1.771 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

rosiner rosiner

Vendte hjem til en hund, der havde konsumeret en halv pose rasp og en stor pose rosiner... Blev selvfølgelig bekymret, da jeg jo har læst at vovser ikke kan tåle rosiner og ringede til dyrlægen, der ikke mente vi skulle gøre noget - og hun sagde at rosiner ikke var farlige!!!

Hmmmm... Hvad skal jeg mon tro og gøre??? ERfaringer????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rosiner
  • #2   5. feb 2008 Albert spiste en stor pakke rosiner for ikke så lang tid siden. Dyrlægen sagde også at det ikke var farligt. Det er farligt hvis man fodre dem med rosiner dagligt....
    Der skete heller intet med ham, hverken opkast eller dårlig mave

• #4   5. feb 2008 rosiner i store mængder er skadelige ligesom de kan være for mennesker, underligt at din dyrlæge ikk infomeret dig om det...hmm...

hold øje med din vapper og evt ring til en anden dyrlæge og få rådgivning der.

• #5   5. feb 2008 NInna-Oline; Jamen hun informerede mig jo, og sagde at de ikke var farlige... Tror jeg holder øje med hende indtil videre... Lige nu ligger hun ude i kurven og er ked af at jeg har haft hele klør 5 inde i munden på hende - men den der halve pose rasp havde sat sig i store stive kager over det hele i munden på hende!!!

• #7   5. feb 2008 Daisie;

Ja.-.... det er jo lige præcis det jeg har læst, og gjorde at jeg ringede til dyrlægen!!

• #9   5. feb 2008 Jeg har hørt om en Dalmatiner der havde indtaget det meste af en pakke rosiner, den døde da dens nyrer satte ud.... Prøver lige om jeg kan finde et link om de fødevarer man skal være varsom med over for hunde

• #10   5. feb 2008 Rie... Jeg læste også den artikel den gang, men min dyrlæge som jeg stoler 100 % på afviste det.... Obs hunden og tag det derfra

• #11   5. feb 2008 Smydi:

Den har jeg læst op til flere gange:-) - så den behøves du ikke finde!!!!

• #12   5. feb 2008 Rie J:

Det jeg mener er at du måske burde få en vurdering mere fra en anden dyrlæge, for det lyder som et useriøst svar/råd du har fået med på vejen...

Jeg ville personligt kontakte et dyrhospital og tale med dem og tage derud så de kan give hunden noget der kan få den til at kaste op...for selvom du holder øje kan det lige pludselig være forsent og din hund nyre sætter ud og du kan hverken gøre fra eller til selvom du holder øje

• #13   5. feb 2008 Ringede til en anden dyrlæge, som sagde at vindruer var giftige - men han skulle lige checke rosiner, (rosiner er da vindruer)... og sagde jeg skulle ringe tilbage om 10-15 min - så m¨å jeg jo se..........

• #15   5. feb 2008 Det er da nemt at være hundeejer!!! - Gid dyrlægerne dog gad at være enige om hvad der var giftigt!

• #16   5. feb 2008 Godt at du fik ringede til en anden dyrlæge, du må endelig fortælle hvad han siger....

Jeg trode blot at det var alment kendt at store mængder rosiner er skadelige...ja ja ja...de kan jo ikke huske alt eller ?!?

• #17   5. feb 2008 Éej.. Håber ikke der sker noget med din hund smiley Held og lykke med den..

• #18   5. feb 2008 har du hørt fra dyrlægen Rie ??

• #19   5. feb 2008 Ja... jeg snakkede med den anden dyrlæge i Viborg, som også var kommet frem til at rosiner var tørrede druer... Han virkede om end en smule tumpet, og begyndte at henvise mig til sider på nettet hvor jeg kunne læse noget om det..... DET VAR JO IKKE LIGE DET JEG HAVDE BRUG FOR:-/ - men besluttede at ringe tilbage til min egen dyrlæge for at hun kunne få noget til at brække sig på - det var nemlig kun højst 2-3 timer siden hun havde spist rosinerne!

HUn fik brækket sig, og der kom et hav af rosiner med, så det var jo godt - og så har vi fået noget aktivt kul med hjem!!!

-Men er stadig en tand irriteret!!!! - For DENNE dyrlæge (der er flere deropp) sagde at det var giftigt - og første gang jeg ringede snakkede jeg med en anden, som sagde det modsatte.... Hvad sjkal man mon tro på??? eiiiii!!!

• #20   5. feb 2008 Ja jeg stoler på min og min dømmekraft.. Der vil altid være en der falder ud for gruppen, men når dyrlægerne reelt ikke ved om det er farligt, ja så er det jo fordi de ikke møder hunde der er dårlige....

• #21   5. feb 2008 Håber da ikke at der er sker ham noget. smiley

• #22   5. feb 2008 Marianne, Albert og Louis .

Forstår jeg udemærket:-) - Jeg er lidt rådvild ang. hundeting - Trøffel er min første hund, og jeg synes ikke jeg har et godt nok forhold til vores dyrlægee til at jeg kan sige, at jeg stoler 100 % på dem - og helt ærligt, så tror jeg også at det er sjældent at hunde får den slags forgiftninger (uden at vide en flyvende fis om det) - for havde man mon ikke hørt lidt mere om det, hvis det virkelig havde været seriøst farligt???

-Turde bare ikke tage en chance, da jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle gøre...

• #23   5. feb 2008 Camilla;

HUN har det dårligt lige nu, men det er kvalmen - håber hun får det bedre i løbet af aftenen!

• #25   5. feb 2008 sikke en uvidenhed du er rendt ind i idag....godt at du fik noget så hun kunne kaste op.

Sikke en forskrækkelse, håber I kommet jer oven på den

Rigtig go bedring med det lille pus ; )

Kommentér på:
rosiner

Annonce