{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

Løse Hunde... {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg været hundeejer i rigtig mange år, og mit lille suk her er fordi, der er kommet en tendens hos nogen mennesker hver gang de ser en hund, at de forlanger den i snor. Og det er under ordnet om hunden ikke kommer i nærheden af dem eller ej.
Faktisk, så synes jeg at vi hundeejere med store hunde er blevet jaget vildt.
Jeg kan slet ikke forestille mig et liv med mine hunde hvis de altid skal være i snor....
Hvad er der sket med folk???? Er det fordi der er kommet så mange nye hund ejere som ikke ved hvad en hund er, eller hvordan den skal håndteres og hvad de som ejere skal gøre hvis de ser en anden løs hund???
Er det fordi folk er blevet mere egoistiske, og kun kan tænke på deres eget behov.??
Ja jeg kan ikke gennemskue det.
Men hvis tendensen fortsætter, så vil jeg kaste håndklædet i ringen og holde opå med at have hunde....
Suuuk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse Hunde...
  • #2   4. jul 2013 Jeg undrer mig faktisk over hvorfor du undres ^_^

    De mennesker kan jo ikke vide at hunden fx er veltrænet og kan lade folk og deres hunde være i fred. Der er så mange eksempler herpå.

    Og der er jo ingen der siger den skal være i snor 24/7, men jeg tager da også Nanna i snor når jeg møder andre hunde og mennesker, indtil de selv giver udtryk for at ville hilse smiley


  • #4   4. jul 2013 Hunde i snor færdig bum

    Så er der ingen diskution eller kamp om hvis hund der er skyld i hvad.

    Syntes det respektløs når folk går med deres hunde uden snor. Det kan de gøre de særlige steder det tilladt


  • #5   4. jul 2013 100% styr på et dyr næppe nok i fantasien

  • #6   4. jul 2013 Jeg har Intet imod løse hunde som er under kontrol, har faktisk kun stor respekt for ejerne.

    Men jeg er så p*sse træt af at få en enorm løbsk hund med 80 km i timen i hovedet på mig og min hund ! Og desværre oplever jeg sjældent folk som har kontrol på deres løse hunde - store som små.

    Tror snart jeg sparer op til et stykke eng/mark kun til hunden og mig smiley hehe...


  • #7   4. jul 2013 Jeg har intet imod, at folk lufter deres hund uden snor - uanset størrelse. Men de har bare og have styr på den og holde den fra andre, med mindre andet bliver sagt.

  • #8   4. jul 2013 De dejlige: Ja, men hvis man nu fx har oplevet et overfald før, eller set andre blive overfaldet af løse hunde, så er det ligemeget hvor meget "det ser ud som om" man har styr på hunden, og der er jo ingen grund til at indgyde andre frygt og besvær på deres gåture, når de evt selv har deres hunde i snor. Man kan jo tage sin egen af snoren igen så snart man har passeret hinanden med en vis afstand.

  • #9   4. jul 2013 minion...Opdigtet behov for frihed...Du overrasker mig virkelig i dag...Og Sabrine, undskyld men du er et super godt eksempel på den nye trend...Kan du ikke se på n hund om den er under kontrol eller ´venlig...Elller om den vil æde dig med hud og hår...
    ....


  • #10   4. jul 2013 Ja tendenser er jo så desværre også, at alt bliver opfattet som overfald...
    Jeg er tudse gammel og har haft hunde hele mit liv...Men det er først de seneste år, folk udviser den adfærd, med hunden skal i snor...


  • #12   4. jul 2013 Jeg er ligeglad med, at andre har deres hunde løse. Bare de respekterer, at jeg har mine i snor og derfor ikke ønsker løse hunde op i hovedet på dem.
    Min ældste hund går ofte uden snor, men møder jeg andre hunde - løse eller i snor - så ryger snoren på.


  • #13   4. jul 2013 Snow K, I'm COMPLETELY on your side; understand and agree with you totally in this matter!! People are nuts these days about leashes(such anti-dog sentiment) and it must be MUCH harder for you than me because you have a big dog. I feel really sorry for what you must have to deal with!

    Your dog is welcome around me, my property and my dogs without a leash at any time!


