{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

Hunde “angreb” {{forumTopicSubject}}

Hej
Min hund har været ude for hvad jeg vil mene er et angreb hvor der var en anden hun der slap løs (til en udstilling) og røg i flæsket på min ikke bare en gang men op til flere gange, hver gang jeg fik den sparket væk og revet min væk kom den bare igen, det vil jeg jo mene er et angreb… men flere gange til udstillingen (og efterfølgende og stadigvæk) fik jeg afvise det ikke var et angreb men en naturlig ting som desværre kan ske, hvilket også er rigtigt, men jeg vil stadigvæk mene det er et angreb, eller hvad vil i mene???????

Jeg spørger så, ved i om der er et sted man kan finde sort på hvidt hvad et angreb er?

Det skal lige siges at min hund er okay

Kommentarer på:  Hunde “angreb”
  • #1   5. sep Det lyder godt nok voldsomt.
    Hvilken udstilling taler du om ?

• #2   5. sep Nu kommer jeg ikke lige på udstillinger. Men jeg har dog ikke hørt om, eller i min vildeste fantasi forestille mig, at udstillere har så lidt styr på deres hunde, at det kan ske.

Angreb, er fysisk overfald på nogen eller noget for at gøre skade.
    Om den løse hund, ville gøre skade kan vi vel kun gisne om. Men i orden er det i hvert falde ikke.

• Dyreelskeren
    Dyreelskeren Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 4 Emner: 2 Svar: 93
    #3   5. sep Er det ikke lige meget om det er et angreb eller ikke. Sket er sket og gudskelov skete der intet, det er jo hvad der kan ske når man har med kende dyr at gøre .det er jo ikke noget der har gjort noget med vilje, det er jo et uheld som kan ske

• #4   5. sep En gang kan ske, men ved gentagende gange ville jeg nok bede vedkommende om at få styr på sin hund..

Fatter de det ikke, ville jeg klage til arrangøren eller dommeren.

• Hera-pigen
    Hera-pigen Tilmeldt:
    jul 2020

Følger: 1 Svar: 41
    #5   5. sep Umiddelbart vil jeg mene, at til en udstilling er der ikke nogle hunde der "slipper løs" og overfalder andre hunde. Det sker i hvert tilfælde ikke flere gange, så jeg tænker ikke "at der er bare noget der sker..."
    Man skulle gerne stille til en udstilling uden at komme hjem med en "halv" hund med skader psykisk eller fysisk... smiley

• #6   5. sep det er et meget farligt angreb ??

• #7   5. sep Er det ikke lidt lige meget om man kalder det et angreb eller noget andet - vil du gave definitionen på angreb, så slå op i en ordbog.

Med det sagt - den slags bør dælme ikke kunne ske på en udstilling - slap hunden løs flere gange eller skal det forstås som at hunden slap løs en gang, men inden den blev fanget nåede den at bide din af flere omgange?
    - hvis det første er tilfældet er der godt nok fejlet gevaldigt fra både hundeejere og arrangørers side.

• Hera-pigen
    Hera-pigen Tilmeldt:
    jul 2020

Følger: 1 Svar: 41
    #8   5. sep #6
    Det er lige meget om det er "farligt" eller ikke - man skal dæl'me kunne stille sin hund til en udstilling uden den blir angrebet af andre.
    Man stiller for at få sin hund bedømt af nogle dommere, som kender racen, det er ikke meningen man skal have en fysisk/psykisk skadet hund med retur. smiley

• #9   5. sep Mon ikke det her er en troll?

• #10   6. sep Muligt dette er en troll, men den kan ske. Min søn handlede en hund på en udstilling i Klubben for Hyrde-, Kvæg- og Gårdhunde uden specialklub, her rev en anden hund sig løs fra sin handler under BIS-konkurrencen og overfaldt den hund min søn gik med, han fik også et nap i låret, da hen prøvede at beskytte egen hund.

Den pågældende hund blev diskvalificeret og frataget de præmieringer, som den havde opnået på udstillingen

• #11   6. sep Jeg vil sige det samme som til familiens yngel når de påstår de er blevet bidt af Luffe; Hvis der ikke er fritflydende blod, er det ikke et ordentlig bid/angreb smiley

• #12   6. sep Det er helt umuligt at kategorisere handlingen, uden at have overværet den.
    Havde man vurderet det som et angreb, var hunden blevet disket. Det står i reglerne.

• #13   6. sep Malene, jeg tror ikke, at man (som udenforstående) bare kan afskrive det som et angreb, fordi hunden ikke blev disket, regler er som bekendt til for at blive brudt. smiley

Hvis intentionen var at bide din hund, så var det da et angreb. Et angreb (forsøg på angreb?) defineres vel ud fra intentionen og ikke resultatet af handlingen - lige som ved drab og drabsforsøg.

De gange, Anton er blevet forsøgt angrebet, blev det kun forhindret, fordi jeg var hurtigere end den anden hund - men et angreb var det, eller rettere forsøg derpå.

• #14   6. sep Jeg tænker det er ligegyldigt hvilket ord der bruges - det burde ikke ske, men det gør det desværre ind i mellem. Heldigvis ikke tit på en udstilling.

