728 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

hvalpemad hvalpemad

Giver i deres hvalpe vand på maden ?
Vores Balder på 5 md (cavalier king charles) spiser ikke maden med det sammen så jeg synes det står og bliver klamt, defor får han pt ikke vand på.
Han får ligenu RC men jeg er ved at skifte til olivers da han ikke gider spise det RC jeg tilbyder ham.

Er der andre der har en hund som kan gå næsten en dag uden og spise sin mad ? jeg har overvejet lidt at bruge hans mad til godbidder for så spiser han det smiley han spiser også lidt hvis jeg tager hans mad op fra skålen og op i hånden - mystisk hund-

Er der nogen som har nogen gode råd ?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpemad
  • #1   13. feb 2008 Hmm, måske sku du sprede hans mad ud et sted hvor han skal søge efter det.. Gør det lidt sjovere at få mad.. smiley

Og vi har en rottweiler på 6 mdr. og nej, vi kommer ikke vand på maden. Han spiser ganske fint.. smiley

• #2   13. feb 2008 tak for svaret
    Ja det har jeg også tænkt på for som du selv skriver gør det lidt sjovere at få mad

• #3   13. feb 2008 En hund på 5 mdr. skal ikke have maden opblødt, den skal bruge tænderne

• #4   13. feb 2008 Hej Britta P - rart at høre, jeg har været lidt i tvivl om hvor længe de skulle have det !

• #5   13. feb 2008 jeg har en schaefer på 2 år han får vand på ,men bliver kun tilbudt maden i 10 min spiser han ikke så ryger det ud...han kan sagtens springe 4-5 måltider over om ugen...det regulere han selv....

men tror bare det med vandet er en gammel vane

• #6   13. feb 2008 Når mine hvalpe rejser hjemmefra 10 uger gamle spiser de tørkost uden problemer

• #7   13. feb 2008 nu er det heller ikke fordi jeg ikke tror han kan tygge det ,,,,men som sagt bare en vane...får nu brugt sine tænder i så mange andre ting så tror som ikke ikke det gør hverken fra ellr til

• #8   13. feb 2008 Ville heller ikke mene at han skal ha vand på længere. Men ville derimod prøve at give ham maden, lade den stå i 30min og har han ikke rørt den så vente til om aftenen igen, gør så det samme igen og spiser han det stadigvæk ikke efter en halv time så stiller du det igen væk og starter forfra dagen efter, så skal din lille ven nok lære at spise når der bliver serveret. Kærligst vicki.

• #9   13. feb 2008 PS) Super godt at høre at du vil bestille Olivers, da det er et virkelig godt produkt. Mine drenge vil ikke spise andet og nu bliver der dælme spist helt op.

• #10   13. feb 2008 Hej Vicki !
    Tak for svaret -Dit forslag vil jeg prøve.
    Vi modtog igår vores første pose fra Olivers og han prøvesmagte det lidt igår:-) jeg håber det hjælper

• #11   13. feb 2008 Det var ihverfald sådan vi fik vores drenge til at spise og rådet kommer fra min hundetræner i politi kompaniet, og det virkede for os, man må bare ikke give sig når først man er startet på dette. Mad morgen 30min hvis der ikke bliver spist VÆK. Aften igen og så samme prosedure. Efter et par dage kan du allerede se at han nok skal begynde at spise. Man kan nok godt få lidt dårlig samvittighed og føle at han nu slet ikke får noget at spise, men keep up the good work og så skal der nok ske mirakler.. Kærligst vicki

• #12   13. feb 2008 Tror lidt hunden begyndet at tænke...Shit man hvis jeg ikke spiser det så forsvinder det, så jeg må nok hellere spise det hele, ellers bliver jeg bare sulten.

• #13   13. feb 2008 Jeg har aldrig brugt vand på mine hvalpes foder ( fra 8 uger )

• #14   13. feb 2008 siger som heller ikke det er det rigtige at putte vand på...men tror så heller ikke det gør den store skade

ved det ik har aldrig prøvet uden

• #15   13. feb 2008 Jesper N
    Nej jeg tror heller ikke det skader - man finder jo bare den løsning der passer bedst til sin hund om så det er med eller uden vand, lad maden stå eller ej.

• #16   13. feb 2008 Min hvalp får det nogle gange blødt op i noget vand. Men ellers får den lidt A38 i.

• #17   13. feb 2008 hey hey hey allesammen, det var egentligt ikke hendes største bekymring, men hvorfor han ikke spiste.

Kommentér på:
hvalpemad

Annonce