8.065 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hund har "overspist" hund har "overspist"

ja mens jegh var på toilettet, og vores tallerkner fra aftensmaden stod på sofa bordet, var min papillon tæve så "smart" at hoppe på bordet og snuppe rester..

hun har nok fortæret 4 store skinke lapper (det svare nok til 1½.2 koteletter), og nogle ris med bairnaise sovs fik hun også fortæret...

jeg ville bare lige spørge om der er noget jeg skal være opmærksom på??? kan jeg risikere hun får en slem forstoppelse osv??? bør jeg kontakte dyrlægen???

altså normalt er der jo intet galt i at en hund får nogle rester.. men det her er altså MEGET i forhold til hundens størrelse,,,

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bord 300 kr.
  • Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Throw trash 750 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund har "overspist"
  • #1   22. feb 2008 Vores hund ville nærmere få tynd mave, men hva får hun normalt at spise???

• #2   22. feb 2008 jeg vil sige ud og gå en lang tur så går det nok i orden

• #3   22. feb 2008 Luna har engang spist 1kg vingummi

• #6   22. feb 2008 dyrlægen burde ikke være nødvendigt.

• #7   22. feb 2008 Ha ha . . Håber i det mindste at I nåede at få lidt at spise selv. . .?

Havde en lille yorkshire terrier som overspiste for vildt af noget oksekød.

Han lå og halsede resten af aftenen og havde ondt i maven, ellers ikke noget.

Tror ikke du skal bekymre dig, måske bare være forberedt på at hun måske kan få lidt dårlig mave i morgen eller i løbet af natten. =)

• #8   22. feb 2008 hun plejer at have foder til rådighed døgnet rundt, uden at overspise.. men madrester kan hun åbenbart ikke modstå smiley

hun snupper også slik hvis det står på sofa bordet

PRO nature fodre jeg med...

• #9   22. feb 2008 Sandie L.: hun får nok bare engang tynd mave, men hold selvfølglig øje med hende.

• #11   22. feb 2008 jamen problemet er at hun ikke gør det når vi er der.. det er kun når vi ikke er der hun gør det.. og så ryger ALT også smiley

• #12   22. feb 2008 He he, held og lykke med rengøringen smiley smiley smiley

• #14   22. feb 2008 Hold hende lidt i ro.
    Puh... Godt jeg ikke skal lugte til evt. prutter *GG*

• #15   22. feb 2008 Kiwi spiste et kilo kød, da hun var hvalp og kun vejede 8 kg.. Hun var meget sløv, og der var en del rengøring til mig næste dag.. Men bare hold lidt øje med hende, så skal det nok gå

• #16   22. feb 2008 okay tak for det smiley

• #17   22. feb 2008 Der sker nok ikke det store, bare du lader den slappe godt af nu. Du må absolut ikke give den meget mption lige nu, og det gælder jo generalt efter et måltid, det er faktisk derfor mange hunde får mavedrejning smiley

Vores dogger huggede engang en meget stor flæskesteg og guffede i sig, han fik ro og vi fik puuuuha sikke en stank gg

Men ingen motion.

• #18   22. feb 2008 Er det ikke mest store hunde der får mavedrejning???
    Den er jo bare en lille Papillon. Ja dårlig mave skal hun nok få af al den mad...

Hvis I sætter hende i snor i nat vil hun nok sige til når hun skal aflevere noget. Hunde vil jo helst ikke sætte sig der, hvor de sover. Så kan I måske rede jer selv for dårlige maver på gulvet.

Min Perle åd en hel skål med pistacienødder, ca. 200 gram, da jeg var ovre og se Lucia første gang. Det skal lige siges at de stod på spisebordet. Hun levnede 3 hele nødder og meget lidt skaller. Om aftenen brækkede hun en ordentlig kæmpeklump op med spiste nødder og mad.
    Næste dag skulle hun til agility. Hun måtte forlade banen 3 gange for at "prutte" hele nødder ud. De tyngede vist en del. *G*
    Der gik næsten 14 dage, hvor hun blev ved at at aflevere hele nødder, når hun "pruttede".
    Perle ved desværre ikke at nødder er giftige for hunde.
    Hun har også engang spist ca. 50 gram mørk chokolade, da hun var alene hjemme hos mine forældre, uden der skete det mindste. Det lå også højt oppe.
    Vindruer har hun fået en del af gennem hendes leveår. Har først fundet ud af i sommers at de er giftige for hunde. UPS!
    Måske skal jeg bare konkludere at min hund ikke er sart mht giftige madvarer eller også er hun født under en heldig stjerne.

• #19   22. feb 2008 Alle hunde kan få mavedrejning, men jo der er bestemte racer der er mest udsatte.
    Så derfor er mit råd bare til alle at motion efter et måltid ikke er super godt.

• #21   23. feb 2008 hun har heldigvis ikke fået dårlig mave smiley

så det var dejligt

Kommentér på:
hund har "overspist"

Annonce