{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.977 visninger | Oprettet:

Engelsk bulldog el. olde english??.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har selv en EB'er, men jeg er lidt nys på den OEB'er..

Jeg ved godt at det var den første bulldog, og at den moderne EB'er stammer fra den, og at den næstenn blev udryddet på 1700-1800 tallet hvor man brugte moppen til at avle videre og bevare racen..
Jeg ved også at flere racer blev brugt i avlen til at genskabe den Olde , bla, moderne eb'er, amerikans bulldog, mastiffen, og apbt..... jeg har viden nok, det er ikk det.. jeg vil gerne høre i dagligt hvordan hunden er i forhold til den moderne EB'er...

Temp..
Børn..
Opdragelse..

Osv, osv...

Det er netop fordi der er Apbt i racen at jeg er lidt bekymret.. jeg er jo vandt til den bette fede, som er godheden selv, så jeg vil lære alt jeg overhovedet kan om OEB'ern før jeg anskaffer mig racen..

Håber at nogen kan hjælpe med gode råd..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engelsk bulldog el. olde english??....
  • #1   15. feb 2008 Det skal lige siges, at jeg har kontaktet flere opdrættere i USA, men alle der opdrætter taler jo kun godt om deres hunde være det sig bulldogger eller labs... jeg mangler kritik, og negative udtalelser, så jeg har det hele med.. jeg kan ikke kun bruge rosende ord..

Jeg er nødt til som en ansvarlig hunde ejer, at kende til alle sider.. gode såvel som de dårlige for at kunne varetage hundens interesser bedst muligt..!

• #2   15. feb 2008 Nu har jeg selv en EB'er, så jeg er godt med i deres problemer.. ss

Men jeg vil gerne have en hund til, og en OEB'er virker for mig interessant, men jeg skal være helt afklaret med at det er den race jeg vil have.. ellers skal jeg ingen hund have.

For mig er det yderst vigtigt at kende alle fakts, gode som dårlige før anskaffelsen af et dyr.. smiley

• #3   15. feb 2008 vi har både amerikanske og 2 oeb´er

og kan kun anbefale denne race, de er meget som en engelsk. de har bare ingen problemmer med vejrtrækning eller andet. plus de nemt kan løbe og lege i flere timer med alle andre hunde..

de er ofte en smule større, men stadig robuste og kan klare meget, nok lidt mere end en engelsk.

men tag ud og mød nogle oldier, vi bor selv på amager du er meget velkommen til at møde vores.

vi regner med at få hvalpe på vores missy til sommer smiley

er der noget sådan specielt du godt kunne tænke dig at vide?

• #4   15. feb 2008 katarina- bare så du ved det, det er intet krav med hd på dem, og kender ingen avlere i dk eller holland som laver hd billeder..

så hvis man får det gjort er der jo ingen som vil se eller godkende dem. da det ikke er et krav inden parring. og snakker med stamtavle. vores hat tavle.

• #5   15. feb 2008 EB'er g OEB'er er mere eller mindre fødte med HD efter hvad jeg ved fra opdrættere, så derfor er der ingen krav om HD scanning på dem, da de sansynligvis vil vise positive.

KARINA... jamen jeg vil gerne vide ALT.. GG

Jeg bor i nordjylland, så jeg kan ikke komme og se dine hunde, selv jeg meget gerne ville opleve dem... så jeg må tage til takke med al den info jeg kan få fra den virkelige verden... ss

Jeg har læst meget om dem, men der er jo intet som førstehånds-indtryk jo.. eller bare info fra folk der selv ejer racen eller kender til dem..

Men jeg mangler nu også den anden side af racen.. og ikke kun de rosende ord..ss

• #6   15. feb 2008 men så friske som de kan være lige så dovne og sløve kan de være derhjemme, hihi de elsker at putte og slappe af. men jo de kræver nok nogle længere ture end den engelske.

i forhold til vores amerikanske, de er lidt mere "damp" og der skal hele tiden ske noget. hvor oldierne er mere ja ja nu skal vi altså sove og slappe lidt af. selvfølgelig gider de også lege, men ikke sådan sindsyg vilde og hele tiden som med de amerikanske.

• #7   15. feb 2008 har svært ved at finde negative ting hihi.

altså en ting som min venindes har haft er cherry eye, som de engelske vist meget tit har. ingen af vores har haft det problem. det er noget som viser sig rimelig hurtigt,

kan jeg finde andre ting? jo de er mad glade meget mad glade grin.. ej er alle hunde vel næsten.

de snorker lidt. grin

de fylder i sengen. smiley

de elsker begge to alle andre hunde og mennesker. og katte også smiley inetet negativt der.

der er udstilling her den 3 marts på fyn vist. men det er selvfølgelig også lidt væk fra dig.

