{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

hun angreb!!!! {{forumTopicSubject}}

ia kom jonas og jeg gående med emma, hun vil altid gern hilse på alle hunde så vi møde en dame med hendes lille hvalp en lab hanhund, emma og den leger lidt i snor mens vi snaker med damen, men li med et uden advarsel går emma amok på hvalpen!!! vi fik trukket hende væk inden der skete noget heldigvis men blev godt nok helt forskrækket? hvorfor gjorde hun det? hvorfor en hvalp og hvorfor uden a li a knurre først? det første gang vi oplever emma sårn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hun angreb!!!!
  • #1   8. mar 2008 hvorfor leger de i snor?..... Det er ikk så smart...

• #2   8. mar 2008 Har jeg også oplevet.. det er et chok første gang... og man tænker woow hvad sker der med min hund... det handler om dominans.... og det havde nok ikke været så slemt hvis de ikke havde været i snor......Det er sket få gange med luna.... og jeg har accepteret at min hund ikke kan med alle...Der er bare få hun ikke kan lide.. sådan er det bare..så må man bare tage sin forholdsregler derefter og holde mere øje med hundene når de hilser....

• #3   8. mar 2008 Hunde skal ikke hilse eller lege i snor efter min mening... Du fjerner noget af deres hundesprog, og det gør at andre hunde kan opfatte signaler forkert, og ende ud i det som i var ude i, idag.

Jeres emma, kan være blevet stresset af at i har stået stille og snore viftede rundt omkring osv. Det kan være mange ting.

Hun kan ha set den anden hunds signaler forkert og gået i forsvar..

Jamen det kan være mange ting..

• #4   8. mar 2008 Speedy
    du har helt ret... man skal ihvertfald være meget obs på situationen...

• #5   8. mar 2008 Jah som alle de andre siger er snor ikk altid godt hvis der skal leges. Min ene hund kan med alle hunde når han ikk har snor på. Men lige så snart han er i snor knore han af næsten alle andre hunde og vil helst ikk hilse på dem, men lige så snart snoren er væk er der overhoved ingen problemer med ham. Ved ikk hvorfor men sådan er han åbenbart bare

• #6   8. mar 2008 Er Emma en muskelhund blanding? For det er noget af det der kendetegner disse hunde, at de angriber uden varsel.
    Vil ikke nogen diskussion, og lad være med at ødelægge tråden. I andre brugere. Men du spørger, og jeg giver min mening.

• #7   8. mar 2008 hvalpen kom måske til at påføre smerte utilsigtet

• #8   8. mar 2008 doggymom.... syntes det er en sød måde du skriver det på.. kunne ikke lade være med at smile... smiley

Men må jo give dig ret smiley .... Og det er ikke for at starte en diskussion.... smiley

• #9   8. mar 2008 altså leged ogleged de hilste og hvalpen hopped op på emmas hoved med poteren smiley så det var mere en kort hilsen, ja emma er en muskelhund og ved godt de ik altid kan med andre a samm køn men den her var en hanhund? emma kan med alle andre hanhunde men som mange sir kan vi ha overset hvalpen bed emma eller noed... men hvordan ska man reagere jeg tog li fat om emma og sagde puuuha for vil ik ha hun er sårn netop pgr a hun er muskelhund og så kommer der så mange grimme komentarer
    tænkte på emma er jo i løb kan det ha noed med det a gørr?

• #10   8. mar 2008 husk, de er snor, og en hund som hopper op i hovedet på en hund som er i snor, kan virke truende...

Men ja, tæver i løbetid kan som regel ha en meget kortere lunte end normalt.....

• #11   8. mar 2008 Det hjælper ikke noget at skælde ud bagefter, desuden ved I jo heller ikke hvad der skete forud for reaktionen. Men jeg ville aldrig lade hunde hilse eller lege i snor på grund af flere ting.

• #12   8. mar 2008 virke truende.. =.. Mener Dominerende.... smiley

• #13   8. mar 2008 åh oka ja så må vi jo nok lig være mere å mærkerne men tak for jeres svar:D

• #14   8. mar 2008 he he - lea der er nok en der har hørt efter smiley

• #15   8. mar 2008 Man må aldrig stole på at ens muskelhund ikke vil angribe da det som sagt ligger i dens natur ligemeget hvor meget man socalisere den.