  • #16   4. jul 2013 Hvis hunden bliver hos ejer eller i det mindste for sig selv så er løse hunde så Dan set ikke noget problem, problemet kommer når løse hunde opsøger andre hunde eller mennesker eller når de går på jagt lige nu er der fx små rålam over alt her hos os

  • #17   4. jul 2013 Isabelle...Ja men heldigvis da er der også mange smil fra alle de som kender mig og vufferne...Men der er jo noget som hedder turister og så er der rigtig mange nye hundeejere...Jeg vil prøve at overleve sommeren her, og så¨se hvad der sker...Ellers mener jeg helt alvorligt, jeg vil holde op med at have hunde...Jeg giiiider ikke negative mennesker på mine eller dejlige ture i naturen, hvor det er mig og mine mange hunde som har trådt alle de stier der er...

  • #19   4. jul 2013 I min verden kommer det helt an på hvor man lufter hund henne. I områder med mange mennesker skal den simpelthen være i snor - færdig. Om den gør noget eller ej, for der findes mennesker som er rædselsslagne for hunde, også selv om den nærmest går ude i hækken forbi dem.. For dem er det virkeligt et sikkerhedsnet at der er snor på kræet. Men ja at den er løs et stykke inde på en mark, mens der måske kommer en sippet løber der grynter at den burde være i snor, det tager jeg altså ikke så tungt smiley

  • #20   4. jul 2013 Snow K - Hvorfor ikke bare være ligeglad med hvad andre siger, hvis du overholder loven og har hunden under kontrol, så den ikke opsøger andre, så er det da bare de andre der er sippet.

  • #22   4. jul 2013 Jeg går aldrig med mine hunde i byen...Jeg går kun ude i naturen hvor vi altid har gået, og som skrevet, så er det mig og hundene som efter hånden har lavet alle stierne...Da jeg flyttede her op for 26 år siden var der INGEN mennesker overhovedet som gik tur der hvor jeg og hundene går og har gået alle årene...Og hvis man en gang om måneden mødte en fisker som skulle ned til sin jolle, så var det bare go daw, og hundene var det lige meget med om de var i snor eller ej.

  • #23   4. jul 2013 Mon ikke det hænger lidt sammen med det generelle 'hysteri' der er befolkningen ? Alt hvad der bare kan virke en lille smule 'farligt' er uuuuuhh så forkert og skal helst forbydes. Mange tror så faktisk at med den nye hundelov så skal hunde føres i snor altid.
    Personligt er jeg nok meget forsigtig og tænker nok en del over at jeg gerne vil have at mine hunde og jeg er gode repræsentanter for danske hunde og ejere. Jeg har ikke lyst til at være den der kaster brænde på hundehadernes bål.
    Jeg kom nok til at tænke meget over det en vinterdag for flere år siden, da jeg luftede min gamle hanhund. Han var stort set altid løs (i snor i skoven men ellers løs) for han var meget lydig og kom af sig selv hen til mig hvis der kom nogen imod os og rendte ikke efter katte og den slags ting. Denne dag kom et ældre par imod mig og jeg kaldte hunden ind på plads. Da vi kom tættere på stoppede damen et stykke vej fra mig og manden fortsatte hen til mig og spurgte om ikke jeg ville være sød at tage min hund i snor, da hans kone var meget angst for hunde. Selvom min hund så lydig ud så turde hun ikke stole på at den ikke alligevel opsøgte hende. Jeg sagde selfølgelig ja og satte en snor på og gik over på den anden side af vejen, så damen kunne komme forbi. Alt foregik i en venlig og god tone og jeg ved jo ikke om damen var sådan en med kæmpe angstproblemer der måske havde vovet sig uden for en dør for første gang i flere år. Og nej, de mennesker kunne jo netop ikke vide at min hund nok var så tæt på under fuld kontrol som man kan komme. De kunne jo ikke vide om han ikke lige kunne finde på at drøne over til dem alligevel. Fremover hægtede jeg faktisk altid lige en snor på ham når vi skulle passere nogen; der gik jo ikke skår i glæden ved vores gåtur af den grund.
    Med mine nuværende er det såre nemt: Ingen af dem er endnu lydige nok til at gå løse andre steder end, hvor jeg har fuldt overblik over situationen og kan se folk komme på så lang afstand at jeg ved jeg kan kalde dem ind.
    Men ja, os med store hunde er blevet sådan lidt lagt for had. Jeg har oplevet folk kommentere at de ikke synes det var nogen god ide at man havde en dobermann med i byen. Altså hunden går i kort snor, vi gik og trænede (det var derfor vi var derinde) og hun generede ikke nogen på nogen måde. Min irske terrier får jeg aldrig den slags kommentare med. Med ham er det altid kommentare om hvor sød han ser ud og 'må vi gerne klappe ham'.


