{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Er det barn eller hunden {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen her inde på HG! smiley

Jeg har en hund der hedder Josephine, hun er 7 år gammel og meget sød smiley men når min nevø er på besøg og kan ligger sig på hendes hår snapper hun efter ham eller hvad han lige kommer kravlene bag fra og lige forbi hende bliver hun også (sur)?
Er det noget er går over med tiden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det barn eller hunden
  • #1   10. jun 2012 Den snapper vel fordi det niver når barnet kravler på dens hår. Så længe der gør ondt vil hunden også værge sig imod det, og jo flere gange det sker des stærkere bliver hundens association mellem ubehag og barn, så umiddelbart ville jeg lade hunden få et sted hvor den kan blive fri for barnet.

  • #2   10. jun 2012 Enig med Søster. Man kan ikke forvente at en hund som ikke er vokset op med børn vill acceptere et barn så tæt på sig, og slet ikke når barnet "gør den ondt".
    Det burde være logik for burhøns... Undskyld udtrykket. smiley
    Det er bl.a. derfor man aldrig bør lade børn være alene med en hund, da man aldrig ved om barnet/børnene uforvarent kommer til at gøre noget som hunden ikke bryder sig om.

    Det går ikke over med tiden, for så skulle hunden ha være "børnetrænet" lige fra den var helt lille.


  • #3   10. jun 2012 Han gør hende jo ikke som soten ondt men hun gider ham ikke? Men ind til videre går det beder så kan det måske gå helt væk han kommer jo nok i lang tid endnu og hun er jo ikke lige frem gammel?

  • #4   10. jun 2012 Hvis hunden ikke gider ham, hvorfor så ikke respektere det? Lær drengen at lade hunden være på bestemte steder, f.eks. på dens tæpper/kurve.

  • #5   10. jun 2012 Du skriver at han lægger sig på hendes hår, og det niver da i huden og det vil enhver normal hund da reagere på, dem der er vant til børn, vil bare gå væk og finde sig et andet sted at ligge, men da din hund har været forudne børn i 7år så ved hun ikke hvordan hun skal reagere, andet end ved at sige det på hundesprog,

    Ang.hendes alder så er hun voksen og hun er jo ikke ligefremmen en unghund heller, så jeg ville heller lære barnet at holde afstand så hunden stille og roligt kan vende sig til at han kommer og kravler rundt i hjemmet, uden at han invadere hendes "intimsfære".

    Beklager jeg er så dårlig til at forklare, men en af grundene til at mange børn bliver bidt er at de bare for lov til at indvadere dens "sikkerhedbobel".


  • #6   10. jun 2012 Jeg ville helt klart respektere hundens signaler og hvis barnet kravler på hundens pels så gör det altså ondt selvom det ikke er bevidst at barnet gör hunden ondt.. Lad hunden have nogen steder hvor den kan väre i fred ellers er det bare en af de situationer der lige pludselig ender med et bid og en aflivning

  • #7   10. jun 2012 Har lige tjekke TS`s profil, og ud fra den skal der vist tales/skrives på en hel anden måde, da Ts kun er 12 år,

    Nanna. er det Kiri der er problemer med ?


  • #9   10. jun 2012 Din hund skal være der, din nevø må være der..
    Jeg ville lærer barnet at takle hunden.. Hunden kan ikke tale, og den prøver tydeligvis at sige gå væk.. Men det forstå et lille barn ikke, men så er det jo at du må forklare barnet det.. smiley


  • #11   11. jun 2012 Det skal de da, men de behøver ikke være ovenpå hinanden. smiley

Kommentér på:
Er det barn eller hunden

Annonce