Det udskældte hundefolk. Det udskældte hundefolk.
Ja, det bliver jo mere og mere udbredt, at boligselskaberne forbyder hunde, og at der bkliver indført forbud mod at holde hund, uaset race.
Det er fint nok, for hundefolket fylder meget i hverdagens billede, nogle har ikke styr på den hund de har, nogen tager ikke hundens efterladedenskaber med sig, (plant et flag i en hundelort)
Ja hundefolket er et udskældt folkefærd, men det er vi nok selfiorskyldt i.
Vi indtager slotsparker og andre grønne områder, mm. og lader hunden løbe, uden at tage hensyn til andre end os selv.
Så måske var det en ide at kigge lidt på siig selv, og på hvilken opførsel vi udviser med vore hunde.
Og så frem for alt udvis respekt og ansvar overfor andre.
Det kunne måske gøre verden endnu lidt bedre for hundefolket..........
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
Det siger jo ligesom sig selv, at man skal vise størst mulig hensyn til andre - jeg lader kun mine hunde løbe løs på områder, hvor der sjællent kommer nogen, men jeg holder da selvfølgelig skarpt øje med omgivelserne hele tiden, kalder hundene til mig og sætter line på, hvis der skulle dukke nogen op.
Men du har da ret, hvis alle gjorde sådan, så ville vi som hundefolk have det meget nemmere.
Forleden dag på sportspladsen, så vi en mand lufte sin Lab. på boldbanerne - og nej han samlede sandelig ikke op, - min mand blev sku så sur, at han tog en pose - løb ned og samlede den op og løb så hen til manden og afleverede den med ordene - ja vi er jo nogle stykker, som gerne vil have lov til ,at kunne blive ved med at måtte være her med løse hunde - men det stopper jo ligesom af sig selv, hvis alle gør som du - og så gik han bare igen, medens manden bare stod måbende tilbage. - så ja vi siger sku til når vi ser sådan noget svineri.
aug 2005
aug 2006
aug 2005
aug 2005
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 77
Og ja det er træls når folk ikke samler op efter sig,.. Men godt gået til dig og din mand Ulla
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.270
Lad ikke hunden skræmme andre, lad den ikke stå og gø hvor folk ka blive generede, hold den i snor hvor der kommer andre, saml for helvede op !
aug 2005
Nå skal lige ud med hundene - har meget om ørerne i disse dage - Money er i løbetid på 14 dag i dag - så drengene er totalt ude i tovene - så må hellere sørge for lidt motion uden for hjemmet - god dag til alle i tråden.
aug 2005
aug 2006
Og det er sku da irreterende når husejerne står og kigger efter en når man går forbi deres grund, for at se om en ens hund laver hos dem.
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
blev en gang skældt helt vildt ud imens jeg stod og samlede en lort op..
var helt rystet, han stod bare og skældte ud over alle de lorte der lå alle vegne og folk der ikke samlede op. stod netop med en pose i hånden..? plus mine hunde skider aldrig på fortov, de gør ved på grønne områder eller ved sådan nogle træer hvor der nærmest er en firkant rundt om..
blev godt nok sur... stod virkelig og prøvede at snakke for min egen sag at jeg jo netop stod og samlede op og han måske skulle hakke på dem der ikke gør?
slipper altid kun mine hunde løs på friløbs områder eller andre lukkede områder hvor det er tilladt. tager meget hensyn når jeg går på gaden, de er altid i snor. og holder dem helt hen til mig når folk skal forbi.
men ja oplever selv tit en løs hund komme løbende hen imod os. med en ejer som intet kan stille op. det er altså irriterende..
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.642
Hundeejere synes jo også det er ufedt at andre hundes efterladenskaber leveres i egen indkørslen.
aug 2006
Men der er fa... irreterende folk ik samler op efter deres hunde.
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.270
Mærkeligt nok træder vi i andres efterladenskaber rundt om huset og på fortorvet lige udenfor.
Sakki selv går ½ km væk fra bebyggelse, før han overhovedet sætter sig..har sgu aldrig set ham lægge lorten på fortorvet...eller på en sti...til nød i haven, men så er det min egen skyld.
okt 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 122
aug 2006
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 228
Men altså, bør vi så ikke også inddrage overboens højtalere der spiller alt for højt om aftenen, eller naboernes børn der leger dåseskjul til langt ud på aftenen, hvor man gerne vil have fred og ro.. Eller deres irriterende katte, som kan finde på at springe op i mit åbne vindue, og går og skider på fællesarealer, som mine hunde så godt kan lide at gnaske op.
Mennesker er forskellige, og i virkeligheden, så synes jeg man skal se på hvert enkelte. Det kræver godt nok mange ressourcer og tid, men det ville da helt klart være bedst.
Så kunne det også være, at de nederen hundeejere kunne tage sig sammen når de ligepludselig kunne få taget retten fra Fido eller Buller, eller stå uden lejlighed.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Det skal være lovpligtig at have sin hund i snor inden for bygrænsen, og skal hunden gå løs, så skal den have mundkurv på uanset race. Samt mund kurv på når hunde er med i offentlige transport midler.
Dette vil gør, at mennesker ikke vil blive bange for de løse hunde der render rundt, samt vi vil blive fri for de mange hunde overfald, som der er.
Når en hund først har vænnet sig til en mundkurv når den løber løs, så tror jeg ikke det vil genere den.
Overtrædelse af overstående skal så straffes med tårnhøje bøder.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.642
Heldigvis har viktor også det "gen" at skoven er bedst og hvis det ikke kan lade sig gøre, så op i busken/hækken som jeg så har poser med til
Chris,
ja folk er forskellige og nogle har en til tider irriterende syn på (eller manglende) hvordan deres adfærd påvirker andre
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Jeg oplever også en del ,som slet ikke tænker på, at der findes andre mennesker i verden end dem og deres hund.
Ex. her hvor vi lige er flyttet hen.......der er rigtig mange hunde her og det er da super, men hvorfor faen lukker folk bare hunden ud i haven og lader den stå og gø i 5-10 min ?.......tænker de overhoved ikke på de omkringboende ?.....fatter ikke at de hundeejere ikke kan se det er forkert......lige så forkert er det, at lade sin hund lette ben op af alt på legepladsen ........tag dog hensyn......det er ikke forbudt at bruge hjernen bare en smule :o)
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Så jeg siger Undskyld.
Det udskældte hundefolk.