1.559 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Brug for hjælp,- hund angribes... Brug for hjælp,- hund angribes...

Spørger her, - for at høre om nogen har gode råd, - erfaringer at dele ud af...

Vi har en indleveringshund her... sød rar, - og MEGET mild... men også meget stresset...

Da hun kom ind havde hun problemer med at gå... fik straks mistanke om forunkukose / allergi og dyrlægen bekræftigede et angreb, - hun kom i behandling og kan nu gå igen...

Tidligere ejer ( som jeg ringer op efter dyrlæge besøg) troede blot at det var normalt at hunden kun kunne gå 1,5 km )

Hun har selvfølgelig en MASSE energi der skal fyres af, - et års indebrændt energi... og det arbejder vi på...

En anden ting vi arbejder på er hendes selvtillid, - for den er lig nul... og de andre hunde springer på hende så snart de får chancen - og det gælder ALLE andre hunde hun møder på sin vej -
Selv hunde der ellers kan med ALLE hunde - det tager dem ik 30 sekunder at blive pisset af af hende - og så går det galt - ( Går galt på den måde at jeg vælger at trææe min indleveringshund væk, og droppe kontaktenmed de andre hunde )

Det kan være i leg - i snusen sige hej til hinanden - eller at hun blot kommer ind i et rum... ud på en plæne eller lign... hun er IKKE velkommen nogen steder...

Hvad er det sådan en hund udstråler ???

Jeg har oplevet hunde før der skabte problemer - ved deres adfærd - men hende her behøver end ik have nået at bevæge sig endnu -

Og det hjælper selvfølgelig ikke på selvtilliden at få den behandling...

Herhjemme kan hun efterhånden gå med flere af hundene - og hun elsker legen... og efterhånden kører hun ikke så voldsomt op mere...

Det går fremad, - og vi er på rette spor, - men råd til videre træning, - ideer eller erfringer tages der GERNE imod...
Måske nogen lige sidder med DEN viden der gør at processen kan blive kortere mod den optimale hund...

Hun har en ny familie, - men er ikke flytteklar endnu - + at vi venter på at de skal have ferie fra job etc - så de er hjemme den første tid hun kommer hjem...

Hun har besøgt nye familie, - og fungere fint med deres barn... og dem...

Håber på råd - erfaringer etc...

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af seng og skabe 6.500 kr.
  • Skifte ben på en sofa 830 kr.
  • Gardin ophæng 350 kr.
  • Opsætning af loftlampe 650 kr.
  • Låsesmed - udskiftning/reparation af udvendige lås 1.000 kr.
  • Rensning af tagrender på 96 m² bolig 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug for hjælp,- hund angribes...
  • #1   12. feb 2008 jag syntes i har grebet det helt korekt an det må jeg sige, der er fuld respekt til jer..

hvad race er det, hvordan er temperament i forhold til race standarten?

• #2   12. feb 2008 Connie : Så må jeg håber at hun eller nogen der ved hvem hun er melder ind her - ss -

Tanja : Hun er boxer blanding - og med samtale med folk der kender racen - sku hun være helt efter bogen i sin noget livlige adfærd... smiler... Dog stresset udover det sunde... smiler... men hun har fået tildelt sin egen lænestol... og i en geare hun HELT ned og slapper af - så den bruger vi til hygge - time out etc...

• #3   12. feb 2008 Ch... hende den dumme...

Du har ret - men sagen er den at alle hunde nærmest hader hende - og vo snakker forsøg på ANGREB her - hun skal jo kunne begå sig - derudover skal nye familie starte til træning med hende - hvor hun jo skal gå med andre hunde -

Det er jo ikke hende der angriber - men hende der angribes...

• #4   12. feb 2008 Connie : ja hun er en stakkels hende -

Men glæden er at det går fremad... så det må jeg fokusere på - og så bare arbejde videre derfra... smiler...

• #5   12. feb 2008 Jamen oki.. hvordan angriber de andre hunde er det som et reælt ANGREB eller er den flyt dig og forsvind måden..

• #6   12. feb 2008 Har selv haft en hund som andre hunde også var efter. det var en tæve som viste sig at have en hormon fejl. den udskilte hanhunde OG hunhunde dufte og den blandigg gjore de andre hunde forvirret og bange hvilket resulterede i at de angreb hende

• #7   12. feb 2008 Tanja : flere gange har det været reele angreb - pt er hun i penicillinkur pga et angreb som vi ikke nåede at forudse da det var med en hund hun ellers havde leget med før...

• #8   12. feb 2008 Tanja - Hvordan fandt i ud af det - ??Og kunne det reguleres ???

• #9   12. feb 2008 Vi fandt ud af det ved at hun ikke blødte når hun var i løbetid og det ville vi have undersøgt da det jo var en fremtidig avls hund.
    Undersøgelserne viste at hun ikke kunne blive med hvalpe da hun ikke dannede æg men havde en tekstikel i bugen i stedet.

dyrlægen sagde at det bedste var at fjerne det hele (livmor og tekstikkel).

• #10   12. feb 2008 vi havde hende i ½ år efter operationen hvor der ikke var problemer med at være sammen med andre hunde.

desværre fik hun kræft i bughulen som hun desværre ikke kunne redes fra smiley

• #14   12. feb 2008 Hvis problemet er så omfattende, er det nok bedst om fik hjælp direkte ved døren.

Hvis du sender mig en besked om dit navn, kort om hunden og hvor i landet du bor, kan jeg sende den videre med Etologisk Instituts mailliste. Der er altid en eller anden elev, der gerne vil tage sagen.

Kommentér på:
Brug for hjælp,- hund angribes...

Annonce