{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

Løse Hunde {{forumTopicSubject}}

Nu synes jeg efterhånden at det er meget trættende at møde hunde ejere som har deres hund løs og IKKE kan styre den! smiley
Jeg har selv en chihuahua, Misha, som altid er i snor. Hun kan ikke med andre hunde, hvis de kommer hen til hende knurre, snapper hun og hun panikker og bliver bange, derfor har vi valgt Misha ikke skal hilse på andre hunde... Men men men det er da vildt svært når jeg den seneste uge har mødt 3 hunde, som er faret lige hen til hende! Kan simpelhen ikkke forstå at man ikke kan være ærlig overfor sig selv, som hunde ejer, og indse at man ikke kan styre sin hund, og den derfor skal være i snor... Og er også meget træt af hunde ejere der står og råber "Den gør ikke noget"... Det kan godt være, men min hund får en dårlig oplevelse og bider måske din!
Puha havde lige brug for lidt luft.. Håber at folk vil tænke sig om når de har deres hund løs. Vil lige sige dette foregår i et almindeligt villa kvarter og mener ikke engang det er lovligt at have hunden løs, vi går altid over på den anden side af vejen hvis der kommer en hund, men det forhindre ikke hunden i at krydse vejen og fare hen mod Misha...Er efterhånden lidt frustreret.
Har i jeres hunde i snor eller lader den løbe over til en anden hund der er i snor, hvis jeres egen er løs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse Hunde
  • #2   21. maj 2015 Når okay, vidste slet ikke at de godt måtte være løse.
    Men dejligt at høre at du heller ikke synes det er i orden. Er blevet helt forbløffet over hvor mange der lader deres løse hund løbe over til min i snor, så var helt forvirret om folk virkelig synes at det var okay.


  • #3   21. maj 2015 Øv, det er bare det værste. Sådanne ejere bør ikke have hund. Min hund bryder sig som din heller ikke om andre hunde, og man tror nærmest ikke sine egne ører, når folk kan finde på at sige "den gør ikke noget", som om det er sagens kerne.. Har stort set altid snor på Freja, for indkaldet er ikke lige super godt smiley


  • #5   21. maj 2015 Beat er i snor, da jeg ikke har 100% kontrol over ham endnu, altså han høre efter og kommer når der bliver kaldt men han er stadig bare en hvalp og alt nyt er spændende, så han vil jo helst gerne hilse på alt og alle.

    og da jeg har haft en hund før der bestemt ikke kunnelide fremmede hunde ved jeg hvor ubehageligt det er når en fremmed hund bare kommer farende.. og det har jeg prøvet tit utrolig frustrende når man skal starte forfra med træning hber evig eneste gang en anden hund bryder ens hunds grænser..

    men er vi alene på stranden så er han uden snor men spotter jeg nogen får han snor på..


  • #6   21. maj 2015 Forleden gik jeg med min, som godt kan bjæffe lidt af fremmede hunde fordi han gerne vil hilse på, i snor.
    Da jeg ser en hund uden snor komme fra en sidevej på modsatte side af vejen, sætter jeg min ned og afleder med godbidder og ros for at tie stille.
    Da han alligevel kommer med et vov lyder det fra manden med den anden hund, at min i hvert fald ikke skal komme hen til den, for så vil hun bide ham, for hun kan ikke lide hanhunde.
    - Jamen så er det jo godt jeg har min i snor og har styr på ham (han sad stadig ned og sagde ikke mere) og ikke som andre lader en hund, der potentielt vil bide andre, gå løs...
    Og så fik jeg lige disse ord med på vejen "hvis du ikke kan styre den og få den til at tie stille, må du jo gå til træning med den".
    Jeg synes det er flot af den fremmede mand, at han ved om jeg går til træning med Thor eller ej.
    (Skal lige siges at jeg koncentrerer mig fuldstændig om min hund og ikke kommenterer på det der bliver sagt - jeg tænker bare mit)


  • #8   21. maj 2015 Misha er desværre også blevet bidt.. Jeg må være ærlig og sige jeg tager hende op, for jeg har kan ikke beskytte hende på andre måder når der kommer en hund løbende i høj fart. Har hørt dette er forkert, men det gør ikke at hun er bange i alle situationer, hvor hun møder andre hunde. Nogle kan hun med og hilser pænt, så jeg føler det fungere for os at gøre sådan. Hun panikker fuldstændig når der løber en hund imod hende. (Forståeligt for hun kan ikke flygte på grund af snoren).

    Prøvede også sidst der kom en løs hund løbende, forklare pænt, at min bider altså og kan ikke med andre hunde, derfor hun er i snor og ikke hilser (Vi går på den anden side af vejen) Men virker som om de er pænt ligeglade..


