{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

Løse hunde {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har været ude for en ret ubehagelig oplevelse i dag:
Min hund kan ikke lide andre hunde. Han er desuden blevet gammel så hunde der farer rundt gør ham endnu mere sur. Altså tager jeg ham altid i kort snor når der er andre i nærheden (har ham i flexline, vil ikke risikere han ser sig sur på en hund jeg ikke har opdaget)
I dag kommer jeg så gående og ser 3 ældre damer med deres 3 løse hunde. Jeg stopper omkring 25-30 meter væk og holder min hund i helt kort snor så de kan få styr på deres hunde. Deres hunde farer direkte mod os, jeg springer ind foran min så han ikke skal blive alt for sur og måske komme op at slås (han er BTW en stor hund, ca 60cm over ryggen, deres var alle små hunde på samme størrelse, en af dem var en dværgpuddel) de gør INGENTING jeg råber 'hvad med at få styr på jeres hunde?!?' Imens jeg prøver at holde min hund i kort snor OG skubbe deres, meget nærgående, hunde væk fra min som på dette tidspunkt knurrer, gør og springer efter dem når de kommer for tæt på. De siger bare at jeg skal tage det roligt, 'der sker jo ikke noget'. Jeg får skubent en af deres væk fordi den er nået helt hen til min som nu er meget frustreret og forsøger at bede dem om at gå. Menneskene går bare roligt forbi uden at forsøge at gøre noget imens den ene af dem bliver ved med at sige ' rolig rolig rolig' som om jeg er et hysterisk barn, indtil de er nået nok forbi til at deres hunde følger med. Jeg skælder dem ud imens (ret ophidset) og forklarer at min jo kan blive aflivet eller lignende hvis den bider deres og deres kommer til skade.
De siger åbenbart at jeg er sur til den næste hundeejer de møder for da han når hen til mig (med sin hund i snor) spørger han mig om jeg er sur. Jeg forklarer hvad der skete og han er enig med mig. Han møder dem åbenbart tit og vil sige til dem næste gang han ser dem at de skal tage hundene i snor når det er.

Jeg ved godt at jeg selvfølgelig kunne have handlet bedre ved ikke at blive sur men jeg var virkelig bange for at hundene skulle komme op og slås og der skulle ske min eller deres hunde noget.
Jeg vil dog gerne høre, hvad ville I gøre? Hvad kunne jeg havde gjort der ville have hjulpet? Hvis det nu sker igen kan man så melde dem til politiet eller sådan noget? (Man må jo ikke have løse hunde hvis man ikke har fuld kontrol over dem og de indrømmede selv at det havde de ikke)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse hunde
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #1   29. okt 2015 Jeg havde gjort det samme. Det er bare ikke okay ikke at kalde sin hund til sig.

  • #2   29. okt 2015 Jeg hader løse hunde Og det er netop fordi folk altid råber de gør ikke noget NEJ men det gør min måske Linka, gider ikke fremmede hunde vader helt op i fjæset på hende Jeg aner ikke om hun vil bide , men hun virker gal Så jeg syntes kun det var flot du fik sagt noget
    Så kan de tænke om dig hvad de vil, og selvfølgelig bliver du sur / gal ,når de ikke har styr på deres hunde Sig til dem ,hvis du møder dem igen, at du melder dem til politiet ,for ja de skal holdes i snor, når de ikke har styr på dem smiley


  • #5   29. okt 2015 Maj-Britt det kunne måske være forsøget værd XD
    Mange tak alle sammen det letter noget at i holder med mig smiley


  • #7   29. okt 2015 Jeg forstår godt din reaktion. Jeg reagerer lige sådan. Når det er sagt, så har jeg endnu til gode at opleve en hund i snor blive aflivet fordi den har bidt en løs hund.

  • #8   29. okt 2015 Du kunne ikke have gjort noget "bedre" - du reagerede helt forventeligt. Vi har haft MANGE problemer med løse hunde og vores hund er nu i nabolaget blevet kendt som en totalt aggressiv hund; af den enkle grund at hun ikke kan lide andre hunde og folk lader deres hunde tonse rundt til andre uden at have en skid styr på dem. Har mange gange mødt "den gør ikke noget" (men det gør min!!!) og jeg er ærlig talt godt negativ omkring sådan noget.
    Jeg også planer om næste gang at råbe noget om ræveskab eller hvad der nu indgyder mest frygt, og i nogle situationer må man simpelthen bare skubbe/sparke hunden væk, selvom det selvfølgelig ikke er hundens skyld, at den har en klaphat som ejer smiley


  • #9   29. okt 2015 Jeg kan kun give ts. ret, lader man sin hund løbe løs er mindstekravet at man skal kunne kalde den til sig, jeg har oplevet mange gange, at det kan man ikke.

