{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.739 visninger | Oprettet:

Hunde angreb {{forumTopicSubject}}

Håber i kan hjælpe mig! Min lille Fransk Bulldog blev angrebet af en labrador, og døde desværre.. smiley
Nu står jeg lidt og ved ikke hvad jeg skal gøre. Skal det meldes til politiet og dækker labradorens hundeforsikring noget? Jeg er ikke blevet kontaktet af ejeren, trods det at det er min nabo! Vil gerne gøre noget, så det ikke sker for andre! Sagen er bare den at min hund desværre løb derover og blev bidt på labradorens matrikel. Håber nogen kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde angreb
  • #1   28. aug 2010 puha hvor er det trist, det er svært at miste en hund og især på den måde smiley

    Som CHINE skriver er din nabo ikke forpligtet til noget og det havde han heller ikke selv om det var sket andre steder. Mine svigerforældre mistede deres gamle hund fordi en rotweiler angreb dem på gaden og de kunne ikke for dækket noget som helst, de ville nemlig ha for svig og smerte, men det gør forsikringerne ikke.

    Det eneste der kan ske er hunden bliver aflivet, men derfor sidder man jo stadig tilbage med en sorg og muligvis et rigtig grimt billede i hovedet, det ved jeg mine svigerforældre gjore i rigtig lang tid.

    håber du en dag kan komme over den sorg du har.

    varme tanker herfra


  • #2   28. aug 2010 Er i sikre på at forsikringen ikke dækker dyrlægeregningen? Der er jo objektivt ansvar og man er derfor ansvarlig selv om skadelidte har handlet culpøst. Eller er jeg gået for tidligt ud af skolen?

  • #3   28. aug 2010 CHINE. Er det noget du ved eller noget du tror? Man har jo objektivt ansvar, hvilket er noget mere omfattende en den normale culpa. Hvis der er tale om en større regning, ville jeg bestemt kontakte forsikringen. Som jeg har læst forarbejderne til den nye hundelov, vil man dog ikke kunne kræve hunden aflivet, i det det betragtes som normal hundeadfærd (eksemplet i loven handler dog om mennesker, der trænger ind på grunden). Men det har jo intet med erstatningen af dyrlægeregningen at gøre.

    Jeg glemte i første omgang at skrive at det er trist med hunden. Jeg håber det trods alt gik stærkt.


  • #4   28. aug 2010 Det er meget muligt, at man ikke får noget ud af der. Men hvis min hund havde bidt en anden hund, havde jeg 100% tilbudt at anmelde det til forsikringen, så måtte de jo finde ud af om der var noget. Det er jo derfor man har sin ansvarsforsikring smiley

  • #5   28. aug 2010 Prøv og ring til forsikringsoplysningen.
    De svarer på alle spørgsmål vedr. dækning.
    Logik og juristeri er mange gange ikke det samme.
    En af mine bekendtes Chihuahua fik knækket nakken af en løs labrador.
    De endte i retten og labradoren fik en bøde på 500 kr. for at have sin hund løs og ingen erstatning til chihuahua`en.


  • #6   28. aug 2010 Er enig med Chine...

  • #7   28. aug 2010 Varme tanker herfra smiley

  • #9   28. aug 2010 Synes sgu snart din hund har bidt en del Maj H.. Hvordan ved du at han fik 18 sting i røvballen? Begynder lidt at tvivle på dine bidehistorier med Bugsy..

  • #10   28. aug 2010 Ja man har objektivt ansvar -MEN det er osse sådan at hvis skadeslidte selv har været medvirkende til skaden, kan erstatning helt eller delvist bortfalde.
    Og i dette tilfælde har skadeslidte jo uden tvivl selv medvirket til skadens opståen.
    Du kan jo prøve at ringe til politiet, men jeg tvivler på der er noget de kan gøre, eftersom det er sket på naboens grund.

    Jeg ville dog tage en snak med naboen -hvis jeg var naboen havde jeg i hvert fald som minimum undskyldt og vist lidt medfølelse.
    Der er jo ikke noget man kan gøre for din hund nu. Men jeg håber da naboen vil være påpasselig med hans hund i fremtiden.

    Det var godt nok en trist måde at miste sin hund på. Håber du og din familie er ok, omstændighederne taget i betragtning.


  • #13   28. aug 2010 Ja gravhunde episoden har jeg også læst om.. Det er bare din underlige pralende facon, jeg anfægter.. Bvadr

    Ikke på vilkår om jeg bruge tid på at besøge dig;0)


  • #14   28. aug 2010 Det var da sært nærmest at være stolt over at ens hund bider -det kan godt være det ikke er sådan du mener det, men det er såda det virker når man læser det.



