{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Er det hunden eller katten? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg håber i kan hjælpe med at opklare mysteriet...

Igennem længer tid, er der blevet tisset på gulvet inde i vores stue, oftes er det om natten men enkelte gange har er det også sket i dagtimerne, når vi ikke har været hjemme.

Vi har hele tiden troet at det var Bobo(hunden) men i dag da jeg kom hjem, stod han i meget meget lang tid og tissede. Da jeg kom ind i huset, så jeg at der var blevet tisset på gulvet, samme sted som sædvanlig og kun en lille pyt på ca. 10 cm i diameter.

Det der undre mig er, at Bobo han tisser altid ved at lette ben, men disse tispytter, de ligger ca. 5 cm fra en lænestol, og det er altid på fuldstændig(jeg mener fuldstændig!) samme spot der er tisset, og lænestolen er aldrig blevet ramt.

Kan det virkelig være Basse(katten) som er den skyldige? Basse er 5 år og har altid været renlig. Han har aldrig haft en kattebakke.

Jeg har desværre ikke holdt øje med om Basse har været inde, når der er blevet tisset.

Hilsen Marianne



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det hunden eller katten?
  • #1   4. mar 2008 Hvor gammel er katten, og er den kastreret?

    Hvis den er kønsmoden og fertil, så er det højest sansynligt den der gør det.
    Katte urinmarkerer mange gange, når de er fertile. Selv hunkatte (eller måske især hunkatte) urinmarkerer når de er i løbetid og gerne de samme steder.


  • #2   4. mar 2008 Basse er 5 år, og han har været kastereret siden han var ½ år.

  • #3   4. mar 2008 ja jeg læste Basse til at være hunden ;-)) My bad.
    Er han fertil? Hvis han er, så kan det i langt de fleste tilfælde hjælpe at få ham kastreret.

    Du kan starte med at vaske stedet i Rodalon, og derefter sætte en kattebakke på det sted katten tisser. Det skulle øre han vant til at bruge denne og få ham til at stoppe.





  • #4   4. mar 2008 Har du fået ham undersøgt for urinvejsinfektion?



  • #5   4. mar 2008 Jeg ville nok få undersøgt hans urin.. Min hankat (næsten 12 år og kastreret siden han var 6 mdr gammel) lider af krystaller i urinen og han satte sig mange underlige steder og tissede..

  • #6   4. mar 2008 Basse er kastereret.

    Åhh men vi har bare slet ikke lyst til at have en kattebakke...

    Men det kan jo være at det hjælper, når vi flytter om 3 uger.

    Men det er da pudsigt, at vi i ½ år har været fuldstændig overbevist om at det var Bobo som tissede indenfor smiley



  • #7   4. mar 2008 Han er ikke blever urinvejsundersøgt, men det skal han da nok nu.

    Jeg har forøvrigt aldrig rigtig syntes at det lugtede, men det gjorde det i dag.

    Pletten er blevet vasket med rodalon, men det er et trægulv, men ret hæftige sprækker imellem brædderne,så lugten forsvinder nok ikke bare lige.


  • #8   4. mar 2008 Det er atså mange gange en nødvendighed med en kattebakke, når man vælger at have en kat.
    Beklager smiley



  • #9   4. mar 2008 Basse har aldrig haft en kattebakke, og vi haft ham fra killing og nu bliver han 5 år.

    Han kommer jo ud og ind, når han vil, undtagen når vi ikke er hjemme, men han har før holdt sig i over 12 timer.



  • #10   4. mar 2008 Det er ikke i orden, at lade katten holde sig i over 12 timer.
    Kattens blære er ikke bygget til at skulle holde sig i så lang tid, så I er nødt til have en bakke stående.



  • #11   4. mar 2008 Som regel kan du lugte på urinen, om det er en kat eller en hund. Har også problemer med at min ene kat tisser inden for på tøj og reklamer og håndklæder - fik hende undersøgt og det viste sig, at hun havde rigtig mange bakterier i urinen.
    Så først og fremmest - få missekattens urin undersøgt.


  • #12   4. mar 2008 Anette:

    Til dagligt skal han da ikke holde sig i 12 timer, ligsom min hund ikke skal holde sig i 12 timer.

    Det er sket enkelte gange.

    Basse skal undersøges og løser det sig nok...


  • #13   4. mar 2008 Jeg syntes forøvrigt at urinen lugtede i dag, men det gør den ikke altid.

  • #14   4. mar 2008 Marianne - jeg siger heller ikke, at det er hver dag han skal holde sig i 12 timer..
    Jeg siger blot at det ikke er i orden, at lade en kat holde sig i så lang tid.
    Hvis I ved at det tager tid, inden I er hjemme igen, så er det en god idé at have en kattebakke stående.

    Jeg håber I finder ud af hvem der tisser, og hvad der kan gøres ved det (medicinsk eventuelt)





  • #15   4. mar 2008 He he fremover, kommer han da bare ud, når vi skal være væk i længere tid, hvilket han har det aldeles glimrende med.

    Han kan altid lægge sig op på vores carport(altså i hulrummet!), når vi ikke er hjemme.


  • #16   4. mar 2008 Marianne H - det kan sagtens være katten, vi har haft samme problem, og vi troede det var sallyhunden, men en dag tog jeg krumme, vores hankat på fast gerning, han er kast. så jeg troede ikke at de bekymrede sig om territorie og dominans, men jeg snakkede med dyrlægen, som fortalte mig, at han ville fortælle at det altså er ham der er kongen hjemme hos os. Jeg vaskede det væk med ajax hver dag, men fandt så ud af at det bare forstærker effekten pga. salmiakken i rengøringsmidlet, begyndte så at vaske pletten med brun sæbe og nu er problemet væk :o)

  • #17   4. mar 2008 Vi har også trægulve, og det tager lidt tid af få det hele skrubbet op, men det kan godt lade sig gøre, brun sæbe og en god grød af sæbespåner så skal det nok lykkes.

  • #18   4. mar 2008 Afsted til dr dyr med misseren.
    Viu har en hunkat på 8 år, og hun begyndte også pludselig at tisse i møblerne, selvom hun altid har været renlig. Hun har nu fået konstateret kronisk blærebetændelse.


  • #20   5. mar 2008 hmm der er jo ikke noget galt i at have en katte bakke, de fylder næsten ingen ting og ma kan jo ikke lugte den

Kommentér på:
Er det hunden eller katten?

Annonce