16. sep 2008 Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
Adfærdsbehandler {{forumTopicSubject}}
heej har haft besøg af en adfærdsbehandler 1 gang og så har vi besøgt hende hjemme ved hende.. men jeg syntes bare ikke jeg har fået svar på hvad jeg skal gøre ved nogle problemer jeg har med mine hunde.. min 2 årige tæve som er am bull er aggresiv ved hunde hun møder som hun ikke kan lide altså nogen gange kan man se når hun skal til og fare op og andre gange er det bare om at være hurtig.. og min 2 årige hanhund som er chihuahua er ekstrem dominerende overfor alt og alle.
men hende damen har bare vist mig de kontakt øvelser jeg skal lave med dem. de hjælper bare ikke på de ovenstående problemer.
så nogle ideer til hvordan jeg kan få min tæve til og ignorere andre hunde. og min hanhund til at være ikke dominerende?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Og jeg er enig med adfærdsbehandleren i at kontaktøvelser er fantastisk når du skal passere andre hunde med din ambull. I begyndelsen skal afstanden til den anden hund være stor, så du rent faktisk kan få kontakt, og så gælder det self om at afstanden skal mindskes, indtil du kan gå helt tæt forbi med kontakt til din hund.
-så her er det self en stor fordel at have nogen andre med hund til at agere den der skal passeres.
jan 2007
jan 2007
sep 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
mht til den anden hund. det kan man se på den måde han er overfor den store hund. han parrer alle, selv hanhunde hvis han kan komme til det. han er meget aggresiv over for store hunde samt de fleste hanhunde..
jamen hver gang jeg spørger hende så syntes jeg bare hun begynder og snakke om andre ting...
jan 2007
Hvordan er hun at træne med udenfor grunden, når der ikke er andre hunde?
Hvis du heller ikke kan få kontakt uden andre hunde til at forstyrre, så ville jeg starte der. Så har hun ikke behov for osse at forstyrres af andre hunde.
Ang chi'en -er du sikker på der er tale om dominans. At hunden humper andre (osse mennesker?) har i mine øjne ikke noget med dominans at gøre, men handler mere om mangel på opdragelse/grænser og evt at hunden stresser/laver overspringshandlinger i den givne situation.
Agression skyldes sjældent at hunden render rundt og er "ond" og vil bestemme over alt og alle. Oftest handler det om at hunden f.eks. er bange/usikker og tænker at det hvis den opfører sig farligt nok, så er der nok ikke nogen der tør gøre den noget.
Det er svært at sige noget præcist uden at have set hunden -men hvad har adfærdsbehandleren foreslået at du gør med den lille?
Og hvad har hun sagt om adfærden -hvad mener hun det skyldes?
sep 2008
jamen alstå både min dyrlæge men også adfærdsbehandleren har sagt det.. men han er også en usikker hund..
hun har ikke forslået noed.. jeg fik bare den samme træning til dem begge to..
jan 2007
sep 2008
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.211
"Nu ved jeg ikke hvem du har brugt, men du kan få god hjælp af nordjyllands dyreadfærdsklinik. Hun er kanon dygtig."
Til hvad ???
jan 2007
Kan du så forklare mig hvorfor hun end ikke var i stand til at lære sin egen hund et bare NOGENLUNDE sikkert indkald ?
Og hvad mener du om en uddannet servicehund, som heller ikke mestrer et sikkert indkald ?
Kan du også forklare mig hvorfor hun ikke forhindrede sin egen hund i at drøne rundt og skambide kursisternes hunde, herunder hvalpe, adsillige gange, når nu hun kan "få hunde til hvad som helst" ?
jan 2007
Men okay, at bruge 3 år på at lære en hund at hoppe op på en stol er måske at "få hunde til hvad som helst" i nogens øjne. Hvad ved jeg...
sep 2008
Adfærdsbehandler