{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Hvis nu {{forumTopicSubject}}

din hund skulle have hvalpe , hvordan vil du så sikre dig at de mennesker der skal købe en er ordenlige mennesker og ikke dyr mishandler ?
Jeg ved godt jeg er laaaangt ude , men det er bare noget der nager mig hvis nu mille er drægtig , jeg er lidt bange for at jeg vil undersøge dise mennesker i hoved og røv for at sige det mildt , hvad vill DU kigge efter ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis nu
  • #1   25. feb 2008 Man kan vel tillade sig at fravælge eventuelle købere hvis man ikke bryder sig om dem eller hvad ?

  • #2   25. feb 2008 Pernille og Oskar, wannabe Paris Hilton&Tinkerbell
    det er jeg også bange for at jeg ville smiley
    det ville være ligesom at sælge sin børn..
    man kan jo aldrig gardere sig helt , vel?


  • #3   25. feb 2008 Pernille -man kan ALTID nægte at sælge til nogen. Uanset hvad begrundelsen måtte være (såmænd osse bare hvis du f.eks. ikke vil sælge til rødhårede)
    -det er dine hvalpe og du kan stille de krav du lyster hvor tåbelige de end måtte være.

    100% sikre sig mod dårlige købere kan man nok ikke. Men jeg ville da spørge ind til deres liv, bopæl, tid til hunden og deres generelle holdning til opdragelse, træning osv.
    Og så ville der blive lavet kontrakt, bl.a. på at hunden ikke måtte videresælges uden at jeg blev kontaktet.


  • #4   25. feb 2008 jeg ville gøre som Michelle W skriver.
    har de haft hund før, hvor mange, hvor længe osv. Der kan ikke stilles for mange spørgsmål.


  • #5   25. feb 2008 Selvfølgelig kan du fravælge folk. Der hvor jeg har købt min jack russell, der blev flere valgt fra, fordi opdrættet ikke mente de kunne give hunden det den skulle have. Så der blev sagt nej til flere, som sikkert nok er blevet meget sure. Men det er et lille levende væsen, og som opdrætter vil man jo det bedste for sine hvalpe.
    Så sig du bare fra, hvis du mener de kommend købere ikke er gode nok


  • #6   25. feb 2008 selvfølgelig må du vælge hvem du vil sælge til. og også fravælge. men du kan godt blive bundet rent juridisk hvis du først har sagt ja, men så vælger at sige nej senere.

    derfor siger jeg altid de skal komme på besøg inden jeg lover noget. Så kan jeg se hvordan de er sammen med mine voksne hunde og hvad mine hunde siger til dem. tror godt nogen gange hunde kan fornemme noget, vi andre ikke kan.
    og så er jeg helt enig med Michelle


  • #7   25. feb 2008 En lille tilføjelse -jeg ville foretrække (men ikke et krav som sådan) at kommende hvalpekøbere kom og så mine voksne hunde INDEN nogen hvalpe er født,
    Alle hvalpe er jo søde, men det er den voksne hund de skal forelske sig i.


  • #8   25. feb 2008 Michelle W
    jeg er faktisk allerede kommet af med 2 (hvis hun er drægtig) men det er familie og venner og jeg vil se hunden tit , men det er de andre jeg ikke rigtig kan hitte ud af havd jeg skal gøre , jeg tænker tit på dem der af en eller anden årsag skal af med deres hvalp , den tanke kan jeg næsten ikke klare , hunden skal blive hos dem der har købt den resten af livet , der er jo urimelige krav , der kan jo ske så meget , at man er nødtil at komme af med den


  • #10   25. feb 2008 Pernille -jeg ville i hvert fald spørge indtil deres liv, både nu og hvad de regner med skal ske de kommende år (altså om der nu osse er plads til hund om 5 år osv)

    Men som en allerede har skrevet, så har mavefornemmelsen ose meget at sige. Mn skal ikke sælge til nogen man ikke føler sig tilpas med/sikker på...



  • #11   25. feb 2008 connie J
    Hvad siger du så til dem , når de kommer og du ikke bryder dig om de personer ?


  • #12   25. feb 2008 tror osse jeg ville stille urimelig krav...

  • #13   25. feb 2008 Jeg ved ikke om der er tavle på dine hvalpe?

    Men uanset tror jeg du kunne have meget glæde af at gå ind på DKK's hjemmeside og læse deres købskontrakt. Der står jo mange af de aftaler der bør være på plads:o)


  • #14   25. feb 2008 Ja, som de andre siger, kan du selvfølgelig nægte at sælge til folk hvis du ikke bryder dig om dem, også selvom du ikke kan sætte fingeren på, hvad der er galt. Med mindre at du har taget depositum, så er du forpligtet til at sælge hvalpen til dem.

    Ja, det er svært at undersøge folk i bund, men man kan jo spørge til boligforhold, familiestatus osv. Men desværre selvom man er nok så grundig kan man tage fejl, det har jeg desværre prøvet: surt at finde ud af at folk ikke er det, de giver sig ud for at være, og lyver andre lige op i ansigtet. Men sådan er det desværre også at være opdrætter. Man kan kun gøre sit bedste.


    Held og lykke.


  • #15   25. feb 2008 Da jeg ville købe min jack russell, blev jeg spurgt ud om hvad jeg ville bruge ham til. Det skulle hun ikke have gjort, for alt det jeg vil med hunden, jeg var ikke til at stoppe igen, Men opdrætter er glad for, at jeg vil noget med ham, og nu næsten 9 måneder efter jeg har købt ham, så skriver vi eller ringer sammen med jævne mellemrum. Og det er lige så tit opdrætter som mig der retter henvendelse. Jeg ved at min opdrætter er i forbindelse med næsten alle dem der har købt hund hos hende. og hun har da lavet 17 hvalpe indtil nu.

