{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

erika n
erika n
Tilmeldt:
13. mar 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24

Har brug for hjælp. {{forumTopicSubject}}

Se link nedenfor.

Jeg har ikke gjort sådan her før. Men jeg har været i landet en måned og har været kontakt med de hundeorganisationer der er her.. selvom det ikke var planen med min tur hertil.

Jeg deler et link. Hvis du vil hjælpe, hjælper du nogen jeg kender og bekymrer mig for..

Det er noget som sker hver aften og nat, og denne lokale hundeorganisation i området forsøger at stoppe det. Det startede for en uge siden. De har ikke kunne stoppe det. Mobiler bliver taget. Der er brug for hjælp udenfor landet.

Landets befolkning gør hvad de kan. Det er nogle få personer der skal stoppes.

Tak

Underskriv her
https://www.gopetition.com/petitions/stop-the-killing-of-stray-dogs-in-aourirtamraghttaghazout.html

Her er en af mange informationer. Denne fra en frivillig for MAA i området
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1620508604712072&id=100002588458610&ref=content_filter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for hjælp.
  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #1   13. apr 2018 I må meget gerne skrive hvis i kan komme i tanke om andet der kan gøres.

    Her er et foto, som giver informationer om hvad man ellers kan gøre.

    Dette er ikke et land hvor man er onde mod hunde, mange lokale gør noget godt og forsøger at stoppe dette.

    Så det handler ikke om at straffe befolkningen, men blot at stoppe de få der synes de prøver at løse et problem....på en forfærdelig måde.

    Der handler om hunde der er skudt fejlagtig i ryggen der har halsbånd på og en ejer der elsker dem.
    Det handler om hunde der via hundeorganisation MAA er steriliseret, øretagget, vaccineret, etc..


    profilbillede
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #2   13. apr 2018 hvad handler det helt nøjagtigt om?

  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #3   13. apr 2018 Det kan læses fra links.

    For en uge siden (men det er sket før) begyndte nogle fra myndigheder i agadir området i morokko, at skyde de hunde de så. Hvad end de var alene eller en ejer forsøgte at stoppe dem, etc.

    Fordi FIFA planlægger at komme forbi, har nogle få steder i Marokko valgt at gøre dette, da de tror turister vil tænke dårligt om "løse hunde"

    Siden fredag i sidste uge, har myndigheder så beordret hunde i gader skudt. De bliver desværre ikke hurtigt aflivet, nogle er skudt i ryggen, andre fanget i net...etc.

    Det område der er valgt, er tilfældigvis et område hvor der er stor støtte omkring hunde via en organisation der hedder MAA. Det vil sige, at mange lokale og udlændinge står bag hunde her. De har et hjem, eller de får øretags fordi de allerede er blevet steriliseret og vaccineret og lever fredeligt i området, etc. Altså, der er styr på hundene.
    .
    Det er alle hunde, der nu vilkårligt skydes vilkårlige steder på kroppen .... Lige meget om ejer forsøger at stoppe det eller ej.

    Det foregår hver aften eller nat. Dem som filmer det : Turister og lokale og organisationen MAA, forsøger de lokale autoriteter at tage mobiler fra. Nogle har fået frataget deres pas.

    Jeg kender nogle af dem personligt og har set deres arbejde med hundene.

    Da Marokko er arabisk og fransk talende, findes der en del informationer om situationen på disse sprog på internettet.

    Søg på byerne Tamraght eller Taghazout og "dog killings" eller "chien" (fransk). Der er flere der får informationer ud, men ikke så mange endnu (men flere hver dag).


    .


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #4   13. apr 2018 Det utrolige er, mange i Marokko gør meget for hunde. Det arbejde der bliver gjort har en stor chance for at gøre den forskel man ofte håber på. Blandt andet, netop, at bryde med problemet FØR det vokser sig for stort.

    Det er der flere hundeorganisation og lokale der arbejder med.

    Men det som sker nu (tortur skyderi), bryder alt det arbejde sammen.

    Der er mange vinkler på denne situation. Men ... det værste er, at der er aften igen, og få mennesker på gaden, og få mennesker på nettet verden over, som gør deres bedste for at stoppe det som nu igen i aften sker. Noget som faktisk kan stoppes.;


  • #5   13. apr 2018 Har meget svært ved at finde hoved og hale i det du skriver. Hvad skulle en underskrift hjælpe?
    PS. Jeg klikker aldrig på links, jeg ikke ved hvad indeholder. Så nej, jeg har ikke læst dem....


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #6   13. apr 2018 Hvad skulle en underskrift hjælpe? Spørger du

    Lige nu er der mennesker jeg kender, som vælger at gå ud på en gade for at se hvad de kan gøre for de hunde der måske bliver skudt mens vi skriver dette...