  • #9   21. maj 2015 Jeg hidser mig aldrig op, ignorer dem for det meste og går videre. Har prøvet at skærme, men det er endt ud i en mere ubehagelig situation, da Misha stresser endnu mere, selvom jeg er rolig. Råber aldrig eller noget i sådanne situationer.

  • #11   21. maj 2015 Uha - kender godt de frustrationer fra mine to gamle hunde, der ikke var specielt venligt instillede overfor fremmede hunde smiley
    Problemet er fuldstændig forsvundet efter at jeg har fået en Dobermann. Af en eller anden grund kan folk godt få kaldt deres -ellers ikke specielt lydige - hund til sig, når de ser min 'farlige' Dobermann i det fjerne smiley
    ... min dobertøs er så sådan ca jordens mest ufarlige hund. Hun vil bare gerne lege - bare ikke med små hvalpe for de er nemlig farlige og kunne formegentlig godt finde på at spise hende som mellemmåltid, så dem holder hun sig klogeligt på afstand af smiley
    Og nej, mine hunde går ikke løse andet end steder, hvor jeg VED at vi ikke møder rådyr, harer, katte, cyklister eller løbere. Og de bliver altid kaldt ind hvis der kommer andre mennesker med eller uden hund. Jeg er meget pinligt bevidst om at jeg har en hund som mange mennesker slet og ret er bange for (den anden har højere 'nuttethedsfaktor', så ham vil folk mægtig gerne have lov at nusse smiley ).


  • #12   21. maj 2015 Jeg har det fuldkommen som dig Michella Jeg hader løse hunde , Mine er altid i rem på nær når vi er på gården
    Jeg er beg. at gå med mine hver forsig, fordi jeg kan ikke styre 2 hunde når der kommer farende en løs hund ,hvor vedkommende også råber ,den gør ikke noget , hvor jeg råber tilbage Nej men det gør mine smiley
    Mine tænder totalt af over for andre hunde , når jeg går med Misja hiver jeg hende op, for hun virker mega hissig

    Isabelle jeg troede der var snorpåbud i byerne


  • #13   21. maj 2015 Dejligt at jeg ikke er alene med min holdning. Har ikke noget imod løse hunde, hvis de ikke løber hen til min egen, men det er desværre 99% af hundene som er løse, der kommer løbende mod min i snor smiley
    Uha, synes dobermann er en fin hund, men kunne forstille mig der er mange uvidende mennesker med fordomme. Der er et par i min familie, som har Rottweiler og de møder mange fordomme, selvom de er kærlige og aldrig gør noget.


  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #14   21. maj 2015 Det er eder træls ja.
    Jeg er glad for at have en hundevenlig tank af en bull terrier, som kan med alle. Det er lidt mindre nervepirrende i de situationer hvor en løs hund kommer rendende.
    Og når gamle onkel amstaff er med på tur, kommer der hurtigt snor på løse kræ, hvis ikke ejer er løbet skrigende bort inden med dem under armen


  • #21   21. maj 2015 Maj-Britt: jeps, helst noget meget smitsomt og krævende besøg hos dyrlægen. Kan man ikke ramme den på samvittigheden må man ramme dem på pengepungen smiley

  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #22   21. maj 2015 Åh ja, løse hunde... Heromkring møder vi som regel de værste (hundeejere), når jeg går rundt i kvarteret med mine hunde i snor. Sjovt nok flygter jeg gerne hen i den lokale (uindhegnede) hundeskov for at få lov at være i fred smiley

    Særligt har vi jævnligt haft "glæde" af to små dværgpinchere, som kommer rendende og puster sig op. Ejeren gider såmænd ikke en gang diske op med et "de gør ikke noget", men beskeden "mine hunde gør ikke noget, men dét gør jeg, og jeg bruger størrelse 41!" har i det mindste fået lært trunten at få sine hunde til sig i en vis fart, så snart hun ser os smiley


  • #24   21. maj 2015 Ok Tak Isabelle Så kan jeg godt hisse mig ned smiley

  • #26   21. maj 2015 Ja det er meget ærgerligt at visse racer tiltrækker visse typer. Hunden kan jo desværre ikke gøre for at den ikke bliver opdraget ordentligt smiley
    Og hvor er det faktisk ærgerligt at så mange møder løser hunde, som ejeren ikke kan styre smiley


  • #30   22. maj 2015 "Men det hjælper stadig intet når ejeren ikke kan kalde sin egen hund til sig" Det er så her Dobermann'en hjælper smiley Pludselig kan folk godt kalde selv den mest ulydige vovse ind smiley smiley smiley

  • Merete L
    Merete L Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #34   20. nov 2016 Jeg har været ude for det samme mange gange med min tæve dansk svenske gårdhund. Og den er altid i snor.
    Iflg. Hundeloven paragraf 3 må hunde ikke være løse med mindre ejeren har fuld kontrol over hunden.


Kommentér på:
Løse Hunde

Annonce