912 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Det udskældte hundefolk. Det udskældte hundefolk.

Ja, det bliver jo mere og mere udbredt, at boligselskaberne forbyder hunde, og at der bkliver indført forbud mod at holde hund, uaset race.

Det er fint nok, for hundefolket fylder meget i hverdagens billede, nogle har ikke styr på den hund de har, nogen tager ikke hundens efterladedenskaber med sig, (plant et flag i en hundelort)
Ja hundefolket er et udskældt folkefærd, men det er vi nok selfiorskyldt i.

Vi indtager slotsparker og andre grønne områder, mm. og lader hunden løbe, uden at tage hensyn til andre end os selv.

Så måske var det en ide at kigge lidt på siig selv, og på hvilken opførsel vi udviser med vore hunde.

Og så frem for alt udvis respekt og ansvar overfor andre.
Det kunne måske gøre verden endnu lidt bedre for hundefolket..........

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det udskældte hundefolk.
  • #1   9. feb 2008 Bingo smiley

• #2   9. feb 2008 Selv om vi elsker den firbenet ven, som vi har taget til os, så er det jo ikke sikkert at naboen synes det, og vi kan jo heller ikke tvinge folk til at elske vore hunde, som vi elsker dem..

• #3   9. feb 2008 Ja det er rigtigt nok, men der ski også mange af os der, både kan styre vores hund og samler op efter os hver gang. For der sku da heller ikke noget så ulækkert som at træde i en hundelort

• #4   9. feb 2008 Ja nu er vi jo så også nogle stykker, som sagtens kan finde ud af det - og som aldrig lader noget ligge efter hundene. hverken i skoven, på marken, i haven, på sportspladsen osv.

Det siger jo ligesom sig selv, at man skal vise størst mulig hensyn til andre - jeg lader kun mine hunde løbe løs på områder, hvor der sjællent kommer nogen, men jeg holder da selvfølgelig skarpt øje med omgivelserne hele tiden, kalder hundene til mig og sætter line på, hvis der skulle dukke nogen op.

Men du har da ret, hvis alle gjorde sådan, så ville vi som hundefolk have det meget nemmere.

Forleden dag på sportspladsen, så vi en mand lufte sin Lab. på boldbanerne - og nej han samlede sandelig ikke op, - min mand blev sku så sur, at han tog en pose - løb ned og samlede den op og løb så hen til manden og afleverede den med ordene - ja vi er jo nogle stykker, som gerne vil have lov til ,at kunne blive ved med at måtte være her med løse hunde - men det stopper jo ligesom af sig selv, hvis alle gør som du - og så gik han bare igen, medens manden bare stod måbende tilbage. - så ja vi siger sku til når vi ser sådan noget svineri.

• #5   9. feb 2008 Jeg tror som sådan ikke, at der findes hundehadere - Jeg tror mere, at det er alle de efterladenskaber på gader og stier, der får folk til, at se rødt når de ser en person med hund.

• #6   9. feb 2008 Ulla *Team Flatcoat *: godt gået af din mand, jeg kan finde på at råbe det tat de ska samle op efter sig, men det er sku ik altid de høre efter. Måske jeg sku gøre som din mand, he he.

• #7   9. feb 2008 Mike - ja du har fuldstændig ret - og jeg fatter simpelthen ikke, at nogle hundeejere kan være så tankeløse - sådan et barn, er jo bange for hunde langt ind i fremtiden :-((

• #8   9. feb 2008 Anne Mette - ja det skulle du prøve, de bliver simpelthen så flove over, at de blev taget på fast gerning, hihi - og det er jo meget nemt, at agumenterer for, hvorfor man syntes at manden glemte noget :-))

• #9   9. feb 2008 Selv bor vi på landet, men vores hunde er stadig i snor.. Vi har en stor indhegnet have de kan løbe løse i..

Og ja det er træls når folk ikke samler op efter sig,.. Men godt gået til dig og din mand Ulla smiley

• #10   9. feb 2008 Godt indlæg Mogens.
    Lad ikke hunden skræmme andre, lad den ikke stå og gø hvor folk ka blive generede, hold den i snor hvor der kommer andre, saml for helvede op !

• #11   9. feb 2008 Ja vi kunne jo stå sammen herinde om, at lave en kampange mod tankeløse hundeejere og også en med at samle op efter sig - hvor svært kan det være ?

Nå skal lige ud med hundene - har meget om ørerne i disse dage - Money er i løbetid på 14 dag i dag - så drengene er totalt ude i tovene - så må hellere sørge for lidt motion uden for hjemmet - god dag til alle i tråden.

• #12   9. feb 2008 Sådan Sus. så enkelt kan det nemlig siges :-)))

• #13   9. feb 2008 Ja så ska det især være her hvor vi bor, der er der ufattelig mange der ik samler op efter sig.
    Og det er sku da irreterende når husejerne står og kigger efter en når man går forbi deres grund, for at se om en ens hund laver hos dem.