  • #24   4. jul 2013 Den kongelige, ja men tak for støtten, det er så der jeg skal til at gå.....

  • #25   4. jul 2013 Snow: Ah, jeg ville nu ikke kalde mig selv et "godt eksempel" på den såkaldte trend du omtaler, for JEG har ikke personligt noget imod løse hunde når jeg kan se de er under kontrol. MEN jeg kan SAGTENS sætte mig i en anden persons sted og se det fra deres synsvinkel. Hvis hunden alligevel er i periferen omkring dens ejer med eller uden snor, så gør det nok ikke noget for hundens fornemmelse og mulighed for frihed, at sætte den i snor i de 3 minutter det tager at passere en anden hund, for som tidligere nævnt, så ved du jo heller ikke hvad de evt nærer en frygt for, det kunne være racen, størrelsen, historier eller tidligere oplevelser som gør, at et andet menneske (med eller uden hund) kan nære frygt for. Hvem ved, måske det ikke er frygten for din hund, men deres egen der gør at de er nervøse. En hund der har oplevet et PAR overfald, ville nok ikke føle sig videre tryk ved fremmede hunde, og ejeren med en hund i den situation vil jo naturligvis spænde op og forstærke frygten hos hunden i mødet med en løs hund.

    Jeg har heldigvis ikke en hund i den situation, og på trods af at jeg selv render med et dybt tandsæt i armen efter et overfald, har jeg heller ikke frygt for rolige løse hunde. Men derfor synes jeg stadig det er beroligende, hvis folk med hunde løs, fx stopper op og lige lægger en let hånd ved hunden og spørger om det er okay at i passerer eller hilser uden snor. Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det er et problem.


  • #27   4. jul 2013 Nåh..Men tak for jeres indput...Nu vil jeg igen vove mig ud i naturen med 2 bjæffer ad gangen og håbe på ikke at møde andre negative mennesker bare synes at hunde det er noget som fanden har skabt udelukkende for at genere dem personligt.

  • #28   4. jul 2013 Jeg synes også at det er sværere at være ejer af større hunde, oplever meget tit negative eller fordomsfulde kommentarer. Er stoppet helt med at lufte hunde visse steder, som tidligere altid har været et skønt område med plads til alle venlige hunde, uanset race/ størrelse. Det er ikke et ? Om snor eller ej, men for mig at se, et ? Om en generelt usikkerhed og frygt blandt hundeejere som jeg ikke har bemærket i samme stil tidligere.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #29   4. jul 2013 Isabelle.Skal det opfattes sådan at dine hunde er løse til tros for at du er klar over at de kan finde på at løbe over på den anden side? hvis det er sådan er du en af dem der er med til at jeg mener at alle skal have snor i sin hund.Der er for mange der kun tænker på sig selv.

    Min grund til at jeg ikke ønsker at gå forbi andre med løse hunde er at jeg holder af min hund.Den skal ikke overfaldes eller aflives pga af at den kommer op at slås med en anden hund fordi at der er en ... der mener sig for god til at have sin hund i snor.


  • #30   4. jul 2013 For der ikke skal vare nogen misforståelser, så tager jeg altid mine i snor hvis jeg møder andre hunde i snor...I det hele tage så prøver jeg at vise så stor hensyn som overhovede i forhold til andre mennesker.....Det er nok der for jeg synes nu det skal gå begge veje

  • #31   4. jul 2013 Så længe folk har styr på deres hunde, så jeg jeg ligeglad med om de har snor på eller ej. smiley

  • #35   4. jul 2013 altså hvorfor skriver hende den
    "kongelige" ikke dansk ;;;

    suk suk,nu er jeg igen røget i den "latterlige fælde",at reagerer på hende.

    nå,ja,lad hende så få et "billigt" grin bag "skærmen".

