresse, men da der ikke var sket noget med Niño, sagde jeg at det var ligemeget. Nåede dog at få navnet, men tror ikke jeg vil få noget ud af at melde hende. Der er jo ikke ressourcer til den slags..

• #3   2. feb 2008 Lars E.: Jo jeg fanger ironien..

• #4   2. feb 2008 Tue- nej ved det godt. Hader bare sådanne folk som tror de har styr på deres hund men har det overhoved ikke.

Tyson går kun løs de steder jeg har frit udsyn til om der kommer andre hunde, fordi jeg ved han ikke kan lide andre hanhunde.
    Og nu når vores race har sådan et dårligt ry, vil jeg vise respekt for andre med hunde.

• #5   2. feb 2008 Iben: Niño sendte ikke nogen signaler til den anden hund. Han kan ellers godt rejse børster og småknurre lidt, når andre hunde gør udfald mod ham når han er i snor. Niño ignorede faktisk den anden hund, indtil den hoppede på ham.

• #6   2. feb 2008 Jeg var ude for det samme i går. Det var en dobermansblanding der kom farende. Jeg har begge mine små hunde i snor, den ældste er aggressiv over for andre hunde og tåler ikke de kommer til hende, og pludselig kommer den anden hund tværs over vejen og lige i hovedet på mine. Jeg vender front lige på den og råber højt at den skal skride, hvilket den gjorde. Det havde jeg også gjort, hvis jeg var hund og sådan en hysterisk kælling råber op.
    Men det var for at redde dens tud fra at blive bidt i

• #7   2. feb 2008 Iben: Ja der selvfølgelig mange signaler hundene på tværs som vi mennesker ikke opfatter. Det jeg mente var, at Niño ikke virkede truende over for den anden hund.
    Jeg tror såmen ikke engang hun havde noget imod Niños race. Tror bare hun prøvede at lægge ansvaret lidt fra sig, ved at sige at Niño så farlig ud. Hun sagde ihvertfald at hun havde mange vennner med samme race.

Kommentér på:
Træt af løse hunde.

Annonce