{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

ny regel ang. godbider. {{forumTopicSubject}}

skal vi hunde ejere ikke lave en ny regel, om at man spørger, før man giver en fremmed hund godbider.

nu er det sket 3 gange på en uge at folk har været hurtige at give min hund en godbid, når de har hilst på hende. og hvad de ikke hved er at hun kan ikke tåle dem.
det er skide irreterende, kan man ikke spørge først.

vi mødes med 10-15 hunde hver gang vi er hos mine forældre og vi er 2 der snakker meget sammen, hendes er på slankekur og skal heller ikke bare have en godbid stukket i munden, de siger jo ikke nej selv.

kan man ikke lave en uskreven regel om at man spørger først....!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny regel ang. godbider.
  • #1   23. feb 2008 Enig! smiley

  • #2   23. feb 2008 Jeg syntes virkelig det er almindelig go fornuft at man ikke gør det..
    Men jo lad det være en uskreven regel.. Sammen med at spørge før man selv eller lader sin hund hilse på andre hunde..


  • #3   23. feb 2008 jo men det bliver bare lidt svært. nogen vil bare ikke forstå at det i bund og grund handler om at vise respekt for andre.

  • #4   23. feb 2008 Jeg synes det er noget underligt noget bare at give en fremmed hund en godbid.. Det kan man da ikke tillade sig uden ejerens accept..

  • #5   23. feb 2008 Det er da forhåbenligt almindelig god skik at spørge først......sådan bør det da være....!

  • #6   23. feb 2008 Zif er på BARF og må ikke få korngodbidder...

  • #7   23. feb 2008 Hvor er jeg enig med dig, en af mine hunde tåler ikke hvad som helst, så det er rent ud sagt pisse ireterende når folk straks skal putte mad i munden på dem, så jeg er 100 % enig med dig.

  • #8   23. feb 2008 ja men det er det ikke. Det er der blevet diskuteret mange gange! Hvilket er meget sørgeligt.

  • #9   23. feb 2008 nede hvor vi trænede, lærte folk at det var sådan at man hilste på en fremmed hund. vi lærte bare ikke man skulle spørge først.

    så jeg tror ikke det er så logisk for alle...


  • #10   23. feb 2008 jeg giver aldrig godbidder når der er andre hunde i nærheden, for der vanker kun godbidder når Bosca enten har hørt efter eller lavet et trick, og vi må nok bare indse at nogle folk slet ikke tænker på at nogle kan have allergi, er på kur eller altid vil tigge/hoppe op ad folk hvis de får godbidder. Vi må nok bare være hurtige og se på folks kropssprog eller om der står "godter" i øjnene på dem og så sige NEJ, og så forklar, så de ikke bliver skuffede/sure/kede af det. :O))

  • #11   23. feb 2008 sig klart og tydeligt NEJ, det virker også på mennesker.
    syntes det er noget underligt noget bare at give andre hunde godbidder.


  • #12   23. feb 2008 Jeg syntes det værste er når jeg går tur med mine hunde i snor og der så kommer en løs hund løbende. Sidst jeg mødte en løs hund råbte ejeren "bare rolig, han bider ikke" NEJ, men hvor fanden ved han fra at mine ikke gør det??? Kiki føler sig i den grad provokeret af løse hunde når hun er i snor..

    Men den med godbidderne er også træls..


  • #13   23. feb 2008 det samme med folk der har sådan en kæmpe trang til at klappe hunden i forbifarten uden at lukke kæften op og spørge først. Det er respektløst og uansvarligt.

  • #14   23. feb 2008 maria .. enig

  • #15   23. feb 2008 som skrevet i den anden tråd er det sjældent at vi møder nogle til hverdag. Og dem vi møder plejer nu at spørge inden de giver..

    Om søndagen er vi sammen med folk jeg kender, og ved hvad fodrer med, så der giver de bare.

    Det er da at sige det til folk.. Du kan ikke lave en regel.. mange af dem du møder, er jo nok ikke herinde...


  • #16   23. feb 2008 hved godt at det ikke er alle hunde ejer der er herinde, men jeg tror det er et godt sted at starte bongotrommerne.

    for det kan være næste gang man møder en der går tur med sin hund, at man fortæller "de gyldne regler":-)

    og så er vi jo lidt længere væk end bare hg.


  • #17   23. feb 2008 Jeps, måske det kan sætte nogle tanker i gang, hos folk også hundeejere at hunde feks. næsten altid kommer op at slås.

  • #18   23. feb 2008 vi kæmper en kamp hjemme for at hun ikke får noget hun ikke kan tåle og så får hun næsten hver gang vi er ude.

    jeg siger det til folk og de kan da godt forstå det, men der er det bare for sent, og de siger det kunne de aaaldriig finde på det, men har lige gjordt det.


