973 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

alle jer med fordomme??? alle jer med fordomme???

Til jer som har fordomme overfor muskelhunde? ER det hundene i bare blankt ikke stoler på eller er det ejerne? jeg har lige været i en hundegård hvor jeg bor med buller og en dame kommer med en golden retriver hvalp på 6 mdr. Det første hun spørg om er om buller er en kamphund. jeg svare selvf nej og fortæller hvad han er. så sir hun at hun vil ikke lukke sin hund ind før hun er helt sikker på min ikk er en kamphund. Nå efter vi havde snakket lidt er det som om hun kan se og høre på mig at jeg har styr på min hund og lukker så også hendes egen ind. så det jeg mener er, om det er ejerne i først skal se lidt an eller om i bare generelt ikke stoler på vores hunde??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alle jer med fordomme???
  • #1   18. feb 2008 Jeg stoler generelt ikke på amstaffs. Jeg har mødt mage der er tvistede

• #2   18. feb 2008 Jeg har ingen fordomme, men hvis en hund f.eks. angriber, så giver jeg skylden på ejerne...

• #3   18. feb 2008 Altså jeg har ikke fordomme om at nogen hunde jeg møder er farlige pga deres race - men lurer altid om ejeren virker til at have kontrol - uanset om det er en labrador eller en hvilken som helst anden race - kan nok skyldes at jeg siden jeg blev medlem har læst om flere hvis hunde blev angrebet af alle mulige racer

• #7   18. feb 2008 okay så det er hundene, og ikke ejerne? det skal lige siges at hendes hund også var blevet angrebet af en her i området før, men der er ejeren mere skudt i roen end hunden er. ikke desto mindre er det jo ikke normalt at hunde angriber hvalpe så jeg forstod sådan set godt hendes frygt..

• #8   18. feb 2008 Jeg har ikke problemer med hundene men derimod ejerne.

Og så er det ligegyldigt om det er ejere af en chihuahua, AST eller GD.

• #9   18. feb 2008 hvordum kan manvælree

• #10   18. feb 2008 Jeg dømmer nu ikke amstaff eller andre muskelhunde værre end andre hunde, så må konkludere det er ejeren jeg nok dømmer.

Mine hunde har flere muskelhunde som legekammerater end "normale" hunde, da det er flest ejere af disse hunde jeg kender og deler holdninger med.

• #11   18. feb 2008 Efter at have oplevet " familiehunde" En Dogo og en Amstaff slå en anden hund ihjel.. Og har mødt utallige Amstaffs med en meget kedelig adfærd er det generalt hundene jeg ikke bryder mig om...
    Men kan da sagtens se, at der er mange personer, som har disse hunde, som er langt fra min verden som hundeejere.. : Indvandre, tøsebørn og møgknægte.. osv osv..

• #12   18. feb 2008 det er ikke for at hive et ømt emne op igen.. men det er faktisk første gang jeg oplever fordomme så var egentlig lidt forvirret da jeg gik hjem. men der bor også mange møgejere her hvor jeg bor sååå.. der var også en mand der bar sin hund forbi hundegården i frygt for min ville hoppe over hegnet og angribe, og da jeg så gik med buller gik manden ind i gården med sin hund.. trist:-(

• #14   18. feb 2008 Tjaaah, jeg lader glad og gerne vores drenge lege med muskelhunde i alle afskygninger. De er selv store, og kan godt lege lidt voldsomt, men jeg ved samtidig, at de vil gøre hvad som helst for at undgå en konflikt, og derfor er jeg helt tryg ved at lade dem lege med de andre på friluftsområdet.

Hvis Lanka er med, går jeg derimod i en stor bue udenom. Hun er usikker på store hunde, hun ikke kender, og så begynder hun at gø hysterisk, og lave udfald for at holde dem væk - og så kan jeg faktisk godt forstå, hvis den anden hund "tænder af", så der er det bare om at holde afstand.

• #16   18. feb 2008 der er jo også mange jeg møder som jeg ikk lader buller lege med, men det er både pga ejerne og hvis hunden leger for voldsomt med bid osv for det er buller ikk vant til og så blir han bange..:-/ jeg var bare nysgerrig omkring hvad jer med fordomme tænker, da jeg altså havde en lidt underlig fornemmelse da jeg gik derfra. Det var jo som sagt første gang jeg oplevede sådan noget..

• #17   18. feb 2008 folk har ret til fordomme mener jeg også. Men syntes til gengæld at det var dejligt at hende med golden retriveren gav mig og buller en chance:-)

• #18   18. feb 2008 Jeg stoler ikke 100 % på nogen som helst hunde - om det er muskelhunde, gravhunde osv... Det kan briste for alle - ser altid på ejeren og fornemmer om personen har styr på sin hund - længere er den ikke!

