{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

vild leg??? {{forumTopicSubject}}

Jeg søger nogle gode råd ang. leg.

Når vi leger, bliver Fimze helt vild og vil bide, og der er delte meninger om hvordan vi skal forholde os:

nogen mener at vi skal erstatte hånd, bukseben, fødder med et legedyr, så han lærer at det er dem han skal bide i.

andre mener at man skal stoppe legen helt, og sige nej,

hvad gør I????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vild leg???
  • #1   7. mar 2008 Vi døjer også med det, så følger lige med :o)

  • #2   7. mar 2008 hvis hunden bider for hårdt, så stopper legen med det samme...
    Hvis hunden smånapper i hænder bukseben etc., så får den noget den gerne må bide i


  • #3   7. mar 2008 Stopper legen med det samme... hvis du tilbyder et legedyr, kan det opfattes som belønning for at bide dig
    smiley


  • #4   7. mar 2008 Benedikte,, ville jeg også syns det ville være,, vi plejer godt nok også bare at sige stop med det samme,, ellers blir´ det alt for vildt, og det gør temmelig ondt til sidst :o(

  • #5   7. mar 2008 ok, det lyder logisk nok, det vil vi prøve, han får nemlig 3-4 timer sidst på dagen, hvor han vil lege helt vildt, og det er ikke fordi han ikke bliver aktiveret dagen igennem, men det er lige som når alle er kommet hjem, (jeg er hjemme hele tiden), så skal han bare lege med alle og hele tiden;.) lidt charmerende, men også lidt træls lige i 'ulvetimen'

  • #6   7. mar 2008 Karin,, lyder præcis som Bailey :o)

  • #7   7. mar 2008 Monique kan godt lide at tygge i ting når hun bliver lidt overgearet, men så er det jo heldigt at vi har flere ting som godt må gnaskes, tygges og ruskes i.

    Min mand har dog intet imod at når de tager sig en 'slåssetur' så bliver hans hænder, ankler og andet tilgængeligt bidt i (ikke hårdt) og Monique har ingen problemer i at skældne når hun leger mhv mig, tøserne eller Evan.

    Hvis du ikke vil have det sig nej, og leg så videre ... eller erstat din hånd med noget der godt må tygges i smiley


  • #9   7. mar 2008 *Tanja* min kæreste har heller ikk noget imod det,, han er også helt tygget i bagefter hehe

  • #10   7. mar 2008 vi prøver at kombinere begge ting, har heldigvis en hel kasse af forskellige legeting, og han er også rigtig god til at hente det og tåger rundt med sin bamse, kaster den rundt og 'knurrer' og han roder næsten som et lille barn *gg* 'se alle mine legesager'

  • #11   7. mar 2008 pernille K

    det har vi også gjort, så løber han efter os, og hopper og danser, og synes det er meget mystisk at vi ikke gider:-), nåh, det skal nok komme han er jo kun lige blevet 4½ mdr. og der er jo mange ting både han og vi skal lære, det er første gang vi har en hvalp, så det er jo en lærerig tid vi er i 'gg' dejligt man kan få gode råd på HG:-)


  • #12   7. mar 2008 Altså hunde napper jo når de æeger, men hvis den direkte bider vil jeg også sige at legen stopper med det samme så den ved det er forkert..

  • #13   7. mar 2008 jeg siger nej til Bosca 10 mdr. gammel Fransk Bulldog, for han har nogle bisser der siger spar 2, og generelt prøver jeg på ikke at få ham op i det røde felt, bidefeltet, da han begynder at stresse og gø.

  • #14   7. mar 2008 Immer napper også når vi leger. Det virker som om det er den eneste form for leg han forstår. Vi gir jo bare igen, og alle parter ved at det kun er sjov og lette bid. Når Immer selv synes det bliver for meget trækker han sig tilbage og begynder at gø. Så stopper legen med lidt nussen og hyggen og alle er glade

  • #15   7. mar 2008 Lonnie R
    nej det er ikke bid i ond forstand, det er leg:-) grunden til at jeg spørger er, at vores forige hund, som vi fik og prøvede at redde fra aflivning fordi han ikke kunne med deres anden hanhund, det viste sig dog at han var utrolig angst, og vi fik ham kastereret og var i gennem terapeut med ham, for han var altid i forsvar (det var han dog ikke dengang vi fik ham tilbudt, han fulgte mig i 2 timer, og ville gerne kæle, lege osv.)

    han fik det meget bedre, men var meget bange for ting som grydeskeer, fluesmækkere, koste og pludselige lyde, så det var vi meget påpasselige med, men pludselig en dag, bed den vores datter helt uden advarsel mens hun sad og kælede med ham på sofaen (hun er 18 :-)) og da jeg ville tage ham væk, bed han ud efter mig, så i samråd med dyrlægen, blev vi enige om at vi ikke ville kunne stole 100% på ham, og at det var bedst for alle parter at han blev aflivet, da han før havde markeret uden grund, dog ikke direkte bidt.

    så vi er jo meget obs på at Fimze ikke bliver 'snapper';.)


  • #16   7. mar 2008 sarah S

    Vi prøver så vidt muligt at det er os der stopper legen, og så efter et lille stykke tid, kan vi nusse og kæle, ved ikke om det er rigtigt, men tror det bliver nemmere på sigt, at det er os der siger fra i stedet for hunden??


  • #17   7. mar 2008 Det lyder som om det bare er leg, så tror ik du skal være urolig..

    Dog med hensyn til den gamle hund, kunne det godt lyde som om den var blevet mishandlet uden I har vidst det..


  • #18   7. mar 2008 det tror vi desværre også, og vi kontakte også dem vi fik ham af, men de sagde at de ikke havde oplevet noget lignende, men da jeg så sendte en mail til dem, da vi havde fået ham aflivet, så skrev hun pludselig at det havde han jo haft tendens til hos dem også.

    Jeg blev så ked af det, for havde vi vidst det, havde vi aldrig 'reddet' ham fra aflivning, men vi fik trods alt 8 dejlige mdr. med ham, og han var en dejlig hund 99,99 %af tiden, man må jo finde det positive i historien, at hans liv den sidste tid blev med kæl, leg og kærlighed, men hold da op det var en grim beslutning

    jeg svor at jeg ikke ville have hund igen, men da jeg havde fået den vendt, og fik mig selv overbevist om at det var bedst for hunden, da den jo havde den mørke side, og at vi sandsynligvis altid ville være på vagt over for ham, ja, så måtte vi lige tage en køretur og hente lille Fimze;.)))


  • #19   7. mar 2008 Som du selv siger, så skal man huske det positive... Og ja det var nok det bedste for den lille muffer... Og nu har I jo den lille nye ... smiley

  • #20   7. mar 2008 Karin: vi kan også finde på selv at stoppe legen selv. Tror ikke i skal sammenligne den gamle med den nye, men kan da godt forstå i er obs på det.

  • #21   7. mar 2008 Hvis Baloo bidder for hardt, hvilket han er god til, så siger jeg nej og stopper til han er holdt op og så leger vi vidre og sådan forsætter jeg til han forstår det.. Han kan lege bidde i Gipzy smiley hehe smiley

  • #22   7. mar 2008 Nu har vi altid brugt at pive, hvis det bliver for hårdt, voldsomt. Og det virker altså bare super godt.

    Tog en "slåskamp" med ham i går, og når han blev for voldsom, pev jeg, og så tror jeg nok at jeg blev overfaldet af en meget våd hundetunge ;-))


Kommentér på:
vild leg???

Annonce