{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Ikke mere før til jul {{forumTopicSubject}}

Den beslutning har jeg truffet angående min mindste pige Bolette. På udstillingen i Odense i går fik hun et gult bånd, som i gamle dage var en 3. præmie. I november på juleudstillingen fik hun en første præmie. Jo, hun er en lille "fis" som er langsom i udviklingen. Men i følge racestandarden så er racen sent udviklet, så det bør ikke trække så meget ned. Hendes proportioner, vinkler, benstammer, ryglinie, hale og ører er placeret korrekt. Det hun dømmes ned på er udtrykket der forstyrres af hendes øjne, manglende bredde og fylde i kroppen. Det kan jeg også godt selv se, men når det anerkendes i racestandarden, så bliver jeg skuffet over at hun får en 3. præmie.

Talte med Siff, hendes opdrætter-mor, efter udstillingen i går, og hun sagde at jeg skulle fodre hende med noget mere fed kost. Så ved siden af sit tørfoder skal hun fremover have leverposteg og hvidt brød, og en gang imellem en skive fedt i tørfoderet og overhældt med kogende vand, så det lægger sig på foderet. Det skulle gøre underværker.

Så nu går vi i gang med operation "mere fyldig Bolette" og jeg har derfor besluttet ikke at udstille hende før til specialklubbens juleudstilling i december.

Heldigvis ved hun ikke hvad hun går glip af, og hun har sikkert ikke noget imod at hygge sig sammen med vores lab, Belvedere, med et dejligt kødben, når vi er på udstilling med de to andre.

Er der andre der har taget "drastiske" metoder i brug, og har nogle gode råd, så vil jeg gerne høre fra jer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke mere før til jul
  • #1   18. feb 2008 Sørg også at få bygget musklerne op samtidig, så hun ikke bare bliver fed men også formet smiley

• #2   18. feb 2008 Jo Moster Stella, hvis mit helbred tillader det (er ikke ovenpå efter rygoperation i august), så skal hun til at gå til agility. Så har vi noget sammen kun Bolette og jeg.

• #3   18. feb 2008 Gitte, som Stella også skriver.. vil det ikke "Blot" fede hende op? Det skal hun vel ikke?

• #4   18. feb 2008 Hvad med hundesvømning? Har læst der er flere der går til svømning med hundene for at de kan få musklerne i orden. Tror det er bedre end fedt.

• #5   18. feb 2008 Tina, hun har gået til hundesvømning, og er god til det. Hun ved det bare ikke, og svømmer nærmest på siden. Men nu har hun holdt pause, så det kan være jeg skulle prøve igen.

Nej hun skal ikke fedes op, men hun er generelt for tynd, så lidt på sidebenene skal hun også have.

• #6   18. feb 2008 Ja, hundesvømning er rigtigt godt. Når det bliver sommer køber du et badebassin som det man har til ungerne.

Det gjorde vi da Frida skulle genoptrænes efter en knæoperation. Det var en succes, og dyrlægen snakker stadig om hvor godt det var og anbefaler det til alle med små hunde der skal genoptrænes.

Ellers giver løb i løst sand også nogle gude mulder.

• #7   18. feb 2008 Gitte M - kan godt forstå din skuffelse - til en vis grænse. Du skal huske på, at dommerne også "bare" er mennesker - det opfatter også vores hunde forskelligt og kan li' forskellige typer, der nu er inden for de enkelte racer, akkurat som vi selv.
    Det er jo ikke sikkert at de dommere der skal dømme din race resten af året, har sammen opfattelse af din hund, som dommeren igår.
    Jeg syntes det er synd for dig, at du opgiver så let - det er dig selv du "straffer" ved ikke at udstille mere i år. Håber du kan følge mig.
    Op med humøret og på den igen :o))))

• #8   18. feb 2008 Smydi, den tanke har strejfet mig, og det kan da være at jeg ombestemmer mig. Den næste udstilling er til april, og hvis jeg begynder "genopbygningen" nu, så kan der ske meget på en måned.

Ved alt for godt hvor svingende dommerne kan være. Jeg har været det hele igennem med Baloo. Han er også sen i udvikling, og først i sommer blev han champion. Han har også prøvet at få en 3. præmie, og der var det op på hesten og ud over stepperne igen.

Tålmodighed er en dyd men en gang imellem pokkers besværlig.

Jeg smutter for i dag, men skriv gerne i tråden for jeg er nysgerrig for at høre om jeres erfaringer/råd.

Kommentér på:
Ikke mere før til jul

Annonce