• #19   18. feb 2008 tak for jeres svar. det er altid godt at blive klogere på folk også selvom man ikke deler meningerne:-) men jeg blev i hvert fald klogere og mere realistisk:-)

• #21   18. feb 2008 buller ser jo heller ikke særlig faretruende ud:-) måske er det derfor jeg ikke har mødt fordommene før. Nogle af de hunde kan jo godt se lidt "onde" ud..

• #23   18. feb 2008 enig med mary d

• #24   18. feb 2008 jeg mødte to løsgående hunde igår, og der blev jeg utryg, for ejeren kunne ikke kalde dem til sig. Og jeg har en hund der ikke tåler synet af andre hunde, hun bider uden varsel.
    De to hunde var en stor lysrbrun blanding og en dansk/svensk gårdhund, totalt ude af kontrol.
    Så ja det er ejerne jeg har fordomme imod.
    En af min hanhunds bedste legekammerater er en amstaff han på 3 år

• #25   18. feb 2008 for mig er det en kompination af begge dele, jeg har desværre set, hvordan en amstaff ligende overfaldte en gravhund... Men jeg synes desværre at opleve at flere og flere af typen amstaff som potensforlænger, som anskaffer sig muskelhunde, og desværre oplever jeg også, at disse personer ikke har særlig meget styr på deres hunde:-(, så ja det er en kompination

• #29   18. feb 2008 Det er ALDRIG hundens skyld. Det er og kan altid kun være ejerens skyld. Hunden er so den har lært den skal være.

• #30   18. feb 2008 Min frygt for muskelhunde bygger ikke på fordomme, men meget dårlige erfaringer. Det er hundene jeg har noget imod, da jeg absolut ikke stoler på dem.

• #31   18. feb 2008 Maritta:
    Jo jeg har fordomme over for nogle dyr: Edderkopper, uanset race, så går jeg langt udenom dem smiley

• #33   18. feb 2008 Jeg stoler ikke på hundene...

• #35   18. feb 2008 Brian og Pablo E: Amstaffs og til dels også Ambulls. Men mest første race.

• #37   18. feb 2008 Brian og Pablo E: Jeg vil også gerne klappe din hund - men vil ikke at Lilly leger med den ;D
    Har klappet mange Amstaffs før uden problemer - problemerne opstår somregel mellem hundene.

• #39   18. feb 2008 Celina: Har ingen problemer med Bullterriers ;D En af Lilly bedste venner var en miniature Bullterrier: Jeg skriver Amstaffs og til dels Am Bulls.

Lilly er også ret gode venner med naboens DDB

• #41   18. feb 2008 Det er fint folk har forskellige meninger.
    Det eneste jeg ønsker er at folk holder deres hunde i snor uden for lukkede områder, jeg gør nemlig det samme med min.
    Og så kan jeg selv vælge fra eller til hvem Lilly skal lege med.
    Hun gider ikke rigtig andre hunde end dem hun kender, hun er nemlig blevet "gammel" og kedlig, så det er også meget sjælden vil tager til hundetræf eller i hundeskoven.

• #42   18. feb 2008 -jeg har skam massere af fordomme, både over for hunde og ejere.

MEN de gælder for alle uanset race og etnisk oprindelse.

• #43   18. feb 2008 Mine dårlige erfaringer er fra da jeg boede sammen med en CC, fra en amstaff der var på besøg i min stue og fra 4 ganges gåtur med amstaff. Jeg mener at jeg har givet dem en chance, men alle gange er det gået galt og Thea er nu rigtig bange for alle hunde der er større end hende selv.
    Jeg er ikke selv bange for disse hunde, men jeg vil ikke lade Thea nær dem igen.... Og det er ikke pga fordomme eller fordi jeg ikke har brugt tid sammen med hundene.

• #44   20. feb 2008 for helvede jeg bliver så PI..E VRED SNÅ I sadan bare liger siger: amstaffer og generelt muskelhund er DUMME. Måske er det nok fordi de
    (store dumme farlige) muskelhundene er større en fx en lille terrier. Alle de små hunde der for lov at hilse på andre hunde og bliver derfor ikke aggresive bår de er vant til andre hunde. Dog kender jeg stadig langt flere små afggresive smpå hunde end store det bliver der bare ikkke lagt mærke til fordi den ike rigtigt kan gøre skadfe og folk bare griner hvis den viser tænder. Jeg kender 0 store og aggresive hunde men jeg kender 4 små aggersive hunded og seks sky. Mi8n vrede kommer fra at jeg og min hund er blevet holdt uden for udelukkende fordi loba er en schæfer derfor har vi været nødt til at skifte til et hold hvor træneren kendte til at en schæfer ikke er farlig træneren har en amstafff og har haft schæfere og alt det der på det nye hold trives loba godt.

Kommentér på:
alle jer med fordomme???

Annonce