• #8   15. feb 2008 Kan forestille mig at de er som de alm. bulldogs, bare større og med mere energi, -hvor mange anerkendte kenneler er der her i DK?

• #9   15. feb 2008 kan jeg finde andre ting? jo de er mad glade meget mad glade grin.. ej er alle hunde vel næsten.

de snorker lidt. grin

de fylder i sengen. smiley

de elsker begge to alle andre hunde og mennesker. og katte også smiley inetet negativt der.

........ = engelske bullerbasser..

Ja kan høre der ikke er den store forskel der..

Kan huske sidste år, der var der så meget med at de var mere lig kamphundene, end den alm EB'er, så man er jo altid påpas'lig med hvad man anskaffer sig.. jeg er i hvertfald.. jeg hører ikke til dem der bare får en hund for at være sej eller andet.. jeg gør det fordi jeg holder meget af dyr, i nu er min kærlighed faldet på bulldoggen.. hehe

• #10   15. feb 2008 grin der er sgu ikke noget kamphund gemt i dem,, hihi.

vil mere sige de er som engelske,,

puha ja hvor mange er der i danmark.. tror kun der er nogle enkle. bla der hvor vi har vores missy fra. østergårds. som også har amerikanske.

og så er der nok nogle som har en enkel eller to som os. vi udstiller dem også og vil jo rigtig gerne have hvalpe. men er jo ikke ligefrem en "kennel"

vores er med på fælleden flere gange dagligt, hvor de leger med alt fra store til små.. den lille møffe er en gang blevet overfaldet lidt af en andne lille hund, hun er jo ikke så stor. så kan missy som er den ældste godt være sådan lidt . hov hov det er min ven den må du ikke gøre noget. men hun har aldrig bidt.

kender ikke så mange engelske så ved ikke om det også er normalt adfærd for dem. møffe forsvarede ikke sig selv hun forstod bare ikke, at den ikke ville lege, hun tror alle er søde og rare som hende selv smiley

• #11   15. feb 2008 Ha ha.. jamen det lyder jo bare skønt det hele.. dine forklaringer lyder jo præcis som den engelske bulldog... ss

Hvad hjemmeside har østergaard??
    Det skader jo aldrig at se hvad de har.. og jeg er stadig meget interesseret i at høre mere når i får små fede..ss

• #12   15. feb 2008 kender kun hendes side med amerikanske og mener ikke hun er link til den andne ved ikke hvorfor hihi

men her er hendes side.. der står jo hendes nr og mail osv.

www.american-bulldogs.dk

var deroppe i weekenden. hun har jo rigtig mange ab´er og ja måske 6 eller 7 oldier er ikke hel sikker.

• #13   21. mar 2010 Hej har selv en EB, men er også intr. i at vores næste skal være en OEB. Men kan mand man f.eks få en OEB sundhedssyge forsikret, det har vi på vores EB. forsikringskonsulenten der lavede forsikringen til os sagde at de ikke tog alle typer hunde eks. Kamphunde (de var faktisk slet ikke intr. i at have en forsikringtager, der havde en kamphund)

• #14   21. mar 2010 Karina, jeg har lige nogle spørgsmål. *s*

Shrek som din tæve er parret med, er det ikke en EB?
    I så fald, hvorfor parre man "tilbage" -istedet for at parre med andre OEB'er?
    Risikerer man ikke at hvalpene får de problemer, man i første omgang har prøvet at avle væk?

Ingen tvivl om at OEB er en langt sundere race end EB, og jeg synes det er al respekt værdigt, at mennesker med hang til "fladnæsede hunde" avler sig frem til racer der er sundere. *s*

Jeg har læst adskillige steder, at der er Pitt Bull i racen.
    Noget må der jo være om snakken, siden det fremkommer så mange steder -også blandt annnoncører herinde! *s*

Ikke at det er en OEB er en race jeg på nogen måde frygter, ej heller for mine hunde -men risikere den ikke at ryge ind under den nye hundelovgivning, nu man kan læse så mange steder, at der er Pit i racen?

Ja, jeg er nyfigen .. Igen! *g*

Kommentér på:
Engelsk bulldog el. olde english??....

Annonce