    Altså,hund i snor

    Jeg tager da bare verner i snor,når vi møder hundevenner vi ikke kender.
    Jeg spørger,må han sige goddag,ja eller nej.

    Så,snor på eller af,alt efter situationen.

    Og,selvfølgelig,KUN snor af,når jeg føler mig tryg på min hunds vegne,ved en hund jeg ikke kender.

    Men,hvor jeg går og hundelufter,er der ingen større problemer,med løse hunde,så vi er trygge.

    Det største problem er faktisk,at en mops ALTID tror at ALLE mennesker elsker dem.
    Så,når nogen sidder i parken,hygger sig,og Verner er løs,OG absolut IKKE kommer når jeg kalder,ja,og nogen absolut ikke bryder sig om hunde.Så,skruer jeg "bissen" på,og får resolut snor på ham,og slæber ham væk,fra ikke "hundeelskere".Som,vi jo også må respekterer.

    Jeg er absolut ikke katte elsker, og det siger mig intet,desværre,når jeg ser en "herreløs" kat,vil gnide sig op af mig,og vi har en del "løse" katte.her i området.

    Vi,er jo alle forskellige vedr.div.dyr.
    Og,det skal respekteres,synes jeg.

    hilsen
    vibeke


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #36   4. jul 2013 Isabelle.Og så er der en dag hvor der er en hund du ikke lige har set og ikke når at være over dine hunde.Hvis man skal gå og være over sine hunde skal de ikke være løse hvor de kan være til fare for andre.

  • #37   4. jul 2013 Jeg må sige at jeg er ret enig med Minion.

    Jeg kan godt forklare hvorfor jeg ikke bryder mig om løse hunde, uanset om det ser ud til at ejeren har styr på den eller ej.

    For det første er der alt for mange løse hunde der IKKE kommer hver gang der bliver kaldt. Ejeren skrabber op, at det plejer den at gøre! Men det kan jeg jo ikke bruge til ret meget når jeg står og danser rundt med deres og min hund og prøver at holde dem fra hinanden.

    For det andet, så synes jeg også det er ren respekt og pli at man tager sin hund i snor når man passere andre mennesker og/eller hunde. Nogen mennesker er bare generelt bange for hunde og føler sig ikke tryg ved at gå forbi en løs hund. Sådan er det jo bare og det må man respektere!

    For det tredje, så er jeg i og for sig også lidt ligeglad med løse hunde der er 100%sikker i deres indkald og som bare fuldstændig ignorerer andre mennesker og hunde. Men hvis den løse hund så meget som bare går lidt hen imod mig og min hund, og lidt overhøre ejerens bjæf. Så mener jeg den burde være i snor. For det kan være den lille ting der ødelægger det for mig og min hund.

    Muligvis du synes (TS) at man er egoistisk når man har det sådan, men jeg synes også det er mega træls at jeg går og kigger mig over skulderen hele tiden når jeg går med min hund, fordi folk er egoistiske og ikke vil respektere at min hund IKKE skal hilse. Men det forstår de hundeejere sjældent, som går rundt med deres hunde løse her hvor jeg kommer fra.

    Der er flere grunde til min hund aldrig hilser på andre hunde hvis vi går tur.. Det er ikke bare fordi jeg er en sur kælling, for det er jeg bestemt ikke smiley


  • #39   4. jul 2013 Michelle...Jeg prøver virkelig at forstå. Og jeg udviser den fornødne respekt...
    MEEN det som bl. a. undre mig er hvorfor det ikke var så¨dan bare for 5 år siden...Der var de få mennesker som havde hunde ude i naturen hvor jeg går, fuldstændig afslappet omkring det at have en løs hund...
    Tænker bare er en hund som altid skal være i snor når den er ude i naturen også en glad hund...
    Sådan tænker jeg fordi de, som jeg ser som altid kommer i snor, de ser udslukte og triste ud når de trasker forbi os..
    Faktisk så bilder jeg mig ind at disse hunde ejere som har sådanne lænke hunde slet ikke ved hvordan deres hund har det...
    Nååh...Jeg har heldigvis lige været ude med mine bjæffer og vi mødte en lab helt alene, vi hilste pænt på den og den fulgte mned os indtil vi så mødte en større flok mennesker og hunde, det var der hunden hørte til...Og det var sgu så befriende at se hvor afslappet de alle havde det med såvel børn som voksne og hunde...
    Over and aut her fra...
    ..