    Hvad kan en person gøre? Hvis de personer valgte at gøre intet, ja, så kan man gøre intet.

    Men i stedet har nogle personer valgt at gøre noget.

    Nogle hunde er blevet skudt, ramt i ryggen og andre steder på kroppen. Det er ikke en hurtig død. Hunde som har halsbånd på, som savnes af sådan en som dig.

    Mange hunde - har dem som hjælper i ormået - formået at finde, gemme væk blandt lokale i deres hjem , og på anden vis skåne.

    Det gør mig lidt trist, når du siger. Hvad kan min underskrift gøre.

    Din underskrift. Eller din email til en lokal myndighed. Eller din klage til et rejsebureau over at dette sker blandt turister. Din underskrift - blandt andet fordi du er fra et land som Danmark - har sikkert mere magt end hvad de få personer har, der faktisk står på gaden i Tamraght eller Taghazout hvor blodet flyder lige nu.

    Og for dig, er det 30 sekunder af dit liv bag en computer. Den magt du har...brug den!


  • #7   13. apr 2018 Du er godt nok god til at skrive uden at egentlig informere.. smiley

    Lyder meget som click-bait at du vil have os til at trykke på links istedet for bare at skrive det fra start.


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #8   13. apr 2018 Jeg kan ikke ændre mit første indslag, men har forsøgt at informere.

    Du må sige til, hvis der er noget information du mangler. Jeg svarer gerne.

    Links er inkluderet for at henvise til organisationer og mulighed for underskrift indsamling. Intet nyt under solen her.

    Jeg ønsker intet ondt.


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #9   13. apr 2018 Byer: Tamraght og Taghazout i Marokko

    Organisation : MAA (Moroccon Animal Aid)

    Underskriftsinsamling er via ovennævnte organisation.

    Den danske ambassade i Rabat, Morokko, er klar over situationen men henviser til franske medier (det er mest fransktalende medier der er klar over situationen pt)

    Jeg kan blive ved... Men det er blandt andet de præcise kilder/info jeg har givet og som der også er link til.


  • #10   14. apr 2018 Dvs. hvis jeg klikker på dit link og underskriver stopper skyderierne? Undskyld, men jeg tror altså ikke et par underskrifter fra Danmark rykker en meter her. Ja, der er da forfærdeligt, hvis det du skriver foregår, men nu har de altså bare en helt anden kultur i Marokko og jeg tror sgu ikke på lokalbefolkningen stopper fordi JEG skriver under..... Det er fint du tror på det og kæmper for det.....
    Som sagt kan jeg slet ikke finde ud af det du skriver og muligt jeg misforstår hele budskabet. Jeg trykker bare ikke på et link til en hjemmeside i Marokko?


  • #11   14. apr 2018 Link er ok. Det Første er en underskrift indsamling som skal afleveres til regeringen i marokko. Den handler om at stoppe drab af gadehunde. Flere hunde er skudt. Nogle rammer ret dårligt.

    Link to viser foto af nogle af hundene. Det er grimt at se

    Jeg har sympati men jeg ved det desværre sker nu og da. Man kan prøve at lägge pres på regeringen måske det er bedre end intet at gøre men det er op af bakke

    Mangr mener.. Og nogle gange har de ret.. At hundene har rabies. Gadehunde er ilde set i mange lande


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #12   14. apr 2018 1. Der er ingen links der er marokkanske.

    2. Den lokale befolkning hjælper allerede hundene, jeg beder ikke nogen om at ændre den lokale befolkning.

    Der er faktisk det fede ved denne sag. Der skal ikke skubbes ret meget, men der er bare brug for at vi er flere om at skubbe.

    Der er allerede hundeorganisation der i flere år har steriliseret og vaccineret hunde i området. Den lokale befolkning støtter op om dette. Normalt størrer de lokale myndigheder også op om dette. Men samarbejdet her er skrøbeligt. Og dor en uge siden bestemte de lokale myndigheder sig for i stedet at skyde efter hundene. Det er KUN dette skrøbelige samarbejde der skal skubbes tilbage til hvor det var for en uge siden.

    Her er linket hvor man kan underskrive. Det er på engelsk og URL er ,com. Det er Moroccan Animal Aid, som er styret af en australier ved navn Lucy Austin.

    https://www.gopetition.com/petitions/stop-the-killing-of-stray-dogs-in-aourirtamraghttaghazout.html

    Det andet link var til en amerikaners Facebook opslag, som er frivillig i organisationen lige nu.

