{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

Mor-syg? {{forumTopicSubject}}

Min hvalp på 6 mdr. er helt ekstremt mor-syg.

Altså, hvis jeg går fra ham, hager han sig fast i mig med forbenene og bider sig fast i mine ærmer.
Hvis han skal passes ude, hyler han i timevis, efter jeg er gået.
Sidder han to minutter i bilen uden mig, hyler han og savler fuldstændig vildt, selvom min veninde, som han kender rigtig godt, sidder og klapper ham og forsøger at berolige ham.
Han er vant til at undvære mig hver dag, dog ikke hele dage. Det har han prøvet tre gange, hvor han er blevet passet af min veninde. Han bliver hver dag "efterladt" ca. 20 minutter hos mine forældre og deres hund, og selvom han gerne vil lege med andre hunde, vil han hellere ud til "mor".
Når jeg er der, fungerer han fuldstændig normalt. Når jeg ikke er der, vil han ikke spise, og han vil ikke lege med andre hunde.
Det er ganske givet mig, der gør noget forkert, men jeg ved ikke, hvad det er.

Skal lige tilføje, at da jeg har ham alene, er han med mig overalt, når jeg først er kommet hjem fra arbejde. Er også hjemme at lufte ham i mine pauser hver dag. Skal jeg noget, hvor han ikke kan komme med, bliver han altid passet af andre, da jeg ikke synes, han skal være mere alene end den tid, jeg er på arbejde.

Men hvordan gør jeg det nemmere for andre at passe ham, uden han savner mig helt vildt? Det skærer mig virkelig i hjertet at efterlade ham, når han opfører sig sådan. Er det dét, han kan mærke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mor-syg?
  • #1   16. feb 2008 Lyder for mig lidt som om han mangler selvtillid. Tror jeg ville prøve med nogle øvelser der kunne give ham lidt mere tro på sig selv.....

  • #2   16. feb 2008 hvis du pylrer ham når du går, fordi dit hjerte bløder, så hjælper du ham ihvertfald ikke. og ja hunde er super sensitive, du kan tro han kan mærke din sindsstemning

  • #3   16. feb 2008 Altså, han er 6 mdr., så jeg ved ikke hvor mange øvelser vi kan lave endnu. Vi er lige begyndt til hvalpetræning, og han er MEGET træt, når vi har lavet øvelser dér i en time afbrudt af "frikvarter". Men hvad kunne man lave af øvelser?

  • #4   16. feb 2008 Har du prøvet hvordan han reagere, hvis han bliver hentet? Altså taget fra dig, istedet for at du afleverer ham?

    Luna har lidt det samme, dog ikke i så høj grad.. Men Luna kan slet ikke falde til ro hos min mor, hvis jeg afleverer hende der.. Men kommer min mor og henter hende her (mens jeg er på job) og tager hende med hjem, er der ingen problemer..

    Camilla: hvilke øvelser har du i tankerne? For jeg kunne godt bruge nogle selv..



  • #5   16. feb 2008 Ja som Pernille siger, og måske let kamp om ynglings legetøjet hvor han vinder, og ikke prøve at få ham til ting han ikke kan i forvejen. Så vil han ikke føle sig godt nok.
    Bare giv ham en masse succes oplevelser.
    Leg med GODE hunde også...


  • #6   16. feb 2008 Dét med at gemme maden har vi prøvet. Det synes han er sjovt de første ti "bidder". Så mister han interessen og gider ikke spise det.

    Har hørt fra dyrlægen, at jeg ikke må lade ham vinde, når vi leger, fordi det så vil give ham følelsen af at have overtaget. Har I nogle erfaringer med, om det er rigtigt?

    Men kan helt kalrt se, at jeg nok pylrer, når jeg går fra ham. Har egentlig ikke tænkt over det, før jeg selv skrev det ned lige før, men han bliver altid lige aet lidt ekstra og jeg laver nok min stemme om til at være ret sørgerlig "Nåh...mor kommer igen lige om lidt.". Kan godt se, det er helt forkert.