  • #40   4. jul 2013 Måske er der flere idiotisk hundeejere nu end for 5 år siden....? Alle tosserne gør jo andre ræd for løse hunde.

  • #41   4. jul 2013 Snow Jeg aner ikke hvordan det var for 5 år siden for Misha er min første hund og hun er ikke mere end 2,5 år.

    Jeg kan ikke finde ud af om du lader dine hunde løbe hen til hvem de lyster eller om du har dem til at gå ved din side når du passere folk?

    Misha ser bestemt ikke udslukt eller trist ud når hun går i snor, vi hygger os rigtig meget. Når vi går med barnevognen går jeg hen til et sted hvor jeg har fuldt overblik over hvad der kommer hvorfra osv. Der kan hun fræse rundt efter bolde og pinde ALT det hun vil! Og hun elsker det, for hos Misha skal der være fart over feltet. Når vi går hjem af kommer hun i snor igen, det er KUN hvis jeg går på en lang sti hvor der ikke kan komme nogen fra en sidevej eller andet som jeg ikke når at opdage. Synes det er respektløst ikke at være opmærksom på disse ting. Hvis ikke jeg føler det er ''sikkert'' nok at slippe hende, så bliver hun i snoren og det har hun det helt fint med og så går vi stille og roligt og snakker. Hvis jeg skal et sted hen hvor jeg ved hun ikke kan gå frit kan jeg også finde på at tage min flexline på hende, så kan hun også løbe lidt længere og det nyder hun!

    Men folk ændre sig med årene og de får nogen træls og nogen gode oplevelser der gør at de ændre holdninger og meninger. De bliver klogere og andre gør ikke. Verden er fuld af meget forskellige mennesker og det er ikke altid lige nemt at blive klog på dem. Havde jeg været dig havde jeg taget min hund i snor når der kom nogen gående forbi og sluppet igen når de var væk. På den måde får du stadig en god tur uden at skulle være frustreret over det ene eller det andet og dine hunde kan få lov til at gå løs når der ikke er folk i sigte??


  • #42   4. jul 2013 Jeg går altid uden snor med min gamle hund, og jeg har aldrig oplevet at folk har set negativt på det, eller nævnt det. Men hun er også så langsom og doven i sin attitude, og går højest en meter fra en - og hun kunne ikke være mere ligeglad med andre hunde/mennesker med mindre det er nogle hun kender i forvejen - hun gider ikke engang kigge på en anden hund hvis den går forbi.

  • #43   4. jul 2013 Hold nu kæft jeg er glad for at jeg er " godt" opdraget som hundeejer... Også selv om det kræver at jeg på en luftetur folder mine 183 ned i Jack-højde adskillige gange for at tage snor på/af smiley

    Det gør jeg gerne for både at udvise hensyn til andre, men så gu da også for at beskytte mine hunde imod at ende som ofre for den nuværende skambidsparagraf, hvis uheldet skulle være ude..

    Faktum er at det næsten altid er hunden uden snor der får skylden/sprøjten, ergo er mine kræ i snor, når vi møder noget som helst på vores ture..

    Det der med konstant at holde øje og tage snor af/på har faktisk også givet bonus på flere fronter... Vovserne forbinder nu synet af andre, med indkald, kiks og ros OG jeg har fået ros af min yoga-instruktør fordi jeg er blevet mere smidig smiley

    Så snoren på når man spotter andre og af med den når man igen er alene smiley


  • #44   4. jul 2013 Så let kan det gøres Turbo! smiley Skønt.