    Hans sidste opdatering viser en hund de har fundet i går aftes med skudsår på krop og i mund, og omtaler at de lokale myndigheder ikke har ansat folk der ved hvordan de skal aflive med våben. Jeg inkluderer det her:

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1621680164594916&id=100002588458610


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #13   14. apr 2018 Tak Lens.

    I dette område drejer det sig ikke om syge hunde. Det er netop i et lille område, hvor hundeorganisation har styr på hundene. De fleste er behandlede. Flere har øretags. Desværre skydes der på alt...selv de hunde med halsbånd, hvor ejer har forsøgt at stoppe myndighederne. Her blev hans hund blandt andet skudt i ryggen...

    De lokale myndigheder har indtil for en uge siden samarbejdet med den lokale hundeorganisation, men det har altid været et skrøbeligt samarbejde.

    Men skrøbeligheden gør også, at det er nemmere at skubbe de lokale myndigheder i den rigtige retning igen.

    PS jeg har for nyligt været en måned i Marokko i dette område og haft med tre hundeorganisation at gøre, og set hvad de lokale og organisationerne gør for hundene. Sterilisering og pleje er virkelig effektiv her.


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #14   14. apr 2018 Man kan også skrive en mail direkte til den marokkanske ambassade i Danmark.
    Her : sifamaeco@yahoo.fr

    Og de lokale myndigheder for Agadir (skydeområde er indenfor denne region).
    Her : contact@soussmassa.ma

    Det er nemt bare at skrive en mail, og sende til alle.

    Man kan også skrive til hoteller og rejsebureauer, og høre hvad der foregår og udtrykke misbilligelse. Alt pres, der ender hos de lokale myndigheder, har en effekt.

    Som sagt, så drejer det sig "kun" om at skubbe de lokale myndigheder tilbage til hvor de var for en uge siden.



  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #16   14. apr 2018 Der er mange der gemmer hunde inde lige nu. Selvfølgelig også dem som ejer hunde, men også almindelige mennesker der normalt ikke har hund - her beskytter de og gemmer gadehunde.

    Der er allerede et program via organisation der har styr på hundene i dette område. Derfor er det trist at det sker her.

    Det utrolige er, at der sker hvor der også er turister. Turister som, ligesom lokale, forsøger at stoppe det. For det er meget ubehageligt den måde det sker på - vilkårlige skud (altså hvor der er tale om en slags tortur og ikke ren aflivning), blod i gaden, hunde der bliver slæbt væk, turister og andre der får eller forsøges frataget deres mobil fordi de filmer, etc..

    Der er også begyndt at komme flere engelske artikler ud om det nu (Der bliver skrevet mere om det i fransktalende medier).

    Link til en artikel. http://m.ilsecoloxix.it/p/magazine/2018/04/11/ACft3QsC-coexistence_slaughter_village.shtml


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #18   14. apr 2018 I det tilfælde jeg linker til, er det en hund med halsbånd uden snor hvor ejer var med den.

    Det skal tilføjes, at det - ligesom i mange andre lande - er sjældent hunde er i snor her. Man kan ikke lave direkte sammenligninger med Danmark i alle andre lande.


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #20   14. apr 2018 Hvis du er enig i at metoden ikke er OK, så håber jeg du vil skrive under. Det alene burde vel være grund til det..

    https://www.gopetition.com/petitions/stop-the-killing-of-stray-dogs-in-aourirtamraghttaghazout.html

    Og som jeg har nævnt. Netop i dette område er der et effektivt program der har kørt i nogle år, og både reguleret bestanden af hunde (der er ikke mange) og forbedret samarbejde mellem lokale og hundene. Så netop her, er det ikke et stort problem der skal skydes væk.


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #23   14. apr 2018 Alle - både hunde og mennesker kan komme til skade og dø af det. Også hunde med halsbånd, snor, og futter på. Men det har ikke rigtigt noget med dette at gøre...



  • #24   14. apr 2018 Ikke en god idé at smide sådan et billede op.. det er ikke alle der vil se en hund der er skudt..

  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #25   14. apr 2018 Jeg er også selv tilhænger af at ikke alle hunde skal leve. Det er denne organisation også.

    Men denne metode er ikke OK. Derfor beder jeg om underskrifter - for den enkelte person kan faktisk gøre en forskel.

    Hvad end uenigheden er, hvis du ikke er tilhænger af metoden, så håber jeg du vil underskrive her.

    https://www.gopetition.com/petitions/stop-the-killing-of-stray-dogs-in-aourirtamraghttaghazout.html


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #26   14. apr 2018 Erika med Tucker. Det har du ret i. Jeg har slettet foto og inkluderer her det samme foto, bare uden hunden med skud i ryggen.



    profilbillede
  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #28   14. apr 2018 Det er netop IKKE den eneste løsning på problemet smiley

    En løsning er, at hyre folk der har forstand på våben til at aflive hunde. Det kunne være en anden løsning, men den er ikke valgt.

