{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Løse hunde :/ {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der bliver voldsom irriteret når en løs hund kommer fræsende imod mig og min hund, og ejeren står flere hundrede meter fra os og prøver forgæves at kalde hunden til sig?

Min hund er ikke altid vild med fremmede hunde, og efter jeg er blevet alene har han fået meget 'beskytter trang'. Han er en af de hunde som skal se de andre an, før han slapper af. Dette kan tage et øjeblik hvor han lige snuser, men når en stor hund kommer løbende imod ham rejser han børster og knurrer og gør. Hvorfor skal min hund så gøres til 'det sorte får', fordi han vil beskytte. Folk kan da bare have deres hunde i snor hvis de alligevel ikke kan kalde dem til sig. Og så kan de stå og råbe nok så mange gange 'den gør ikke noget' ... Næ, men det burde du så måske kravle ned og fortælle min hund som tydeligvis føler sig truet ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse hunde :/
  • #1   17. mar 2014 jeg får røde knopper af det der "den gør ikke noget" og netop lige af den grund er jeg lykkelig for vi bor næsten uden naboer....her kommer ingen løse hunde her....

  • #2   17. mar 2014 Min hund må meget gerne hilse, på alle de hunde han vil. Men det skal være på hans præmisser. Hvis han føler sig truet kan vi jo ende i en presset situation - han har aldrig bidt nogen, men tænk hvis han en dag følte sig så truet at han gjorde det? Han render aldrig løs, med mindre vi er i et lukket område, hundegård, fold osv., netop fordi at jeg ikke kan kalde ham til mig. (Håbløse jagthunde gener hihi). Så jeg nu tager mine forholdsregler, irriterer det mig bare at andre ikke også gør smiley

  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #3   17. mar 2014 når de råber "den gør ikke noget" råber jeg altid meget vredt, "men det gør min", så får de nogen gange fart på, og eller råber jeg altså "ka' du så gå hjem" til hunden, de fleste vender altså om så smiley

    med min mors lille hund er det ikke så stort et problem men, går ofte med min mormors lab som bestemt ikke kan lide andre hanhunde


  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #4   17. mar 2014 men jeg er helt enig, hader løse hunde folk ikke har styr på 1

  • #5   17. mar 2014 Ja og det er jo slet ikke hundens skyld, for det meste vil de jo bare gerne hilse. Hvis folk dig bare ville tage hensyn smiley

  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #7   17. mar 2014 det er rigtig ærgerligt at når jeg går med min hund i snor, fordi jeg ved den ikke kan med andre hanhunde, altid bliver "lorten" med en uopdragen køter, havde de bare styr på deres hund, ville der slet ikke være nogen træls situation

  • #8   17. mar 2014 Går du tur med din hund, hvor hunde godt må være løse?
    Min hund er ikke 100% stabil i indkald (arbejder på det) men jeg har hende ofte løs i hundeskoven. Som regel kender vi de andre hunde i skoven og ved hun gerne må hilse og lege. Ser jeg en hund i snor, tager jeg min egen hund i snor, da hun ellers vil løbe hen og hilse. Og jeg tager hende også i snor eller har hende på plads når der kommer nogle der går tur. Jeg oplever at nogle synes det er fjollet, at jeg tager min hund i snor og spørger om hun må hilse, for det er jo en hundeskov, så der må man forvente løse hunde.


  • #10   18. mar 2014 Som du siger Golden L, må det forventes i en hundeskov, men til dagligt lufter jeg på et offentligt stisystem som ligger op til der hvor vi bor. Der er så vidt jeg ved, eller er stødt på, nogen skilte vedr. hunde i snor, så der må jeg være dig svar skyldig.

  • #12   18. mar 2014 Ja, Maiken, jeg giver dig fuldstændig ret. Og ja, måske er der en grund til at hunden er i snor (det er der i hvert fald til at min er - jeg vil gerne undgå sammenstød så min hund ikke skal være offer for hundeloven)

  • #13   18. mar 2014 Det må aldeles ikke forventes i hundeskov..