    Har ikke prøvet at han blev hentet. Kan godt være, jeg skulle prøve det i stedet for. Kan jo være, det var sjovt, hvis han skulle ud at gå med min veninde i stedet for at jeg efterlod ham hos hende.


  • #7   16. feb 2008 AS det passer på "alm" hunde, at der er tovtrækning ikke smart, men med nervøse hunde der mangler selvtillid, er det en super øvelse. Altså ikke en du skal bruge resten af livet, men til at bygge ham lidt op med.
    Hvis han ikke gider søge længere er det måske for svært for ham? Eller godbiderne ikke lækre nok? ellers må du pege i nærheden af den næste og sætte ham igang igen.


  • #8   16. feb 2008 Jøsses...........vinder din hund aldrig noget mister den da helt lyst og initiativ. Den bliver passiv og uden evne til at fungere selvstændig.

    Jeg ville klart lave opgaver den kan løse og vinde nogle kampe når jeg legede med den så den bliver styrket i selvtillid.



  • #9   16. feb 2008 Okay, så vil jeg straks lade ham vinde et par "kampe". :o)

    Vil også prøve at høre til hundetræning i morgen. De må da også have et pat tricks!


  • #10   16. feb 2008 Ah, det er jo en jagt hund du har dig der......Kan du SÅ få brugt hans næse!!!!! smiley Han skal ud på nogle næseopgaver, som giver ham selvtillid. Gem godbidder rundt omkring og vær overlykkelig når han finder en. Køb en foderbold og giv ham hans mad deri. Og når du så går fra ham, siger du ingenting!! Du går bare! :-)))

  • #11   16. feb 2008 OG det er forbudt at hjælpe ham med næseopgaverne, men han mp meget gerne opmuntres, når han selv begynder eller synes at det er kedeligt. Og vil han ikke bruge bolden med mad, så må han lade være med at få noget at spise. Så tror jeg nok at han kan komme igang:-))

  • #12   16. feb 2008 Bulldog.........Såååå slemt synes jeg nu ikke det er.

    Det er trods alt misforstået kærlighed og ikke ligefrem mishandling ;o))


  • #13   16. feb 2008 Enig med Janie:-))

    Og trådstarter er åbenlyst villig til at indrømme fejl og til at gøre noget ved det, så en meget hård "dom" synes jeg:-)


  • #16   16. feb 2008 Bulldog 4-ever: Han bliver ikke passet hos venner og familie hele tiden. Han er med mig overalt, fordi jeg synes alt andet vil være unfair, når jeg har 37 timers arbejde og er alene om at passe ham. Så han er en del alene, og er han f.eks. træt, tvinger jeg ham heller ikke med nogle steder hen, selvom jeg selv skal afsted.

    Når han er 20 minutter hos mine forældre hver dag, så er det fordi jeg har mine heste opstaldet dér. Han er med i stalden, og han elsker det, men med nogle ting er jeg nødt til at have ham væk, f.eks. når jeg lukker ind og ud, da hestene kan være ret voldsomme, og jeg ikke kan holde øje med både dem og ham.

    Jeg startede med at gå fra ham ned med skraldeposen og småture som dét. Så blev turene længere, og jeg gik op og handlede og var væk f.eks. en halv time. Kan godt prøve at starte forfra, men har dog ikke ferie lige foreløbig, så jeg vil under alle omstændigheder komme til at gå fra ham i længere tid, når jeg tager på arbejde.

    Foderbold har han, men jeg tror han synes, det bliver kedeligt, fordi den er for svær at få godbidderne ud af. Kan være, der skal en ny og anden type bold til, som er nemmere at få noget ud af.

    Er begyndt på det med at gemme godbidder udendørs, og dét kan han lide. Han er bare ikke så god endnu, men mon ikke det nok skal komme?! :o)


  • #17   16. feb 2008 Helle L: Jeg skal bestemt nok følge gode råd. Vil jo gerne have, han har det godt, også uden mig! :o)

  • #18   17. feb 2008 jeg tror du er ved at gøre din hund til en baby, den fejl lavede jeg også med fiona.. det tager noget tid at komme ud af.

Kommentér på:
Mor-syg?

Annonce