{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Foredomme eller ej ? {{forumTopicSubject}}

Jeg var på stranden i går med "drengene" og en hundeveninde, der også havde sin tæve med.

Stranden var i det fine vejr ganske pænt "befolket" og vi mødte flere hundemennesker *s*
Bla. En Cocker Spaniel og en Golden Retriver, sunde og veltilpasse dyr, og tiltalende ejere, lige indtil vi mødte den sidste hund på turen..

Vi så den på lang afstand, og den lignede en Labradorhvalp -det var det så ikke, men en Arm. Staff hvalp. Lille tæve mellem 3 og 4 mdr. efter dens størrelse af bedømme.
Den kom tonsende hen imod os, som hvalpe nu engang gør. *s* Ejerne (lignede sutterne fra "bænken") havde ikke set deres hvalp var på "tur", de stod med deres guldøl solidt placeret i sandet, og "ristede" et eller andet i noget sølvpapir.
What ever, hvalpen så nu meget sød ud som den kom rendende, men da den nåede hundene kunne jeg se, at den havde 2 store skaldede pletter i hovedet !
Jeg vil IKKE have at mine hunde bliver smittet med skab eller anden sygdom, og kaldte til ejerne at de skulle hente deres hvalp.
Da "madammen" nåede os, spurgte jeg om hendes hund havde skab, og i guder hvor blev hun vred !
Hun skreg: GU' HAR HUN EJ, HAR DINE HUNDE SKAB ?
HOLD KÆFT HVOR ER DE GRIMME osv i den dur !
Og kender i den typiske stemme, som folk får når de har røget hash.. Hæs..!
Jeg havde udelukkende bedt hende om at hente hvalpen, samt spurgt om den havde skab... Tsk..
Hun fortsatte med at råbe og skrige efter os, i samme uhøviske vendinger..
Jeg tilstår blankt, at jeg til sidst blev vred og råbte: Du er jo syg i hovedet..

Men øv hvor trist, dels at disse mennesker er så vant til at være i forsvarsposition, og dels at det bedste forsvar er et angreb..

Der var jo overhovedet ingen fornuft i hvad hun responderede mig med. Man kan jo sagtens se at mine hunde ikke har hudproblemer, og havde hun dog bare set mit spg. som en oprigtig hjælp til hunden istedet for at se det som et angreb..

Øv hvor er det synd for den stakkkels hvalp, at den skal tækkes med så uinteresserede og uvidende ejere..
Stakkels lille pige..:'-((
Og øv hvor er det skide træls at blive bekræftet endnu engang.. Jeg har faktisk svært ved at se det handler om foredomme, men mere at undtagelsen bekræfter reglen, når man møder en ejer af disse hunde..Suk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foredomme eller ej ?
Kommentér på:
Foredomme eller ej ?

Annonce