Der er ikke tale om en troll her.
    Trådstarters hund blev overfaldet i bedst i køn konkurrencen af en af de andre hanhunde, som ejer ikke havde godt nok fat i hvilket gjorde den fik revet sig løs. Flere gange er flere gange i samme sekvens inden de fik fat i hunden.

Den angribende hanhund blev selvfølgelig diskvalificeret og fik frataget sine præmieringer på dagen.

Jeg håber du er OK Michelle? - det var en voldsom oplevelse for dig!

Og tillykke igen med jeres BIR placering :o))

• #15   6. sep smiley smiley

• #16   6. sep Jeg må tilstå at den slags er noget jeg har set ske flere gange på udstillinger. Jeg har stået og kigget måbende på en ring hvor der blev udstillet nogle store spidshunde. Det lignede nærmest et bunkeslagsmål. Heldigvis fik dommeren mandet sig op og sendt en stor del af dem ud af ringen med en diskvalifikation (det er nok 15 år siden jeg så det).

• #17   6. sep Jeg håber dig og din hund er ok, og at i får rystet denne oplevelse af jer.

Noget andet, hvor er det dog en træls stemning der hurtigt blev herinde, der er nogen der lige har brug for at ts lige skal trykkes lidt mere oven på en dum oplevelse. Godt der kom nogle der lige kunne vende tråden og bakke ts op.

• #18   6. sep Sikken en grim oplevelse og ja selv om det er naturligt, er det vel stadig et angreb
    Håber at både du og hunden er ok

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    sep 2021

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1
    #19   6. sep Grunden til jeg spørger efter diffinationen på et angreb er fordi vi får af vide vi lyver om det osv

• #20   6. sep Michelle

Hvad andre siger er ligegyldigt - det står skrevet, sort på hvidt, i den anden hunds kritik og det er jo dommerens ord der er gengiver

"... Til bedst i køn angriber hunden en anden og diskvalificeres derfor"

• #21   6. sep Michelle - jeg ville nok ikke gå i debat med de folk. I ved selv, hvad,der er sket, og jeg håber din hund er ok næste gang dem skal i ringen.
    Om man vil kalde det angreb eller noget andet er jo ordkløveri - hunden slap løs og overfald/angreb/sprang på en anden hund... det er ikke ok, uanset hvad man vælger at kalde det, og det er da glædeligt at dommeren sagde det samme.
    Mon ikke mange ejere ville være lidt chokeret og prøve at bortforklare hundens opførsel. Ignorer det og glæd dog over, at det lyder til din hund er ok trods alt

• #22   6. sep Det handler nok ikke så meget om at de syntes i lyver, men at de ikke vil have deres hunds "gode" rygte ødelagt smiley

• L.J.
    L.J. Tilmeldt:
    jan 2021

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 34
    #23   6. sep Lyder som en meget ubehagelig oplevelse smiley

Hvilken race? Rottweiler?

• #24   7. sep Kom hunden eller du til skade?
    I fald der skulle dyrlæge indover, er det jo vigtigt. Jeg går da ud fra at hunde loven også er gældende på udstillinger.
    Jeg har heldigvis været forskånet for sådanne oplevelser i de mange år jeg har udstillet. Men jeg indrømmer da at tanken (frygten) har strejfet mig.

• #25   7. sep Altså en anden hund kommer hen til Michelles hund og udviser en eller anden grad af fjendtlig adfærd. Om den laver huller i Michelles hund eller ej er vel fløjtende ligegyldigt. Kan man ikke bibeholde kontrollen over sin hund i en tilspidset situation så skal man ikke tage den med hen et sted, hvor sansynligheden for tilspidsede sitationer er stor - som fx en udstilling. Det kan man da ikke være bekendt overfor andre hundeejere. Så simpelt er det vel.
    Men jeg kunne godt forestille mig at der findes nogen der mener at det er bare sådan det er i den eller den race (fx i min egen smiley ) og kan man ikke lide det så skal man holde sig væk ..... NEJ, sgu smiley

• jan F
    jan F Tilmeldt:
    feb 2021

Svar: 8
    #26   7. sep jeg har ingen anelse om der var tale om et angreb, men jeg har en fornemmelse af at der er noget helt galt her, for man sparker da ikke en hund væk nærmest uanset hvorfor !!! hvis jeg skal definere et angreb så er kriteriet om den angrebne hund er blevet skadet fysisk altså bidt så det efterfølgende kan konstateres, er det tilfældet er det et angreb,
    mit gæt er at du har overreageret som en typisk curling-forælder og skabt problemet med dit spark idet den sparkede hund måske har forsvaret sig med det efterfølgende "angreb"
    det er faktisk strafbart at sparke en hund og med god grund.

• Ole N
    Ole N Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #27   7. sep Så vidt jeg kan se har dommeren givet dig svar i kritikken af den anden hund, det kan du jo henvise til smiley

• #28   7. sep Jan, hvordan ville du så ha reageret ?
    - hunden blev jo rent faktisk diskvalificeret pga angreb mod en anden hund.