  • #46   4. jul 2013 183 cm høje skrog ned i jordstryger/Jack niveau smiley

    Som bonus, er der nu ingen probs med kontakt til mine tæer smiley det er rendyrket Kaptajn Jespersens gymnastik-regime smiley


  • #47   4. jul 2013 da vi flyttede på landet og gik tur her ude for første gang, mødte vi 3 hunde på vores første gå tur. mine tre var i snor, og bryder sig ikke om andre hunde når de kommer farende.
    Men alle tre løse hunde blev på deres grund da vi gik forbi. og det overraskede mig ! virkelig. Jeg har været van til at folk inde i ben har uterlige hunde der ikke har styr på noget og bare løber og bider som det passer dem. Men her ude. SKØNT !
    En faaaaarlig schæfer, en faaaaarlig bullmastiff, og en labrador. smiley var racerne på de løse hunde. Der hvor bulmastiffen bor, er et skønt stort stykke land, og har snakket med jord ejeren, mine to små sorte render løs der nu sammen med hende buller basse, og de holder sig fra hinanden, men skal liiige tisse det samme sted.
    i fælles skab, med dygtige hunde fungere det altså uden snor.

    men den der angst med, man ved ikke hvad den løse hund vil... den er altså grim.. man ved ikke hvordan hunden er, er den velopdraget og sød, eller er den arrig og rigtig slemt opdraget ? smiley jeg har altid godbider med i lommen, og hvis jeg er i tvivl om hvor vidt hunden der kommer er venlig, kaster jeg lige et par guffer og snakker med den, så kan jeg lige se hvordan den reagere der. og efterfølgende kommer ejer så 50-100 meter bag ved, så står i lige og snakker lidt, og er den sød, får de to små lov til at løbe og lege med den , mens den store hund jeg har jo skal være i snor. smiley
    det er rigtig rart at gå og snakke, og møde nye mennesker. det er bare så ærgeligt at der er så mange der går glip af de dejlige oplevelser fordi de er skræmt over alle de grimme episoder.


  • #48   4. jul 2013 Jeg har ikke læst alle kommentarene, så beklager hvis jeg skriver noget der allerede er skrevet.

    jeg har ikke noget imod at andres hunde er løse, men så skal der også være 100% styr på dem, og de skal IKKE komme hen til mig eller min hund, hvis der ikke er givet lov.

    Der hvor vi går (som er et virkelig dejligt sted) må hunde være løse hvis der er styr på dem, det fatter folk så bare tydeligvis ikke smiley Det sker alt for tit at der står store hunde helt "oppe" i hovedet på min lille Lucky. Så sent som for ½ time siden, stod der en stor shcæfer (staves) blanding og ville bare ikke gå. endte med at jeg måtte tage lucky op på armen, og ejeren kom da ikke tilbage efter den, for den kom vel når den var færdig! hold k*ft hvor blev jeg sur. heldigvis kom der et par drenge forbi der kendte den, som fik den med..
    Den anden dag var det en stor GD og en labrador. Nu er min hvalp (6 mdr) utrolig glad for andre hunde, men han kan altså godt blive usikker når der pludselig står sådan en stor hund helt "oppe" i hovedet på ham. (han er en chihuahua, så det er vel nede)
    Han tror selv han er ekstremt stor, især på lidt afstand, og nu hvor han er ved at blive kønsmoden er jeg så bange for at han begynder at spille op til dem, og jeg har derfor ingen kontrol over sitiationen, for Lucky er jo i kort snor smiley

    Jeg blir så sur, bange og ked af det når det sker, for hvis uheldet er ude så er det sg* min hund der bliver taberen.

    Ville sådan ønske folk bare ville acceptere andre mennesker, så vi alle kunne gå tur og hygge os.

    Jeg har prøvet to gange nu, sidst ved den blanding for ½ time siden, at have store hunde der hopper op af mig for at komme op til Lucky. Den anden var større end mig når den stod på bagben. Og ejerne er der enten ikke, eller står bare og kigger!


    De ejere jeg kan se har styr på deres hunde, hvor de bare render og hygger sig, uden at komme stormende over til os, eller hvor de spørger først, har jeg intet imod. Men de andre ville jeg virkelig ønske gad at tænke lidt på os andre, eller skride hjem til dem selv.

