1.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvad er der med folk og små hunde Hvad er der med folk og små hunde

Jeg skulle lige en smut i føtex og tænkte at i det her gode vejr måtte jeg jo hellere tage joey med... Jeg møder først en stor blandings hund uden snor, noget mastiff/GD blanding tror jeg.. Den fiser over vejen og hen og vil lege med Joey, som altså overhovedet ikke kan lide store hunde, så han skriger og piver af skræk og ejeren af den store hund står bare og griner... Jeg råber om han ikke gider at kalde sin forbandede hund til sig, og om han ikke kan se min er bange for den? Det gør han så..
Da jeg når lidt længere hen af vejen kommer der en mor med tre små børn, de løber skrigende imod os og svinger vildt med armene "Se hvor en lille hund, den er vel nok sød.. IHHHH" råber de i kor vildt højt, og Joey bliver igen lbange, jeg råber til dem at de gerne må sige hej til ham men de skal gå stille herhen.. det gør de så.. Ikke noget videre problem.. Så kommer jeg op til føtex og lige pludselig kommer der en dame hen og løfter Joey op, uden hverken at have kontaktet mig eller noget.. Jeg spørger hvad hun har gang i, også siger hun"Ja han bider vel ikke", så kunne jeg ikke lade være med at svare "Nej, han bider kun hvis man løfter ham op", kan love for han kom ned ligeså hurtigt som han kom op...
Jamen hvad er det lige med folk, bare fordi hunden er lille betyder det da ikke den bare skal behandles som en kludedukke..
Ja skulle bare lige af med det... Undskyld...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der med folk og små hunde
  • #1   14. feb 2008 HAHAHAHAHA F*ck det må ha set godt ud.. Sej replik....
    Og ja.. hva søren bilder folk sig da ind...

• #2   14. feb 2008 Jeg synes folk med små hunde plejer at være så pyldrede med deres hunde "ikke lege med den hund, den er alt for stor" og bla. bla. bla.... men kan nu godt se det hvis den selv er bange.

• #3   14. feb 2008 Jeg kan sagtens følge dig i alt sammen! Sådan gør folk også med Gizmo, men Gizmo vil altså ikke snakke med fremmede eller noget som helst, men når den er så lille vil alle se og røre...

• #4   14. feb 2008 Han må rigtig gerne lege med store hunde, det ville glæde mig.. Men når de tonser frem imod ham så bliver han bare så bange.. Han er overbevist om at han bliver ædt tror jeg.. Synes jo også det er synd han skal stå og pive på den måde... og selvom jeg prøver at berolige ham og alle de her ting man nu har lært på træningsbanen, så skal han jo lige have en chance for at se hunden an

• #5   14. feb 2008 charlotte - din hund er da stor, er der virkelig folk der løfter den ?

• #9   14. feb 2008 God replik - har faktisk prøvet at nogen tog Princess op... Og hun er da ikke lige en lille hund!

• #10   14. feb 2008 det er da almindelig høflighed at spørge pænt om man må hilse med hunden.. jeg var nok også blevet lidt gal hvis en eller anden bare sådan lige havde løftet Gucci op.. MHT ham som bare lod sin hund løbe til din mens han stod og grinte.. han sku da ha et los i røven... det ligner da ikke noget at lade sin hund gå uden snor steder hvor der er andre mennesker/hunde hvis ikke man har 100% kontrol over den...

Ka godt forstå du blev harm over det!

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
    #11   14. feb 2008 Kender det alt for godt.
    Har også prøvet da Lilly var hvalp at en total fremmed mand hev Lilly op for at vise den til sin 2-3 år gamle datter der græd af skræk.
    Jeg blev helt paf og begyndte at skælde ud - men manden forstod intet, da han var tysker.

I dag er der ikke mange der kommer tæt på Lilly uanmeldt, fordi hun begynder at gø før de når helt over. Så spørger de somregel pænt.

• #14   14. feb 2008 hmm den gang jeg var lille og gik i folkeskolen i de mindre klasser.. der fik vi da et ''kursus'' om almindelig omgang med dyr,, og der fik vi blandt andet meget specifikt af vide at mødte man en med en hund så spurgte man om man måtte snakke med den...
    og stod der en hund udenfor fx købmanden (det var dengang der var købmand i de små byer ) så gik man heller ikke hen og snakkede med den, nej man ventede til ejeren kom ud og så spurgte man pænt først!! man ku jo ikke vide om hunden var bidsk!

ser jeg en hvalp eller sød hund jeg bare må hilse på (lille eller stor) så spørger jeg da pænt ejer først om jeg må sige hej til hunden.... det er da almindelig høflighed ville jeg mene..

• #16   14. feb 2008 Tja, min lille "dreng" kan heller ikke lide store hunde, børn og andre anmasende mennesker.

Og han bider !

Så kan folk lære at respektere hunden, den har også ret til at vælge fra. Men den kan jo ikke flygte eller tale, så der er kun et forsvar tilbage = tænder.

• #24   16. feb 2008 Fatter slet ikke at folk tør at gå hen til en fremmed hund uden at spørge først, man kan jo ikke vide hvordan den reagerer...

Kommentér på:
Hvad er der med folk og små hunde

Annonce