{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Har brug for råd {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har et problem, og kunne godt tænke mig nogle råd.
Det startede med, at da min Millie var ca 6måneder, havde hun svært ved at holde sig, når jeg var længe på arbejde, og om natten når jeg sov, så jeg kom tit hjem/vågnede til tis på gulvet. Så fandt jeg på den idé, at jeg ville prøve at lægge en avis på toilet gulvet, hver gang jeg tog afsted på arbejde, og gik i seng. Millie fandt hurtigt ud af, at i yderste nødstilfælde, skulle hun bruge avisen..
MEN nu er det som om at hun er blevet lidt for vant til avisen. Det er som om at hun nu tror, at det er okay at tisse indenfor. Så jeg er lige så stille ved at indse, at min idé med avisen var rigtig dårlig.. Hun holder sig kun ca 3timer nu. Så hver gang jeg vågner om morgenen, eller kommer hjem fra arbejde, har hun tisset. F.eks, gik jeg en tur på et kvarter med hende i går, kl 22. Da vi kommer hjem, lægger hun sig lidt i kurven, og kl 24, løber hun ud på avisen og tisser. Jeg tror sagtens hun kan holde sig længere. Hun har flere gange holdt sig i 8-10timer. Det er bare som om hun ikke gider, at holde sig længere. Som om, at ligeså snart hun mærker det mindste, så løber hun ud og tisser.
Jeg har prøvet at fjerne avisen helt, men så tisser hun bare på gulvet, hvor avisen lå.

Så jeg har virkelig brug for nogle råd. Hvordan ”forklarer” jeg hende, at hun skal holde sig til jeg kommer hjem, eller står op? For jeg er vidst kommet til at give hende det indtryk, at det er okay at tisse på toiletgulvet.

Det skal lige siges, at jeg går med hende 4 gange om dagen, hvilket jeg synes burde være nok, til at hun kan holde sig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for råd
  • #1   29. jul 2012 Du skal starte forfra med træningen. For hun kan jo ikke/er ikke vant til at holde sig.
    Så ud hver halvanden time-to timer, hver gang der er sovet, spist, leget, drukket osv. Også om natten.
    Ros ude og vask af i rodalon inde. Ikke noget med at skælde ud, for hun gør kun som du har lært hende...


  • #3   29. jul 2012 Tak for hjælpen. I har nok ret i, at jeg er nødt til at starte helt forfra. Både med at rende ud med hende tit, og flytte avisen lidt efter lidt.. Hvor er det dog bare ærgeligt, at jeg fik ødelagt det, når hun nu havde lært hvordan man skulle gøre.. Men ja, jeg må prøve at starte forfra smiley

  • #4   29. jul 2012 Drop avisen helt og vask af i rodalon. Og så simpelthen vær på forkant med det. Du ved jo fx at ca to timer efter hun har været ude, skal hun igen

  • #5   29. jul 2012 Hvad sker der, hvis du lukker døren til der, hvor avisen plejer at være?

    Men ja, jeg ville nok også behandle hende som var hun en lille hund og gå ud hele tiden. Mht om natten er det jo også muligt at sætte uret med nogle timers mellemrum hvis ikke man vågner når hunden begynder at bevæge sig


  • #6   29. jul 2012 Marianne K: Hvis jeg lukker døren til toilettet, gør hun det bare på stuegulvet i stedet. Og hun ligner ikke en der skammer sig når hun gør. Hun ligner en, der tror at det er helt normalt.. Hvorimod da hun var en helt lille hvalp, så hun meget flov ud, når hun kom til det.. Så jeg tror for alvor, at jeg har ødelagt alt den træning jeg lavede med hende dengang.

  • #7   29. jul 2012 Ja det lyder da sådan. Men nu ved du, hvordan du gjorde dengang, så er det jo 'bare' at gøre det samme igen smiley

  • #8   29. jul 2012 Ja det er rigtigt, så er det bare igang igen smiley

  • #10   29. jul 2012 Drikker hun tit og lidt ?? Min kunne heller ikke holde sig om natten så timer før nat tid giv en tur og så tog jeg vandet fra hende bagefter og så var hun i have igen en halv time inden senge tid. Og det gjorde hun kunne holde sig.. Hun drak tit om natten..

Kommentér på:
Har brug for råd

Annonce