    Bøvs (og beklager, men er virkelig sur og frustreret over de mennesker lige nu)


  • #49   4. jul 2013 det er de kamphunde der der ødelægger det hele BRÆK BRÆK BRÆK

    det er fanme menskerne der ødelægger alt, hvad skade kan en muskelhund gøre i snor hvis nu alle hade deres hunde i snor,?

    hader fordomme om vidunderlige amstaff som desvære er forbudt nu pga en stor fejl hunde ejere


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #50   4. jul 2013 M&M.Aner ikke hvad du snakker om.Er ret sikker på at vi alle er imod at blive overfaldet uanset race.Der snakkes jo netop om at holde hunden i snor hvor det er påkrævet og når det ikke er så at man viser hensyn

  • #51   5. jul 2013 Uanset hvilken race, muskler eller ej (som jeg håber alle hunde har) så er det ikke sjovt at se en hund komme en i møde hvis ikke man kender den. Og der kan være flere årsager til man ikke synes det er sjovt. Og det skal respekteres uanset køn,race, farve eller what ever.

  • #52   5. jul 2013 For lige at runde den af. Mine hunde løber ikke hen til folk overhovedet. De løber 2 og 2 efter hinanden i strakt galop og er fuldstændig lige glade med andre mennesker...Min lille sag på 5 mdr. tager jeg i snor når jeg ser andre mennesker komme fordi hun stadigvæk er glade for at hilse på alle.
    Jeg nyder synet at mine pragtfulde unge hunde i strakt galop efter hinanden...-.
    De er ikke intra i leg med andre hunde og det er jeg heller ikke....SÅ DET ER IKKE DET DET HANDLER OM.
    Men der åbenbart en masse mennesker kan jeg se ud af de forskellige indlæg som er neurotiske i forhold til hunde...
    Det er IKKE mit problem sagt firkantet...I mit arbejde har jeg lært at man ikke skal lade sig diktere af neuroser. Tvært imod.
    Mange svar bære præg af at folk på forhånd har én opfattelse af løse hunde.
    Og kors hvor er jeg da bare glad for, at jeg ikke er bange fordi der kommer en løs hund i mod mig, den kommer jo fordi den er enten ´hvalp ung eller bare glad for mennesker.
    Og så er jeg glad for at mit liv IKKE dikteres af evnt. neuroser og angst....
    Det er livet for kort til.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #53   5. jul 2013 Snow K.Så du mener at alle de folk som har fået overfaldet og måske mistet deres hund er for meget fordi at de ikke bryder sig om løse hunde.At du har lyst til at have dine hunde løse er en ting.At du mener at skulle bestemme hvordan andre folk føler og tænker er latterlig.

    Ung,hvalp eller glad for mennesker.Du kan slet ikke tænke dig til at der findes folk med aggressive hunde der har dem til at gå løs fordi at du ikke har mødt dem.Måske folk har en hund som ikke bryder sig om andre hunde,men det kan du nok heller ikke tænke dig til,for det er jo alle andre der ikke forstår noget og ikke dig.


  • #57   5. jul 2013 Jeg har ikke rigtig mere at sige til dig Snow. Hvis det virkelig er sådan der du ser på det. Synes det er lidt latterligt, at du ikke kan tænke længere end til din egen snude! Det er jo nok ikke noget folk har valgt at de er bange eller har haft dårlige oplevelser! Muligvis du ikke lader dine hunde styrte hen til folk. Men hvis kom forbi dig på en sti og dine hunde løb rundt efter hinanden langt væk fra dig. Imens jeg kom med min i snor ville jeg bede dig pænt om enten at kalde dem til dig eller få dem i snor. For det synes jeg bestemt ikke er særlig respektfuldt eller rart.. Synes godt nok det er en dårlig indstilling du har. Så kan jeg godt forstå hvis du har det stramt, hvis du skal være hys over at folk synes det er ubehageligt du ikke kalder dine hunde til dig når man passere hinanden.

    Godt sagt Isabelle. For det er nemlig ikke alle der forstår det i og med de ikke oplever det. Og det er godt nok skønt synes jeg! For det betyder jo bare, at der er nogen der kan få lov til at gå i fred og ro og det synes jeg da er dejligt! Det er bare ikke tilfældet alle steder og i stor grad ikke her hvor jeg bor smiley


Kommentér på:
Løse Hunde...

Annonce