    Vældig gode ideer til at få hundeejerne med løse hunde til at reagere, som der er indlæg om, jeg vil bruge dem.

    Hvad nu hvis min hund der er i kort snor, bider en af de løse hunde så den skal behandles.

    Det er min hund der er årsag til skaden, det var den der bed (forsikringsmæssigt), selv om den var i ultra kort snor. Jeg mener det er de løse hundes eget ansvar og skal selv betale for skaden.

    Hvad nu hvis hunden i ultra kort snor, giver den løse hund en sådan bid at den løse hund dør af det? Skal hunden i snor så aflives? pga den løse hund.

    Måske lidt snirklet formuleret, men jeg har tænkt over problemet flere gange.



  • #11   29. okt 2015 Øv jeg er ikke vild med løse hunde da Jeg også har oplevet noget ligende hvor min hun blev bidt men det er en laaang historie smiley

  • #12   29. okt 2015 Et tænkt eksempel.

    Jeg går med min hund på ca. 25 kg i kort snor, så kommer der en løs lille tæppetisser farende hen i synet på min hund, der bliver forskrækket og bider den lille i nakken og rusker den så den dør. Det hele sker i et splitsekund.

    Er der så min hund man kan kræve aflivet iflg hundeloven?

    Jeg har tænkt meget over det, er der nogen der kan give et svar?


  • #13   29. okt 2015 Hold kæft en tungnem ejer, Jane smiley Har også oplevet at møde en løs hvalp på stranden som TO gange farede hen til Freja trods advarsler om at vores hund IKKE tolerer fremmede hunde. Tænk at være så skide ligeglad med den hvalp man har anskaffet sig! Åhh nogle folk er desværre bare meget, meget, meget uinformerede..

  • #15   29. okt 2015 Jeg havde og har reageret som dig TS,jeg har en hund som jeg har trænet i over et år med at hun skal ignorere løse og andre hunde,en søndag møder vi så en løs labrador og den løber direkte hen og hopper på min hund bagfra smiley smiley
    Jeg får vristet hunden af min egen hund og prøver at forhindre at min hund bider,ejeren kommer luntede lidt væk,jeg råber til ham at han skal få styr på sin hund og få en snor på...det eneste han sagde til mig var: århhhh så slap dog af smiley
    Han skal være glad for at han havde sin søn med og jeg min datter,ellers havde jeg stadig råbt af fjolset smiley


  • #18   29. okt 2015 Mai Britt, selvfølgelig er det ikke licens to kill

  • #19   29. okt 2015 Min er endelig ved at lære at ignorere andre hunde når vi går forbi dem (han er 12 så det er ikke for tidligt smiley ) men han finder sig ikke i når hundene kommer tæt på eller gør.
    Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke tager deres hunde i snor når det er. Hvad hvis man var bange for hunde? (Man kan jo også have hund og være bange/nervøs for andre/fremmede hunde)


  • #21   29. okt 2015 Når der er personer, som synes deres hund absolut ikke skal være i snor, hvorfor bruger man så ikke en af de mange hundeskove, hvor hunden kan løbe løs.

    Jeg undrer mig.


  • #23   29. okt 2015 Jeg er faktisk begyndt at lade som om jeg er bange for hunde når jeg passerer en løs hund alene. SÅ mange lader bare deres hunde rende 10 meter foran og tæt forbi et forbipasserende menneske, som om det er totalt utænkeligt at nogen i verden skulle have noget imod hunde (eller som om deres hund er verdens navle). Så respektløst.

  • #25   29. okt 2015 Da Lotus var nyopereret (korsbåndet) kørte jeg forskellige steder hen, hvor der er snorepåbud, for at hun ikke skulle bruge alle sin 5 minutters gåtur samme sted. EN gang oplevede jeg en dame med en stor goofy flatterunghund og en ældre terrier. Begge hunde løse (mine var i snor!!). Jeg trækker så langt væk fra stien som jeg kan og tager mine hunde HELT tæt ind til mig. Hun stopper op, tager terrieren i snor og lader flatten løbe. Lige over i hovedet på tøserne. De har ikke noget imod andre hunde, men Lotus var svag og Kaido skulle passe på hende. Jeg råber til damen "Kan du SÅ få en snor på den hund!!!". Hun råber tilbage, at den ikke gør noget. Så kommer min besked "Jeg står med en nyopereret hund. Hvis der sker noget får du lov at betale regningen på 20.000,-!!!!!!!!" Aldrig har jeg set en hund få snor på så hurtigt. Og den var HELT henne ved os, da hun kom løbende. F** jeg var rasende. "Skide være med pengene" (ikke at vi har for mange, men vi havde til den operation) men Lotus skulle bare ikke den omgang igennem en gang til og TÆNK hvis denne unge hund fik gjort så hendes ben brød op og ikke kunne laves igen. Jeg indrømmer at lige der var jeg parat til at myrde!!