  • #20   23. feb 2008 Sorry.. Her er den anden tråd:

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=180764


  • #21   23. feb 2008 Ja så er der jo kun en vej vend om hvergang du ser et andet menneske eller gå så langt væk at de ikke kan nå at give inden du siger NEJ.

  • #22   23. feb 2008 ja men det er for at hun kan lege med andre hunde og det er jo sundt for dem. som sagt er vi nogen gange op til 15 hunde og vi går ikke i en samlet flok alle sammen og snakker.
    det foregår på en fodbolds bane så der er langt at råbe når man ankommer.



  • #23   23. feb 2008 IM IN!! noddie er allergisk overfor de flest godbidder så hader også folk gør det

  • #24   23. feb 2008 god ide.
    mine 4 er også nogle af dem som nu er barfhunde og racen er disponeret for glutenallergi. de 3 kan godt tåle at få en enkelt guffe med hvede, men nr 4 - som bare siger JA TAK til alt - kan ikke tåle guffer der indeholder hvede. Efter vi skiftede væk fra tørkost - havde brugt et mærke som efter sigende var uden hvede - blev hun flere år yngre (hun er snart 11 år) .

    en dag fik hun 3 guffer med hvede, efter 2-3 timer begyndte hun at kaste op og var syg, det tog næsten ½ døgn før hun var kommet sig ovenpå bare 3 små guffer.

    Men det er nok et besværligt emne, bare sådan noget som at man er til træning og træneren får en håndfuld guffer hos den første og bruger af dem til alle. Man siger jo ikke " vil du være sød at tørre dine hænder af for krummer og så kun give min hund de guffer jeg selv har med" . Men det skal man måske vende sig til... og hvis ens hund er rigtig allergisk så tror jeg man vil gøre det.


  • #25   23. feb 2008 der er du heldig nadja:-)

  • #26   23. feb 2008 Helt enig:
    Som hvalp havde jeg lidt svært ved får kontakt med min hund når der var andre... For at undgå unødvendig indkald, ventede jeg til at hunden skulle tage kontakt selv... og så masser af belønning! Så er det fandme ikke let når der er nogen der fodre ens hund. Men så har jeg tilgengæld været ret go til at fortælle at det kun var mig der giver hende mad/godbider... det er ikke alle folk der forstår! Men det er ret ligeglad med...

    Havde også et tilfælde med min kærestes svoger, som ALTID skal gøre lige nødagtig det modsatte af hvad jeg sig når det kommer til min hund... kender i sådan en mand der nok hved bedst hvad ang. hunde! Vi holde første gang sakt hans for vores begge familier, skal lige siges at vores forhold var forholdsvis ret nyt... havde som altid sagt at hun ikke skulle have menneskemad med en begrundelse. Havde nøje holde øje med hunden hele aften, da jeg kom tilbage fra toilet sad han med hende på skødet og fodrede hende med selvfølgelig menneskemad.... Jeg nåede vist ikke rigtig at tænke over situationen men fjøj bare hen til MIN hund og stak fingerne ind i munden på hende for at fjerne maden... Hvor han bare sagde "lad hende bare"... tror nok lige at jeg fik sat en mand over 50 på plads! Hvis folk ikke kan følge mine regler hvad ang. min hund så kan de sku bare lade den værre...

    Hvad sker der med folk? Jeg kunne aldrig finde på at gøre noget uden at underrette ejeren. Det samme gælder hvad ang. børn...


  • #27   24. feb 2008 Han fortæller dig indirekte, at du ikke har en dyt forstand på hunde og han ved hvordan man behandler en hund, det ved sådan et lille kvindfolk som dig ikke, godt du fik sagt fra, jeg var også blevet rasende, hvis jeg siger at Bosca ikke må få godter og mad fordi han ellers lærer at tigge, så må/skal folk da forstå det, hvor svært kan det være, men der vil altid være folk der er bedre vidende/eller nååååå det er da synd for den bette hund at den ikke får noget.arrrrgggg

  • #28   24. feb 2008 det med meneskemad havde vi også et problem med, med den gamle hund. svigermor var bange for den og troede det hjalp at fodre den når hun lavede mad. men det endte bare med at hun ikke kunne slippe af med den istedet for, den hang op af hende hver gang.
    jeg kunne kun smile lidt og sige "hvad sagde jeg"


  • #29   24. feb 2008 smil :O))

  • #30   24. feb 2008 Åhh mange tak... det er så rart at der er folk der deler ens bekymringer. Det er lige nødagtig sådan jeg vil ha folk skal opfatte mig og mine "regler" hvad angår hun hund. Min kæreste kan altså ikke se at det er et problem men samtidig vil han bestemt heller ikke have at hun så meget som kigger på folk når der er mad i nærheden... hva går man så lige hved det problem!!! man tager det selvfølgelig de kampe der skal til for at hunden ikke bliver snot forvirret.... Men gud hvor er det dejlig at der er nogen der er ligeså strid som jeg!

Kommentér på:
ny regel ang. godbider.

Annonce