{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Hunde angreb???? {{forumTopicSubject}}

Synes jeg ofte læser at nigen er blevet angrebet af en hund enten på almindelig tur eller i hundeskoven.
Når jeg så læser indlæggende, så læser jeg sjældent at det reelt er et angreb det handler om, men overkåde hunde som slippes fri og kommer stormende uden anden hensigt end at få krudtet af, og luftet sin livsglæde.
Jeg oplever da også at hunde kommer tonsende mig imøde, når jeg er ude og lufte mine vuffer, og der kan sagtens være masser af lyd i dem, men jeg oplever ALdrig et desideret angreb, jeg læser hunde som overaktiv og lykkelig over at være fri, og så kommer der en anden hund som den vil lege med????
Jeg er bare sååå glad for min tolkning at div. lufteture med ivrige hunde. Tænk hvis jeg hver gang tolkede dem som et angreb. GYYYYS---------
Jeg ville blive vildt stresset over at lufte mine vuffer----


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde angreb????
  • #1   16. mar 2008 Efter der sad en løs malnois fast i nakken på min hund er jeg blevet temmelig obs på løse hunde. Jeg går hellere den anden vej nu!
    Bidmærker og hjørnetandshuller kan vist ikke kaldes leg...

    Jeg havde samme holdning som dig - før


  • #2   16. mar 2008 Snow: Jeg har det på helt samme måde, jeg har heller aldrig oplevet et disideret angreb. Men der vil jo være en rang orden i blandt mange hunde. Der er da nok nogle der kan fare sammen mof hinanden, men det er kun at de knurre af den anden, ikke andet.

  • #3   16. mar 2008 Kirsten. Kunne måske godt være manglende viden om at læse hunden----

  • #4   16. mar 2008 Camille. Æv for en oplevelse, Jeg er mellem firs og skindød, og har så været mega heldig åbenbart. Kun eet rigtigt hundeslagsmål, og det var her hjemme mellem 2 hanhunde. Så det tæller ikke synes jeg. Og det er mange år siden--- Heldigvis--

  • #5   16. mar 2008 Snow det er jo umuligt for dig at sige om der er tale om leg eller angreb....
    Som Camilla siger så kaldes hjørnetandshuller og bidmærker ikke leg...

    Jeg har da også mødt en arrig DSG - som farede lige i flæsket på Bella - jeg nåede lige at parrere den inden den bed fat i hende - den bed i min støvle istedet .... Heldigvis...


  • #6   16. mar 2008 " Snow det er jo umuligt for dig at sige om der er tale om leg eller angreb.... "

    Med det mener jeg at det er umuligt at vurdere på den anden side af skærmen om der er tale om det ene eller andet... smiley


  • #7   16. mar 2008 Mejse. På den anden side af skærmen. Jeg kan ikke vurdere hvad andre er ude for. Kan kun sammenligne det med mine egne iagtagelser, og s¨å det som bliver skrevet. Og det er lige det jeg gør.
    I virkeligheden er jeg til fulde istand til at vurdere, men først og fremmest til at agere, så der ikke bliver noget angreb.
    Og hvis du læser tråden så er det ikke mig som skriver uvidenhed, som en tolkning den kommer andet sted fra.


  • #8   16. mar 2008 Snow
    ja, det var ik lige det fedeste!

    Jeg har også "kun" oplevet det denne ene gang - men det er også 1 gang for meget.

    Slagsmål/magtkampe o.l derhjemme tæller jo ikke med i overfald fra andre hunde.



    Jeg har mange gange oplevet løse hunde der kom med 120km/t, hvor man ikke har været i tvivl om at det var for at lege *S*


  • #9   16. mar 2008 andre hunde skulle så lige ha været fremmede hunde for at sætningen ga mening *GG*

  • #10   16. mar 2008 Camille. Hver gang jeg er ude på de første ture med en ny hvalp eller genbrugshund, der krydser jeg så også alt som krydses kan i håb om der ikke kommer nogen dårlige oplevelser.
    Jeg har så også med årene oplevet, at det faktisk er min egen måde at agere på, som i den grad kan påvirke situationen.....


  • #11   16. mar 2008 Snow
    Det tror jeg så gerne.
    En eneg frygt/nervøsitet går direkte gennem snoren ned i hunden.

    DK fæhunden
    Ja, læste den godt nok og rystede på hovedet...


  • #12   16. mar 2008 Jeg rammer vist ik tasterne ret godt i dag:S

    En eneg frygt = Ens egen frygt


  • #13   16. mar 2008 Camille. Ja kan forestille mig at ens egen frygt for at der skal ske ens vuf noget slemt, går ind og forplumre ens opfattelse af situationen.

  • #14   16. mar 2008 Snow
    Den frygt havde jeg ikke før - den frygt har jeg nu. Har jo set det en gang - og for fanden hvor er det bare frygteligt!
    Vi har heller ikke mødt ret mange nye hunde siden


  • #15   16. mar 2008 Camille. Så håber jeg I frem over vil møde mage søde hunde-----Og aldrig nogen angreb igen-----------------Og nu vil jeg ud i solen med vufferne..... Det er jo helt fantastisk det vejr.... Så længe det vare???

  • #16   16. mar 2008 Snow
    Mange tak
    Her i Randers er det skyet, og ser egentlig ud som om at det ka begynde at regne hvert øjeblik det skal være :S


  • #17   16. mar 2008 Snow-Tro det er fordi det er så skræmmende en oplevelse at folk skriver/oplever det som var det et angreb,der forskellige måde at se det skrevne på,vil jeg give dig ret i.Men jeg har en oplevelse som jeg vil kalde et direkte overfald.Min kæreste kommer gående en aften med vores 2 hunde i snor,han kommer omkring hjørnet nedenfor vores bolig og ovre på den anden side af vejen,står 2 kvinder (den ene bor overfor med hunden)med en amstaff uden snor.den får øje på Kashmir (min hund)og den farer direkte over vejen og til angreb i struben på ham.Kvinden prøver at falde ned på siden og gribe hunden,inden den løber over,men den ser kun min den anden hund.Kvinden kommer løbende og kan ikke få hunden til at slippe,heldigvis er Kashmir større og lægger sig ovenpå den 2 gange,så den tilsidst taber pusten og kvinden kan få den fri fra grebet i kasmirs hals ved at tage fat i bagbenene.Sikke en oplevelse,jeg kunne høre at der var en masse råben udefor og åbner altandøren,men kan ikke se noget da det foregår på den anden side af huset og vil ikke gå derned da min datter ikke skal se det.Men kashmir kommer op totalt indsmurt i blod.Det viser sig at den samme hund ,har angrebet underboens hund,uden advarsel også.Kan altså snart godt forstå at de muskelhunde bliver forbudt rundtomkrig i boligforeninger.Desvære,men det går sgu ikke at mange af dem ,der har disse hunde,ikke forstår hvad de har imellem hænderne og i det mindste bare gider at tage snor på hunden.

Kommentér på:
Hunde angreb????

Annonce