    Der skal man nemlig også have fuld kontrol over sin hund.

    Jeg er så træt af at folk tror at hundeskove er til at ens hund bare kan rende rundt og te sig som det passer den. Har du ikke styr på din hund, så skal du heller ikke tage snoren af den i hundeskoven. BASTA.


  • #14   18. mar 2014 Jeg slipper nemlig netop ikke min hund, heller ikke i hundeskoven, af den grund - jeg kan ikke kalde ham til mig når han får færten af noget smiley eller hvis han ser en anden hund ..

  • #15   18. mar 2014 Igen så må jeg færdes steder hvor det ikke er et problem. Jeg bryder mig heller ikke om at en fremmed hund kommer fræsende, men et indkald kan sgu smutte hos alle. Og har da engang oplevet at en hvalp løb hen til min. Og de kaldte og kaldte. JEG råbte så tilbage at min hund ikke gjorde noget, så kunne de stille og roligt komme hen og fange deres hvalp.

    Men jeg ville da dælme blive gal i skralden hvis en hund kom hen og sprang på min. Har man sådan en hund så må man dælme holde den i snor!

    Ikke dermed sagt at det så under aller andre omstændigheder er helt ok. Selvfølgelig skal man træne indkald med sin hund, så den kommer når man kalder. Der er bare forskel på om det er en ejer der er fuldstændig ligeglad og så på at der lige er et indkald som smutter i svinget

    Jeg ved godt hvor træls det er når den hund man går med er utryg ved andre hunde. Og jeg forstår godt din frustration. Jeg siger blot at der er en forskel smiley


  • #16   18. mar 2014 Nej, du er absolut ikke den eneste smiley
    Jeg ser rødt, når der kommer en løs hund fræsende hen til mine - uanset om jeg går med den ene, den anden eller begge to.

    Min ældste gider ikke rigtig andre hunde - og da slet ikke, når han er i snor! Han har haft dårlige oplevelser med andre hunde, mens han selv har været i snor. Den sidste episode ligger heldigvis efterhånden 3 år tilbage, men der blev han overfaldet af to hunde, der dog var i snor, men blev luftet af børn der ikke kunne holde dem smiley Så han reagerer ikke særlig positivt på hunde, der kommer farende hen til ham.

    Den yngste forsøger jeg at træne til at ignorere andre hunde - efterhånden tror jeg det er omsonst! - men det er sq svært, når der gang på gang kommer løse hunde hen til ham! Han bliver totalt overivrig, og små hunde kan han slet ikke finde ud af at behandle ordentligt. Han er simpelt hen for voldsom.

    Så jeg er én af de her sure kællinger, der skælder ud og råber op, når løse hunde kommer hen imod mig - nok mest fordi jeg altid lufter mine hunde i et område, hvor der er påbud om snor smiley



  • #17   18. mar 2014 Selvfølgelig kan det smutte - jeg synes desværre bare det smutter for nogen ret ofte .. Og så bør man nok overveje om hunden ikke skal i snor, også selvom den ikke gør noget. Der er jo også folk derude som er vildt bange for hunde ..

  • #18   18. mar 2014 Helt enig Nadia! smiley

  • #19   18. mar 2014 Quote:
    "
    Jeg ved godt hvor træls det er når den hund man går med er utryg ved andre hunde. Og jeg forstår godt din frustration. Jeg siger blot at der er en forskel "

    For den utrygge hund er der altså ikke nogen forskel.

    Jeg har 3 hunde.
    En der elsker alt og alle
    En der godt gider snuse med de fleste, men så heller ikke mere.
    En der er bange for fremmede hunde, da den har haft nogen rigtigt grimme oplevelser.

    Når jeg går tur med dem, så møder jeg tit de der folk der ikke har deres hund i snor, og som råber: den gør ikke noget.

