499 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hvalpemad.................... hvalpemad....................

nu er min hvalpe blevet så store at de får tørkost opblødt i vand og a-38...................og de er meget interesseret i det men gidder ikke...................så ved et tilfældet opdager jeg at de storæder zallys tørkost rent...........og jeg tænker om de er godt for dem eller hva...de vil også gerne drikke alm vand........................men hva er bedst for dem....at de spiser sig mætte i ren tørkost eller lidt tørkost opblødt.......................lizette

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpemad....................
  • #1   5. nov 2006 Mine hvalpe fik opblødt hvalpefoder 4 gange daglig.
    Men samtidig havde de samme hvalpefoder til at stå tørt, som de kunne spise af, som de havde lyst.

• #2   5. nov 2006 Får de ikke hvalpefoder?

Voksenfoder er ikke tilstrækkeligt at vokse på.
    Men de kan nu godt klare det selvom det ikke er blødt op, ved mange starter med at bløde op, men hvis hvalpene bliver trætte af det, så skal de bare have det alm. og med adgang til massere vand.

• #3   5. nov 2006 De skal have hvalpefoder der svare til den størrelse de får som udvokset - ellers indeholder foderet ikke de ting som hvalpen skal bruge for at vokse sig sund og rask. Om det er tørt eller vådt er lige meget - bare der er konstant adgang til frisk vand

• #4   5. nov 2006 ja men det er hvalpefoder vi snakker o m ..zallymor får jo det så længe hun ligger med hvalpe.....men det var jo mere et spørgsmål om vådt eller tørt.....................

• #6   5. nov 2006 de er i 6 uger

• #7   5. nov 2006 Pudsig debat... Vores Amstaff hvalpe er 4 uger. Vi har i dag oplevet de fleste havde fundet mor Soya´s mad skål, med hvalpe forder... De ÅD !! Er det ikke tidligt de har de lyster?

• #8   5. nov 2006 Kasper

For mig virker det ikke så underligt;-)
    Friggs hvalpe spiste også tørre piller i den alder.

Lizette og Martin

Synes bare du skal give dem lov til at spise tørkost så meget de vil, og så fortsætte med at give dem det opblødte de der gange om dagen.
    Hvis bare de altid har adgang til vand, er der ingen ko på isen:-)

• #9   5. nov 2006 *BAD COMPANY* Vil du mene at vi med god ro i sindet kan lade dem begynde at spise tørt? Soya giver dem stadig mælk, men hun er ved at være træt af dem, fordi nu har fået tænder. Hendes patter er røde og fyldt med sugemærker... Hun giver dem- men ikke så ofte. (Som vi måske synes hun burde)

• #10   5. nov 2006 Kasper

Ja, med ro i sindet synes jeg i skal give dem alt hvad de har lyst til at spise, men stadig lade dem komme til moren jo.
    Tror hun har rimelig styr på hvor meget og hvor lidt "pat" de skal ha'.

Frigg havde lige en periode hvor hun virkede til hun ikke gad dem, men det kom tilbage igen.
    De 2 på 12 uger vi har nu hænger af og til i hende endnu..... og hun lader dem gøre det

• #11   5. nov 2006 tak for de fine indlæg...jjeg har lige smidt lidt mad ud på gulvet til dem...de er ellevilde............ligesom de leger søge øvelser allerede.............så jeg vil trappe lidt med på smatmaden som jeg kalder det......og smide lidt mad ud istedet for.......smil go aften.....

• #12   5. nov 2006 Lizette og Martin

Alletiders ide.
    Den har jeg også brugt her fra hvalpene var omkring 4-5uger gamle.
    De er faktisk ret gode selv i den alder *SS*

Kommentér på:
hvalpemad....................

Annonce