• L.J.
    L.J. Tilmeldt:
    jan 2021

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 34
    #29   7. sep #26
    Jan:
    Jeg har sjældent læst så meget vrøvl i én kommentar smiley

• #30   7. sep Selvfølgelig gør man hvad end der skal til for at beskytte sin hind, når en sur hund kommer rendende - inkl spark hvis det er nødvendigt for at holde den væk.

Hunden blev diskvalificeret for at have angrebet en anden hund af en dommer der overværede det - skal vi ikke antage dommeren derfor er mere kvalificeret til at vurdere episoden end dig, der ikke var der?

• #31   7. sep Jan f:'

Det var da en utrolig gang vrøvl du lige fik kastet op :-)))

• #32   7. sep Jeg undrer mig over at ingen syndtes det er sært at TS ikke havde en HG profil før denne oplevelse på en udstilling.
    I 2021. Er der nogen der tror på at HG er det første sted en helt ny vil dele sin oplevelse?
    I kan da ikke være så naive

• #33   7. sep For det første kan jeg ikke se hvad ts, skulle få ud af at lyve. For det andet har Lise jo skrevet at den er god nok.

• #34   7. sep Housebuster - men Lise er ikke ny og bekræfter historien. Så når der ikke er bevis på andet antager jeg det har fundet sted

• #35   7. sep Jeg er også en gammel bruger og kan bekræfte historien fra flere på udstillingen.

• #36   7. sep Hvor vil du egentlig hen med dit indlæg, Housebuster?

Hvis nogen har behov for at lyve om noget, er der da gerne en grund. Hvilken skulle TS have her på HG?

- Og så stemmer jeg i med flere: Hvis dommeren har disset hunden p.gr.af angreb på anden hund, HAR den sgu nok angrebet en anden hund smiley

• #37   8. sep @26: Så det var ikke et angreb min hund var ude for igår morges? Jeg går morgentur og vi møder en cockerspaniel. Den er løs, men bliver kaldt ind og snoren bliver sat på den. Vi passere hinanden og jeg har kontakt med min hund og giver ham godbidder for at holde kontakten med mig istedet for at hidse sig op over cockeren, der hænger for enden af linen og 'råber' af min hund. Da vi har passeret giver jeg min fri og vi går videre i god ro og orden. Da jeg har gået lidt kan jeg høre en kalde meget højt på 'SIMBAAAAA' og sekundet efter løbende hundepoter og raslende halsbånd. Simba er åbenbart blevet sluppet igen og går lige i hovedet på min, som selvfølgelig svarer igen. Der er lidt 'håndgemæn' inden jeg får gjort det forståeligt for Simba at det smarteste er at smutte. Og ja, jeg havde hårdt fat i ham. Selvfølgelig har man da lov at gribe ind - hvordan er det curling smiley Jeg tænker ikke at det havde gavnet nogen hvis jeg bare havde stået og kigget på at Clinton bukkede Simba sammen på midten og lavede ham til pomfrit. Clinton er ikke nogen engel og han er ældre, større og stærkere end Simba.
    Men jeg har dælme svært ved at sige noget andet end at Simba angreb min hund. Han kom sgu ikke spænende for at lege med Clinton.
    Husk nu at der er forskel på 'angreb' og skambid. Man kan godt blive angrebet uden at der er tale om skambid. Jeg ved skam godt at man kan forvente at sådan noget sker. Jeg synes bare ikke at det gør det mere OK.
    NB: Clinton er ALTID i snor netop fordi det var noget han godt selv kunne have fundet på smiley

• #38   8. sep Jeg kan også godt love for, at hvis min hund blev udsat for angreb eller anden situation hvor min hund risikere at komme til skade/lide overlast, så ville jeg gå All in, på at få den fremmede hund væk, med det der var brug for.
    Ikke om jeg ville stå passivt og se til at min hund blev udsat for angreb mm.

• #39   8. sep Hvis en af mine hunde blev angrebet, ville jeg helt sikkert stå pædagoisk og sige: "Lad da lige være med det der". Hvis det ikke hjalp, ville jeg hæve stemmen og udbryde: "Hold SÅ op, dit væmmelige bæst". HELT sikkert smiley

• #40   8. sep Jeg skylder muligvis TS en undskyldning_
    Jeg dømte ud fra erfaring med trolls der deler deres "erfaringer" fra deres første udstillinger.
    Men når Lise var tilstede og tildels bekræfter noget af det.

Så tog jeg nok fejl

• #41   9. sep Housebuster:

Ikke muligvis - du skylder en undskyldning.

Jeg bekræfter ikke tildels - jeg bekræfter.

• #42   9. sep Jeg forstår slet ikke, hvorfor nogen tror at TS skulle være en troll. Hvad skulle formålet være, hvis hun var en troll? En troll er én, hvis formål er at få folk til at hidse sig op, alt imens trolden sidder og griner højt, over alle de tosser, der hoppede på det.

Jan, derimod, er tydeligvis en lille trollelolle, som får præcis de reaktioner, trolls er ude efter smiley

Kommentér på:
Hunde “angreb”

x