    Og den af min som er nervøs, bliver skide bange alligevel. Den kan nemlig ikke forstå menneskesprog, så den ved ikke at den ikke bliver bidt/rendt over ende.

    Hvorfor er det at min hund enten skal blive hjemme i vores have, eller risikere at blive skræmt på gåturen, fordi andre folk insisterer på at deres hund skal have lov at rende frit????

    Jeg er simpelthen begyndt at have en ekstra snor hængende om halsen, og kommer der en løs hund, råber jeg til ejer at jeg har tænkt mig at give den et svirp af snoren hvis den kommer hen til mine.
    de fleste bliver pissesure og synes det er synd for deres hund.
    Jeg synes egentlig også det er synd for deres hund, men jeg synes det er mere synd for min at den skal blive angst over andre hunde, så jeg sørger for det ikke sker.


  • #21   18. mar 2014 Hader også løse hunde der ikke forstår et indkald. og ejer der ikke forstår et nej....
    Her den anden dag da vi er ude og gå (Skal lige siges Cazzi er højløbsk) kommer der en mand gående med sin lab blanding. råber så på afstand om han ikke kan tage hunden i snor da min tæve er i løbetid og ikke kan fordrage fremmed tæver når hun er i løb.
    han svare så bare rolig det er en hanhund og han gør ikke noget smiley
    Det ender så med at de horeglade lab blanding står og hopper og prøver at humpe min hund, hvor jeg så bliver ved med at skubbe den væk, og ja ejer dasker bare ligeså stille hen mod os imens han griner...
    Råber få så den hund i snor.. og han svare så. de vil jo bare hygge lidt. WHAT....
    manden tager så sin hund i snor og siger så, han syns jeg var lidt paniffen. der kunne da sikkert blive nogle flotte hvalpe ud af de 2...
    Må indrømme lige den sidste kommentar fik bærert til at flyde over.
    herefter kom der et par sætninger som jeg vil undlade at skrive, da de højest sandsynlig ville få en mor til at fravælge sit barn smiley



  • #22   18. mar 2014 Hold da op hvor flabet! smiley

  • #24   18. mar 2014 Nej der er ikke nogen forskel for hunden der er utryg. Min pointe er blot at ikke alle er jo fuldstændig ligeglade. Synes ikke det er i orden hvis ikke man gør noget ud af at få trænet det indkald osv. Men det KAN altså smutte for nogen

  • #25   18. mar 2014 Maiken

    Jeg er måske bare mere large smiley Et indkald smutter jo ikke engang om ugen, men måske en gang hvert 2. år eller hvad ved jeg. Jeg synes bare nogle gange at der er tendens til at hidse sig op. Men jeg forstår udemærket frustrationen, og hvis detsker dagligt er man nok også mere irritabel end hvis det sker en gang hver 3. måned at man møder sådan en hund smiley


  • #26   18. mar 2014 jeg bryder mig bestemt heller ikke om løse hunde,der fare hen til Lady,hun er hunderæd for store hunde,og mange gange må stå og råbe,at hun ikke kan li store hunde
    og sker der intet,tager jeg hende op og går den anden vej


  • #27   18. mar 2014 Herude sker der flere gange om ugen at en løs hund kommer rendende. Og så står jeg der med hund og klapvogn (for jeg er jo alenemor) - hænderne fulde, en hund som går i baglås og ikke rører sig ud af flækken. Dét er træls!

  • #28   18. mar 2014 Nadia

    Jeg forstår udelukkende din frustration! Var bare nogle af svarene der fik mig til at tænke om folk hidser sig så meget op.

    Men som skrevet før er man selvfølgelig meget mere irritabel over det hvis det sker ofte end hvis det sker sjældent smiley

    Har du evt. mulighed for at få din hund bag dig, så du kan skubbe den fremmede hund væk?


  • #29   18. mar 2014 Det ved jeg godt smiley

    Jeg synes jeg har prøvet. Også at vende om. Men han er ikke til at rokke ud af flækken smiley


Kommentér på:
Løse hunde :/

Annonce