• #14   9. feb 2008 ja rigtigt..

blev en gang skældt helt vildt ud imens jeg stod og samlede en lort op..

var helt rystet, han stod bare og skældte ud over alle de lorte der lå alle vegne og folk der ikke samlede op. stod netop med en pose i hånden..? plus mine hunde skider aldrig på fortov, de gør ved på grønne områder eller ved sådan nogle træer hvor der nærmest er en firkant rundt om..

blev godt nok sur... stod virkelig og prøvede at snakke for min egen sag at jeg jo netop stod og samlede op og han måske skulle hakke på dem der ikke gør?

slipper altid kun mine hunde løs på friløbs områder eller andre lukkede områder hvor det er tilladt. tager meget hensyn når jeg går på gaden, de er altid i snor. og holder dem helt hen til mig når folk skal forbi.

men ja oplever selv tit en løs hund komme løbende hen imod os. med en ejer som intet kan stille op. det er altså irriterende..

• #15   9. feb 2008 pot = bingo på sønderjydsk smiley

Hundeejere synes jo også det er ufedt at andre hundes efterladenskaber leveres i egen indkørslen.

• #16   9. feb 2008 Eddie vil aller helst også gøre det på græs, men hvis han er meget trængende kan han gøre det, men vi samler det også op.
    Men der er fa... irreterende folk ik samler op efter deres hunde.

• #17   9. feb 2008 Ja marianne.
    Mærkeligt nok træder vi i andres efterladenskaber rundt om huset og på fortorvet lige udenfor.
    Sakki selv går ½ km væk fra bebyggelse, før han overhovedet sætter sig..har sgu aldrig set ham lægge lorten på fortorvet...eller på en sti...til nød i haven, men så er det min egen skyld.

• #18   9. feb 2008 når jeg møder nogle der ikke samler deres hundelorte op, plejer jeg at råbe at de tabte noget og har altid et par ekstra høm høm poser i lommen, de godt må få, det virker

• #19   9. feb 2008 Vi har også altid en 4 stk i lommen, for det er da somtider han laver mere end en gang, vi "låne" også gerne ud til folk der har "glemt" at få poser med.

• #20   9. feb 2008 Jeg er fuldstændig enig med mange hundeejere er for nederen.
    Men altså, bør vi så ikke også inddrage overboens højtalere der spiller alt for højt om aftenen, eller naboernes børn der leger dåseskjul til langt ud på aftenen, hvor man gerne vil have fred og ro.. Eller deres irriterende katte, som kan finde på at springe op i mit åbne vindue, og går og skider på fællesarealer, som mine hunde så godt kan lide at gnaske op.

Mennesker er forskellige, og i virkeligheden, så synes jeg man skal se på hvert enkelte. Det kræver godt nok mange ressourcer og tid, men det ville da helt klart være bedst.
    Så kunne det også være, at de nederen hundeejere kunne tage sig sammen når de ligepludselig kunne få taget retten fra Fido eller Buller, eller stå uden lejlighed.

• #21   9. feb 2008 har sagt det før, og siger det igen.
    Det skal være lovpligtig at have sin hund i snor inden for bygrænsen, og skal hunden gå løs, så skal den have mundkurv på uanset race. Samt mund kurv på når hunde er med i offentlige transport midler.
    Dette vil gør, at mennesker ikke vil blive bange for de løse hunde der render rundt, samt vi vil blive fri for de mange hunde overfald, som der er.
    Når en hund først har vænnet sig til en mundkurv når den løber løs, så tror jeg ikke det vil genere den.
    Overtrædelse af overstående skal så straffes med tårnhøje bøder.

• #22   9. feb 2008 ja salukki,
    Heldigvis har viktor også det "gen" at skoven er bedst og hvis det ikke kan lade sig gøre, så op i busken/hækken som jeg så har poser med til smiley

Chris,
    ja folk er forskellige og nogle har en til tider irriterende syn på (eller manglende) hvordan deres adfærd påvirker andre

• #23   9. feb 2008 Godt indlæg Mogens-
    Jeg oplever også en del ,som slet ikke tænker på, at der findes andre mennesker i verden end dem og deres hund.
    Ex. her hvor vi lige er flyttet hen.......der er rigtig mange hunde her og det er da super, men hvorfor faen lukker folk bare hunden ud i haven og lader den stå og gø i 5-10 min ?.......tænker de overhoved ikke på de omkringboende ?.....fatter ikke at de hundeejere ikke kan se det er forkert......lige så forkert er det, at lade sin hund lette ben op af alt på legepladsen ........tag dog hensyn......det er ikke forbudt at bruge hjernen bare en smule :o)

• #24   9. feb 2008 I må undskylde at jeg ikke har deltaget i tråden, men min hund var mere vigtigt..
    Så jeg siger Undskyld.

Kommentér på:
Det udskældte hundefolk.

Annonce