    En løsning er, at begrænse og vaccinere antallet af hunde. Den løsning er i brug, og har succes i området = færre hunde og fredeligt samvær med hunde i det lokale samfund, ingen sygdomme, etc.

    Der er netop mange løsninger eller metoder. Men denne metode er ikke ok. Derfor underskrift indsamling.

    https://www.gopetition.com/petitions/stop-the-killing-of-stray-dogs-in-aourirtamraghttaghazout.html


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #30   14. apr 2018 Tak Heidi og Aslak.

    Jeg har samme syn, alt er ikke rosenrødt. Men netop fordi der har været et samarbejde her mellem myndigheder og organisationen, og netop fordi Marokko faktisk forsøger at gøre ting anderledes (selvom mange ikke tænker det), så tror jeg der er håb her.

    Jeg skal nok opdatere, i hvert fald smiley


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #32   14. apr 2018 Til den som har debatteret om hunden der blev skudt i ryggen (og trukket væk selvom ejer var der og forsøgte at stoppe det) var i hundesnor eller ej. Jeg kan nu fortælle, at den faktisk var i hundesnor. Det er ikke så tit det bruges, men der var både halsbånd og hundesnor. Det er filmet.
    Bare en rettelse.


  • #34   14. apr 2018 At vaccinere gadehunde kommer jo ikke til at løse problemet med en overvægt at gadehunde....
    Jeg har også rejst i en del lande med mange gadehunde og jeg ville da i den grad ønske, at mange af de hunde blev aflivet/skudt med det samme.... Tror bare stadig ikke på nogle underskrifter kan vende et helt lands syn på gadehunde. Jeg er heller ikke af den mening, at vi i de vestlige lande skal blande os for meget i problemet med gadehunde, da der så ikke gøres noget/eller ret meget i de pågældende lande, da de jo “får hjælp” til at begrænse problemet.
    Jeg er så også imod import af gadehunde......

    Vi er enige i, at det er forfærdeligt men landet må selv løse problemet!


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #35   14. apr 2018 Pepsi Light

    De steriliserer og vaccinerer gadehunde. De har allerede succes med at begrænse og formindske bestanden. Gadehundene ses ikke som et problem for de lokale der bor der i denne sag.

    De skal ikke vende "et helt lands" syn. Det er ikke nødvendigt. De lokale støtter allerede organisationen (med få undtagelser).


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #36   14. apr 2018 Jeg har også netop fået en besked fra organisationen. De er meget trætte og udmattede, men utroligt glade for al den støtte de får, også fra Danmark. Så tak til jer som har støttet. Det gør en kæmpe forskel på mange måder.

    https://www.gopetition.com/petitions/stop-the-killing-of-stray-dogs-in-aourirtamraghttaghazout.html


  • #38   14. apr 2018 er FIFA ikke fodbold?

  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #39   15. apr 2018 Bare siden i går er der flere i Danmark der har støttet. Også hundeorganisationer.. Det er værdsat rigtig meget. Jeg opdaterer lidt her.

    ...igen, der handler om måden det bliver gjort på. Her er et link til en frivillig i MAA, som er fra USA. De ser hver aften og nat hvordan hundene bliver skudt på (ikke ren aflivning)...

    Fotos kan være lidt ubehagelige.
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1621680164594916&id=100002588458610&ref=content_filter


  • erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #40   25. apr 2018 Der er nu en samtale i gang mellem de lokale myndigheder og de hundeorganisationer der nedbringer antallet af hunde via sterilisation. Det vil være super, med flere underskrifter, for at sætte pres på den lokale myndighed for at ændre metoder. Det tager mindre end 30 sekunder på linket nedenfor.

    Igen, der er mange måder man kan nedbringe antallet af gadehunde - men i dette tilfælde, er hunde i snor ejet af personer blevet skudt, hunde bliver skudt vilkårligt på kroppen og hoved uden at blive aflivet med det samme og lever i flere dage, eller overlever med skader, og det er kaotiske tilstande hvor lokale og turister forsøger at stoppe dette, men uden mulighed. Et barn er nu ved et uheld, fordi metoden er så dårlig, blevet ramt af disse personer også.

    https://www.gopetition.com/petitions/stop-the-killing-of-stray-dogs-in-aourirtamraghttaghazout.html


Kommentér på:
Har brug for hjælp.

Annonce