  • #29   29. okt 2015 Min Molli er meget lidt tolerant over for andre hunde, men desværre er hun en labrador. Af en eller anden grund tror folk at labradorer er godheden selv. Jeg oplever HVER dag at Molli bliver presset af løse hunde. Jeg er træt af at hun ser ser sød og nuttet ud smiley

  • #34   30. okt 2015 Forleden gik jeg som vanligt med Thor på stierne rundt om golfbanen, hvor hunde skal være i snor; pludselig kommer en løs hund løbende tværs over en green (der hvor bolden ryger i hul) hen imod os imens ejer bare stod og kiggede.
    Thor æder fremmede hunde hvis de kommer tæt på (dette arbejdes der dog på), så jeg råbte til damen at hun skulle kalde den til sig da min bider og vupti, så kunne hun få kaldt hunden til sig. (Thor havde dog mundkurv på den dag og ville ikke kunne bide, men det kunne hun ikke se da den er sort ligesom ham.)
    Spurgte pænt om hun ikke var klar over at de skulle være i snor på golfklubbens område og fik svaret "jo-jo" imens jeg på 50 meters afstand kunne se det hvide i hendes øjne da hun bimlede. Hun vendte pænt om og gik ud på en sti der ikke tilhører golfklubben,
    - Er ked af, at min mand ikke var med på turen, for han arbejder på golfbanen og hundene SKAL være i snor pga det meget aktive vildt-/dyreliv, pga golfspillere og pga banen og maskiner, så han kunne nok have sagt noget på en pæn måde.
    Så jeg kan kun anbefale at melde ud at hunden bider, for det hjalp i hvert fald gevaldigt her. smiley


    Heidi L, Sådan en charmeklud vil jeg også have til Thor; hvor får man fat i sådan en henne?


  • #38   30. okt 2015 Jep, jeg oplevede engang at gå på den ene side af fortovet, en dame lader så sine to hunde løbe tværs over vejen fra det andet fortov og hen til Freja. Jeg siger at hun ikke kan lide andre hunde, og hun siger "så må de jo lære det"...... jeg fortryder sådan at jeg dengang ikke fik sagt "nå okay god tur til dyrlægen når de "lærer det"" eller "ja du må nok få begge til dyrlægen for hun smitter", eller ganske enkelt forklaret hende risikoen for alle parter ved at min hund siger fra...


  • #41   30. okt 2015 He he - den med lopperne bruger jeg også-da jeg flyttede ind her hvor jeg bor for 1 års tid siden,var der en dame med en dsg som var løs og partout skulle over til min hund trods Sally gjorde opmærksom på at det gad hun ikke-da hunden så danser rundt om os sagde jeg:hun har lopper,så jeg ville ikke komme nærmere -det er et år siden jeg sagde det til hende,når jeg møder hende (det gør jeg jævnligt) så tager hun hunden i snor og nærmest fræser afsted og kigger på Sally som om hun er den ulækreste hund i hele verden smiley

  • #43   30. okt 2015 Ja det kan være det er et spørgsmål om størrelse.
    En lille dsg "skræmmer" nok ikke så meget som 40 kg Thor.
    Men det er en trist indstilling folk har til både egne og fremmede hunde.

    Heidi L, tak. Jeg må søge lidt rundt eller se om jeg kan være kreativ. smiley


  • #44   30. okt 2015 Jeg er ret vild med det tørklæde der! Jeg tror jeg vil se om jeg kan få fat i sådan et smiley
    Det gør mig helt trist hvor mange der faktisk har haft rigtig dårlige oplevelser med folk der er ligeglade. Det et ærgerligt at der ikke er noget man kan gøre der virkelig stopper det generelt smiley


  • #45   30. okt 2015 Desværre er der nogle hundeejere, der er totalt ligeglade, deres løse hunde lystrer ikke, og mange der går med deres huns i f.eks. flexline får ikke hunden på plads ved venstre side når man møder nogen.
    Det er jo ikke alle, der bryder sig om hunde og nogen er decideret bange for hunde, det skal man selvfølgelig respektere som hundeejer og vise hensyn, vi skal jo alle være her.
    Ovenstående eksempler er med til at gøre os hundeejere til et ildeset folkefærd.


Kommentér på:
Løse hunde

Annonce