  • #16   28. aug 2010 Tusind tak for de mange svar.

    Tyson døde desværre ikke hurtigt, jeg nåede at kører ham til dyrlægen, hvorefter han sov ind under operationen.

    Jeg kan ikke helt forstå at hunde må angribe uden konsekvenser på deres egne matrikler? Gælder de regler også hvis et barn havde rendt derovre?

    Det økonomiske er jeg faktisk ligeglad med, ønsker bare hunden aflivet - så der kan ske lidt retfærdighed for min lille hund...

    Men ja... Der er nok ikke meget at gøre.



  • #17   28. aug 2010 Er virkelig ked af dit tab Tina, det er ikke sjovt at miste sin hund og da slet ikke på den måde:0(..

    Når det så er sagt, så må jeg sige at jeg er målløs over din kommetar med, at du ønsker den anden hund aflivet. Det er 100% dig der har skylden her, din hund havde intet at gøre på en andens grund. Det er da netop ikke retfærdighed, hvis en anden hund skal lade livet, fordi du har begået en fejl..


  • #19   28. aug 2010 Tina -nu er det jo ikke usædvanligt at hunde beskytter deres grund. Ej heller at en voksen hund ikke kan med andre hunde af samme køn o.l.
    Så selvom jeg synes det er rigtig rigtig forfærdeligt for jer at i har mistet jeres hund på denne måde så mener jeg ikke at nabohunden burde aflives (medmindre self den osse render rundt og er til fare for andre udenfor matriklen).
    Nu var det en labbe din hund rendte ind til, og de er oftest ret tolerante overfor mennesker og dyr, osse på egen grund, så det må siges at være lidt ukarakteristisk for racen at reagere sådan.
    Men din hund kunne jo osse være rendt ind til en vogtende race, og så ville den reaktion fra hunden have været hvad man kunne forvente.

    Så længe naboen har holdt hunden på egen matrikel, har jeg svært ved at se hvordan du skulle kunne forvente at den bliver aflivet.

    Igen -det er på ingen måde fordi jeg ikke føler med jer. Men man må osse være realistisk. Hvis ens hund render rundt på andres matrikel (uanset at det jo nok har været et uheld) så risikerer man at den kommer galt afsted.


  • #20   28. aug 2010 Så du episoden egentlig? Jeg mener det kan jo i princippet godt ha været din hund der angreb Labben?

  • #22   28. aug 2010 Men trist det er det, uanset hvordan det gik for sig..

  • #24   28. aug 2010 Maj -men det er jo ikke ligefrem noget jeg vilel være stolt af. Jeg er egentlig mere stolt af at mine hunde overlader den slags til mig. Særligt når man har valgt en race der ikke skal være beskyttende.



  • #25   28. aug 2010 Det er ikke Bugsys handling jeg anfægter, men den klamme måde du pralede af det på.. Må indrømme at jeg tænkte, at du må være halv syg i potten..

  • #27   28. aug 2010 Jeg ville nu mene at det er en naturlig reaktion, at ønske den anden hund aflivet, når man oplever sådan en situation.

    Men som de andre skriver, tror jeg ikke du kan gøre noget. Og det er jo ikke usædvanligt at hunde beskytter deres hjem.

    Jeg er ked af dit tab, varme tanker herfra.


  • #28   28. aug 2010 Gør det egentlig en forskel om man har hegnet haven ind eller ej? Altså om man er erstatningsansvarlig?

    Synes det er en ærgelig måde, du har mistet din hund på, - hvorfor meldte du det ikke med det samme?
    Jeg forstår heller ikke hvorfor labben skal aflives? - Det får du jo ikke din hund tilbage af, - og hvis den ellers ikke er aggressiv, og til fare for gud og hver mand, forstår jeg ikke hvorfor din nabo skal udsættes for samme smerte?


  • #29   28. aug 2010 Først og fremmest vil jeg sige, at det er en meget sørgelig historie, at I har mistet jeres hund.

    Men jeg må nok indrømme, at jeg er målløs over, at du ønsker den anden hund aflivet. Det er jo ikke fair, når det er din hund der løber ind på en andens grund. Desuden lyder loven, at man har pligt til at holde sin hund på egen grund. Skulle manden holdes ansvarlig for at have holdt sin hund forsvareligt undelukket på egen grund?
    Grundet størrelsesforskellen på hundene, skal der ikke mere end ét enkelt bid til fra Labradoren. Hunde kæmper sjældent til døden, så jeg kunne forstille mig, at de to har kæmpet en dominanskamp og at Labben desværre har været for stærk.
    En hund er af natur anlagt således at den beskytter sin flok - Labrador eller Chihuahua. Og fordi den udfører sin "opgave", skal den ikke stemples som aggressiv.