  • #16   25. feb 2008 Michelle W
    der vil jeg da prøve at kigge TAK.
    udfra jer andres kommentar kan jeg høre at jeg ikke er den eneste der vil gardere mig så meget som muligt smiley


  • #17   25. feb 2008 Når jeg har hvalpe, kommer eventueller købere på besøg på et tidligt tidspunkt i hvalpenes liv. Jeg ser deres omgang med alle mine hunde, hører om deres liv og hvad de har at tilbyde en hvalp, men laver aldrig en aftale om salg ved det første møde.
    Alle bliver sendt hjem med besked om at tænke det hele igennem igen og så kontakte mig i løbet af nogle dage. Det giver også mig mulighed for, at sortere folk fra, som i mine øjne ikke er egnet til netop mine hvalpe.
    Det sker jævnligt at det er tilfældet.
    Men hvis du nu stille nogle krav op i din salgsann., så er der en mulighed for ikke at få en masse unødige henvendelser.


  • #18   25. feb 2008 hvis du laver venteliste, så er det en god ide ikke at fortælle hvor i rækken folk står, så kan du bedre vælge hvem du helst vil sælge til.
    jeg har kun prøvet en gang at skulle sige nej efter at de havde besøgt mig og der kom vi til enighed om at det nok ikke var lige nu de skulle have hvalpe. jeg fortalte om min bekymring omkrig at sælge hvalp til dem og det accepterede de.
    ellers har jeg allerede ved de første telefonsamtaler kunne mærke at de vist ikke skulle have en af mine hvalpe.
    et par stykker har været mavefornemmelser og der må jeg indrømme jeg er kommet med lidt af en udflugt, det er jo ikke sikkert der er noget, så ville ikke gøre dem for kede af det heller.
    har jeg noget konkret, fortæller jeg dem hvad det er.

    men nu lyder det snart som om det er noget der tit sker og det er det ikke.


  • #20   25. feb 2008 pia K
    Jeg vil også hellere beholde dem en sælge dem til nogen jeg ikke stoler på , men et eller andet sted har jeg det sådan at hvis ikke de vil give en pris fr den så er de ikke intresseret , måske jeg er forkert på den ..
    På et tidspunkt fik min kat 8 killinger og jeg forlangte 200 kr pr stk og når folk kom og så på dem , troede de fleste at de skulle have dem gratis , men jeg giver IKKE dyr væk om det så er et marsvin , men det er mere fordi jeg tror at man vil være god ved den hvis den koster et eller andet


  • #21   25. feb 2008 helt sikkert pernille

    nogle af de folk der er helt sikre på at få nej, er dem der starter med at ville prutte med prisen, de får nej med det samme


  • #23   25. feb 2008 Pernille og Oskar, wannabe Paris Hilton&Tinkerbell
    det gjorde jeg også ved mine misseunger , de 4 af dem røg til naboerne , 1 solgte jeg til en ældre mand der lige have mistet hans gamle kat , de sidste 3 kom rundt i resten af danmark , og de er så søde at de sender billedere pr mail til mig smiley
    Forleden dag kom jeg af med min gede buk , som var et rigtig stygt bæst , men det tog mig også 1/2 år at komme af med ham , der var mange henvendelser men når jeg var så fræk at spørge dem hvad de skulle bruge ham til var de fleste svar TIL SLAGT , endelig fandt jeg en sød mand igennem en bekendt som søgte sådan en flot buk til at gå sammen med hans hunner og et æsel , han har allered sendt billeder af ham til in mail og han ser ud til at have det godt smiley
    Men en hund har man jo inde og kæler meget med , det er ikke det samme som en kat og en ged , dem har jeg ikke haft så meget med at gøre som hundene jo , derfor tror jeg at jeg ville blive fuldstændig urimlig


  • #24   25. feb 2008
    connie J
    Jeg syntes det er usmageligt at prutte om prisen på et levende væsen , en vaskemaskine er en anden ting men ikke med dyr


  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 750
    #25   25. feb 2008 Pas på med at nægte folk at købe jeres hvalpe smiley (link fjernet)

  • #26   25. feb 2008 Altså de labber jeg har haft , er en meget meget god familie hund , ikke doven , men faktisk en hund der kræver meget motion og meget gerne vil aktiveres, endvidre er det en SUPER god jagthund..
    Det får mig til at tænke på børn , men jeg kan huske for nogle år siden at jeg læste i et eller andet blad , om nogen der ville have deres labbe aflivet fordi den havde snappet efter deres datter , hundn blev aflivet og da den var død opdagede dyrelægen at den havde 2 tegnestifter boret ind i panden , så tror jeg da fanden at den har snappet.... nå det var lige et side spring .
    Jeg har selv 4 børn fra 3-11 år , men jeg har altid lært mine børn at man skal være god ved dyrene ligemeget om det er en regnorm eller en snegl eller what ever , derfor vil jeg sikre mig at hvis det er folk med børn at de skal have samme opdragelse som mine egne har fået.....
    Laaangt ude det kan man jo ikke forlange


  • #29   25. feb 2008 helle L
    Jeg kan bare ikke forstå at man vil lyve sig til en hund og oveni købet give penge for den , hvis man på forhånd har tænkt sig at være modbydelig over for den...
    det er da en dyr lyst at have !


Kommentér på:
Hvis nu

Annonce