• #16   8. mar 2008 tror du ikke at hvalpen gik over hendes grænse og hun bare sagde fra??
    Jeg kender ikke emma så derfor er det meget svært at vudere.
    Men et rigtig godt råd jeg kan give dig er at du køber nogen bøger om hundesprog/ og hvordan de kommunikere, det giver et rigtig stort indblik i hvordan hunde kommunikere og du vil kunne se de tegn de giver og du vil kunne bryde ind i god tid

HUSK: hunde angriber aldrig uden at advare den anden, det er os mennesker som ikke kender nok til de tegn de sender til hinanden smiley

• #17   8. mar 2008 synes hun er en super dejlig hund, og du siger hun kan med alle hunde, så vil gå ud fra at hvalpen lige prøvede nogen grænser af, er sten sikker på hun intet ville gøre ham smiley

• #18   8. mar 2008 Personligt kender jeg ikke meget til den race, men tror at opdragelsen har stor indflydelse (Hvis det er en hård opdragelse).
    Kan komme med et eksampel.
    Min store søster har en hovaward som bliver trænet som en politihund, som har gjort at hans selvværd er rigtigt højt og efter han er blevet kønsmoden har svært med andre hanhund.
    Men som hvalp kunne med alle hunde, og var rigtig dygtid til hvalpetræningen smiley

• Thony S
    Thony S Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 32
    #19   8. mar 2008 Det har ikk noget at gøre med, at det er en muskelhund eller ej!! Nu ved jeg ikk hvor gammel hun er? Det lyder som noget hormonelt. Har selv haft samme episode med min tæve på 1 år. Det gælder bare om at være mere påpasselig og holde godt øje med de signaler hun sender.

• #20   9. mar 2008 joanna> hehe tak ja emma er os superdejlig...

emma er 9 snart 10 måneder og i sidste udkast a løbetiden nr 1, altså ang a nogen hunde ik advarer inden de angriber det er nogle muskelhunde jo kendt for!!" anyway emma har altid ku med andre men hun har os forandret sig meget på det sidste blevet mere rolig ik så hvalpet og vi gør meget ud a hun ska ku med andre hunde ik noed tvang self men vi prøver a vise hende det oka...

• #21   9. mar 2008 kan du måske beskrive hvordan hvalpen var? var den sky, pågående, irriterne osv.
    Er næsten stadig sikker på at hvalpen var bare irriterne og ikke lyttede emmas signaler om at den skulle stoppe, hvor emma sagde at hun mente det alvorligt smiley
    general vil en ældre hund aldrig gøre en hvalp fortræd, men bare opdrager på dem, lige som vi mennesker gør med børn

• #22   10. mar 2008 joanna> hvalpen kom hen til os og med det samme hopped op og satte begge portet på emmas hoved! emma bukked sig lidt som vi mennesker gør hvis vi tror der kommer noed flyvende hehe....

det med voksne hunde ik vil gøre hvalpe noed har jeg det lidt svært med for tre gange har jeg oplevet en alm lab angribe efter emma da hun li var kommet ud til os... det undred mig meget da det jo er en regel blandt hundeverdene a hvalpe er fredet... ??

• #23   10. mar 2008 Ja ofte er hvalpe "fredet" efter hvad jeg kan forstå, men den "fredning" ender forholdsvist tidligt...

• #24   10. mar 2008 ej så har hvalpen også provokeret hende, så ville ikke taget det vildt alvorligt smiley
    ej synes godt nok også det virker mærkeligt at han den har angræbet emma, for det plager de jo normalt ikke at gøre..

• #25   10. mar 2008 joanna> jeg så det bare som a hvalpen var meget glad for a se en hans egen hvis du forstår:D men ja kan godt være emma ik mente det var hendes kop the ... tror i der ville ske noget hvis jeeg fik en større og ældre hanhund herud og så ku emma møde ham?

• #26   10. mar 2008 vent til hendes løbe tid er slut........ smiley og så lad hende lege med hunde UDEN snor...

• #27   11. mar 2008 hæhæ ja vent til hendes løbetid er overstået smiley

Kommentér på:
hun angreb!!!!

Annonce