{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Hjælp... Dårlig vane!!! {{forumTopicSubject}}

Vores hund Nuba er begyndt at pive rigtig meget når der er noget der ikke lige passer hende, og det er der tilsyneladende rigtig tit:)

Men f.eks. hver gang hun mener der skal leges og vi ikke mener det, så piver hun, hvis hun ligger i sin seng ved siden af vores og vi ikke lige kæler med hende så piver hun, og hun bliver bare ved. Det er virkelig irriterende i længden, især når vi skal sove.

Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan vi kan få hende vænnet af med det??? Skal vi bare ignorerer hende eller hvad???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp... Dårlig vane!!!
  • #1   15. feb 2008 Hun har da bare fået trænet jer til at give hande opmærksomhed, når det passer hende.

• #2   15. feb 2008 Ja bare ignorerer hende, og lige så snar hun er "still" roser i hende...
    Det hjælper ikke noget hvis man bare bliver ved med at sige "nej" "slut" "stop" osv som jeg tit ser mange gør ;-)Nigativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed...

• #3   15. feb 2008 Ja, ignorer hende ;o) ... og det er det nemmeste råd at give og det sværeste råd at følge...

Jeg kan godt genkende fornemmelsen, for Lykke skal nok fortælle, hvornår hun ikke synes, hun bliver aktiveret nok. Så står hun og bjæffer dybt og rungende... og hendes mor, Mirah, kommer og klør mig på ribbenene med forpoterne, når jeg har siddet for længe ved computeren... og Eisa kommer og siger mærkelige lyde og skubber til mig med snuden, når hun vil have opmærksomhed. De har hver deres måde, men meningen er den samme ;O)

Du kan prøve at bryde vanen ved at lave noget med hende, når hun minst venter det. Aktiver hende, når hun ikke tigger om det, og så prøv at ignorere hende ind imellem, for de er som små børn og bliver mere og mere insisterende, når de opdager, at de virkelig kan få deres vilje ved at 'irritere' os.

• #4   15. feb 2008 Ja jeg ved godt at vi selv har været skyld i det ved at give hende opmærksomhed hver gang hun begyndte at pive det mindste... Men vi skælder hende heller ikke ud eller noget når hun gør det, er begyndt at ignorerer hende, selvom det er svært når hun sidder der midt på gulvet og lyder som et pivedyr:)

• #5   15. feb 2008 I kan gøre det, at når hun sidder og ser på jer og piver, så rejs jer op og gå i et andet rum.
    Afbryd på den måde hendes piveri. Når hun vil lege, vend ryggen til og gå.
    Når hun tier stille, kan i tage legetøjet og starte en leg, men husk, i skal også afbryde legen.
    I starter og slutter leg

• #6   15. feb 2008 Tak for rådene, må hjem og kæmpe mod hundeøjnene:)

• #7   16. feb 2008 Uh, ja... de er næsten ikke til at stå for de øjne ;O)

Kommentér på:
Hjælp... Dårlig vane!!!

Annonce