711 visninger
|
Oprettet:
Hjælp... Dårlig vane!!! {{forumTopicSubject}}
Vores hund Nuba er begyndt at pive rigtig meget når der er noget der ikke lige passer hende, og det er der tilsyneladende rigtig tit:)
Men f.eks. hver gang hun mener der skal leges og vi ikke mener det, så piver hun, hvis hun ligger i sin seng ved siden af vores og vi ikke lige kæler med hende så piver hun, og hun bliver bare ved. Det er virkelig irriterende i længden, især når vi skal sove.
Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan vi kan få hende vænnet af med det??? Skal vi bare ignorerer hende eller hvad???
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 1.150
Det hjælper ikke noget hvis man bare bliver ved med at sige "nej" "slut" "stop" osv som jeg tit ser mange gør ;-)Nigativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed...
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.380
Jeg kan godt genkende fornemmelsen, for Lykke skal nok fortælle, hvornår hun ikke synes, hun bliver aktiveret nok. Så står hun og bjæffer dybt og rungende... og hendes mor, Mirah, kommer og klør mig på ribbenene med forpoterne, når jeg har siddet for længe ved computeren... og Eisa kommer og siger mærkelige lyde og skubber til mig med snuden, når hun vil have opmærksomhed. De har hver deres måde, men meningen er den samme ;O)
Du kan prøve at bryde vanen ved at lave noget med hende, når hun minst venter det. Aktiver hende, når hun ikke tigger om det, og så prøv at ignorere hende ind imellem, for de er som små børn og bliver mere og mere insisterende, når de opdager, at de virkelig kan få deres vilje ved at 'irritere' os.
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 407
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Afbryd på den måde hendes piveri. Når hun vil lege, vend ryggen til og gå.
Når hun tier stille, kan i tage legetøjet og starte en leg, men husk, i skal også afbryde legen.
I starter og slutter leg
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 407
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.380
Hjælp... Dårlig vane!!!