{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Hvordan smitter kennelhoste? {{forumTopicSubject}}

Ja altså, der findes jo ingen dumme spørgsmål siges det, så her kommer et ikke-dumt fra mig ;o)

Jeg har, eftersom Mille har fået kennelhoste, gået og tænkt lidt over hvordan det smitter. Er det når hundene kommer i kontakt med hinanden. Mille har ikke været til træning i denne uge og hun har været isoleret fra andre hunde, men det kan jo ikke undgåes at der kommer nogle hunde på vores gåture. Selvfølgelig forhindrer jeg Mille i at hilse, men er det nok?

Jeg håber nogle kan give mig et godt svar på et ikke-dumt spørgsmål *GG*

Forsat god tirsdag til alle!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan smitter kennelhoste?
  • #1   13. sep 2005 Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål. Kennelhoste smitter gennem direkte kontakt eller gennem spyt, f.eks. når hunden hoster. Smitstofferne er også i næseflådet så det kan altså godt smitte ved at hundene snuser de samme steder. Så alle steder hvor flere hunde er samlet på et forholdsvis lille areal er der en risiko.

    Der er en inkubationsperiode på 5-10 dage, så de begynder altså ikke at hoste lige så snart de er smittet.


  • #2   13. sep 2005 Mange tak for dit uddybet svar Camilla. Nu blev jeg meget klogere på kennelhoste *SS*

    Man lærer noget hver dag :o)

    Hun burde snart være ovre det. Hun har nu fået piller i 4 dage og mangler kun 3 piller, så, det er skønt :o)


Kommentér på:
Hvordan smitter kennelhoste?

Annonce