3.232 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

alle jer med jack russel alle jer med jack russel

hej hg
da vi købte vores lille jack fik vi fortalt at hun var 100% ægte, men uden stamtavle..
nu er vi kommet meget i tvivl, da hendes ører ikke længere hænger, men står oprejst konstant.
er der andre der har været ude for at ørene sådan har rejst sig ?
alle de billeder jeg har kigget på, af andre jack´s der har de hængeører (flapører)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alle jer med jack russel
  • #1   25. mar 2012 Den eneste måde man kan være sikker på, at hunden er 100 % raceren er at købe med tavle...

• #2   25. mar 2012 tror ikke den er helt ægte. Den virker til at have et for smalt hoved og for lange og tynde ben. Den ser ellers helt vildt sød ud

• #3   25. mar 2012 Enig med Louise..
    Og den ser bestemt ikke ud til at være ren JRT..
    Måske blandet med chihuahua..

• #6   25. mar 2012 ja det er en rigitg skøn hund.
    vi gav 3000 for hende og så billeder af begge forældre, men derfor kan der jo godt have sneget sig noget andet ind i generne der først kommer til udtryk i vores hund.
    blanding eller ej så ville vi ikke bytte smiley

• #7   25. mar 2012 Jeg har haft en JRT med DKK tavle og stritører. Det er ikke velset, men det forekommer ind imellem

• #8   25. mar 2012 min bror har en jack russel med stamtavle og har strit ører...

• #9   25. mar 2012 Jeg undrer mig lidt over den vægt, for det er meget unormalt for en jack russell terrier kun at veje 3kg. Hvor høj er hun? En jrt skal være mellem 24-38cm høj (dette er inklusiv Parson Russell som DKK kalder den, selvom racen stammer fra JRT)

• #10   25. mar 2012 Den helt lavbenede JRT har tendens til stritøre, har jeg lagt mærke til. Min far har 2 fra Holland, begge med tavle og med stritøre. Prøv at se Zippo jeg har oprettet, han har stritøre =) Hans far er en af dem fra Holland, hans mor er oss lavbenet JRT og har tadaaa stritøre =D

Hvis stritøre kommer ved JRT vælger mange at tape dem ned, da de ifølge standarden skal have hængeøre. Derfor har de det på de billeder du har set smiley
    Men jeg syns personligt at en JRT er smukkest med stritøre smiley

Men nej hun er ikke ren JRT, men hun er for cute at se på =)

• #11   25. mar 2012 Min JRT med tavle har et hænge øre og 1 stritøre. - Vi driller hende med, at brun er tungere end hvid.

• #12   25. mar 2012 mht. stritører, så er det ikke standard men forekommer alligevel. Rigtig mange vælger at lime/tape ørerne ned, men det er arveligt så en rimelig dum løsning. Grunden til at de skal have kip (altså det I kalder hængeører) er for at forhindre at der kommer snavs ind i øregangen når de går på rævejagt. Der går de nemlig under jorden og ind i rævegravene, hvor der er jord, sand, lopper, flåter, etc. som kippet skal forhindre kommer ind i ørerne. De har også mandelformet øjne, for at snavs kommer lettere ud af øjet. Et fleksibelt bryst er også et must, så de kan tviste sig rundt nede i gangene og derved forhindrer dem i at sidde fast. En JRT's standard i Dansk Jack Russell Terrier Klub handler om at få den bedste gravgående hund og derved ikke en tilfældighed eller hvad der nu lige er smukt i nogles øjne.

• #13   25. mar 2012 Nej jrt er hun ihvertfald ikke... Men sød det er hun...

• #14   25. mar 2012 Min gamle tæve havde nu aldrig problemer med sine stritører, hverken i grav eller nogen andre steder. Og min hanhund med højt kip havde heller ingen problemer i graven

• #15   25. mar 2012 Synes også at den ser ud som at der måske er mere end JRT i.

• #17   26. mar 2012 Racen blev blandet med andre jagthunde, primært terrier, i starten af 1800 tallet, så racen er temmelig ren idag. Man krydser ikke mere

Kommentér på:
alle jer med jack russel

Annonce