{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Adfærdsbehandler besøg - update {{forumTopicSubject}}

Jeg havde besøg af en adfærdskonsulent - elev igår jf. tråd fra igår
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=176422

Det gik super godt.
En ting jeg ikke selv havde lagt mærke til er at træning stresser min hund. Altså selve det at jeg træner fri ved fod eller bare en simpel kombi 4 ( stillingsskifte).
Lige så snart jeg beder om hendes opmærksomhed bliver hun helt tændt.

Løsningen vil være at jeg skal sætte mig ned og vise hende at afslapning er vejen frem.. Så længe hun stresser, så sker der ikke noget spændende.

Så skulle vi prøve noget desensibilisering i forhold til en anden hund. Vi gik forskudt forbi hinanden og med mindre og mindre afstand. Hvis hun gjorde tegn til et udfald, skulle jeg vende om, så hun ikke fik det hun ville.

Vi kom faktisk ned på ca. 1½ meters afstand uden nogen af dem reagerede, så er meget tilfreds.
Det skal selvfølgelig trænes meget tit og med forskellige hunde og mennesker.

Lydtræning, som skal hjælpe hende til ikke at stresse op i hverdagen.
Vi brugte klikker, fordi den er ret præcis.
Startede med at tabe en kuglepen på bordet. Hun dukkede sig forskrækket, men blev siddende og kiggede hurtigt op - klik+godbid.
Efterhånden brugte vi andre ting, som larmer mere, og belønnede for rolig adfærd.

Af øvelser skal jeg sørge for rolig aktivering, hvor hun skal bruge næsen.
Fodersøg på græsplænen
få foder ud af en flaske/ bold
( gerne gode forslag)

Øvelser som feltsøg, hvor hun løber rundt og søger stresser for meget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdsbehandler besøg - update
  • #1   14. feb 2008 det er da dejligt at se at folk tager brug af disse også selv om det er elever.
    For de kan gøre rigtigt meget for en, jeg har haft en på min hund Buller, og han er da blevet roligere og bedre til at koncentrer sig om mig, godt nok skal han vænnes til at udfald mod andre hanhunde er ikke i orden..

• #2   14. feb 2008 Ch : Ja når man først har fået det at vide, så er det jo indlysende.. Utroligt jeg ikke selv har tænkt på det
    Især med en så behagesyg race...

• #3   14. feb 2008 hvor er det dejligt at høre I fik en rigtig god dag og hjælp ud af det.

Jeg gemmer også godbidder i et gammelt tæppe, som jeg folder på mange forskellige måder.
    Indendørs gemmes mit brede hårelastik alle mulige steder. Jeg er gået over til elastikken - passende størrelse ellers spiser han den - så savler han ikke smiley

Kommentér på:
Adfærdsbehandler besøg - update

Annonce