  • #30   29. aug 2010 At TS ønsker hunden aflivet er en naturlig og forståelig sorgreaktion.. Jeg ville have det på samme måde hvis en af mine hunde var blevet dræbt blot fordi den var løbet ind i en anden hunds have.

    Omvendt ville jeg også have det meget svært med hvis min hund havde dræbt en anden hund af samme årsag. Jeg ville aldrig have et rolig minut af angst for, at det skulle gentage sig, så jeg ville nok selv vælge aflivning.


    Situation er selvfølgelig en anden hvis en fremmed hund løber ind og angriber, men det er jo ikke tilfældet her, såvidt vides udfra de oplysninger TS er frem kommet med.


  • #31   29. aug 2010 Gitte -medmindre jeg havde overværet situationen og set at min hund gik fuldstændigt amok på den indtrængende hund, havde jeg ikke overvejet aflivning må jeg indrømme.

    Det er sket på hundens egen grund, og det er en mindre hund det gik udover -dvs at det ikke nødvendigvis har vært et voldsomt angreb. Mindre kan osse have ført til hundens død.

    Jeg havde da højst sandsynligt overvejet hvordan jeg kunne hegne anderledes så det ikek gentog sig, men at min hund forsvarer sin grund, vil den ikek blive aflivet for.
    -igen, self med en smule omtanke for hvordan den har forsvaret grunden (og i hvilken situation)


  • #32   29. aug 2010 Tina t ;ønsker hunden aflivet ...hmm det var dog en syg tanke retfærdighed for din hund ??? tror du ikke den er ligeglad eller du har måske ikke fået blod nok ?
    der er kun en skyldig her og det er dig selv da du ikke har haft styr på din hund
    DU har bragt din hund i den situation


  • #34   31. aug 2010 Er MEGET enig med majbritt her omrking mai,,
    jeg kan sagtens forstå man føler sådan når ens hund er død og sige at ts selv er skyld i det syntes jeg godt nok er hårdt.har folk ingen empati?

    En buller kan være meget svær at forhindre løbe ud hvis den gerne vil ud

    tanker til dig


  • #35   31. aug 2010 jn -jeg har da osse forståelse for at man ønsker den anden hund straffet... Men man er osse nødt til at være realistisk... Hvem er det der har fejlet -det er den hund der render ind i en fremmed hunds have.

    Så selvom jeg har forståelse for at man er ked af det, så har jeg ikek forståelse for at man ikke lige trækker vejret og prøver at se realistisk på det før man begynder at "kræve" hunde aflivet.

    Var det sket på offentligt areal eller var labben kommet ind i TS have, havde jeg set sagen anderledes, men det gjorde det ikke.

    Og uanset hvor gerne bulleren vil ud, så er det jo ens opgave som hundeejer at sørge for det ikke sker.
    Uheld kan desværre ske, trods masser af forholdsregler. Men så hjælper det jo ikke at lægge skylden over på andre, når det er ens egen hund der er smuttet.


  • #36   31. aug 2010 Michelle jeg er helt enig men derfor har nogen det bare med at sige det hårdt mon ikke hun er ked af det nok i forvejen..tænkte jeg bare

    Har bare selv haft en buller som vi ikke kunne holde inde hun klatrede bare over de største hegn,,så vi valghte at sælge hende da hun gang på gang rendte ude på vejen ,,,så ved hvordan de kan være


  • #37   31. aug 2010 Jn -min første hund var heller ikke til at hegne inde. Det må man jo så tage konsekvensen af, så hun var kun i haven når jeg kunne holde 100% fokus på hende, eller hun var bundet.



  • #38   31. aug 2010 ja det kan være sin sag,,,,,selvom jeg stod og sagde nej osv så hoppede hun alligevel,,hun vare bare streng men hun har fået et godt hjem hvor hun kun er ude i snor ..så det jo det bedtse for hende

  • #39   1. sep 2010 Ja jeg siger det hårdt ...men når man siger man vil aflive en uskyldig hund ...ja så lægger man sku op til en tur
    og om en buller er svær og holde inde det er jeg faktisk ligeglad med ..måske fordi jeg selv har måtte ofre en månedsløn på hegn..
    zoo kan hølde løver inde så man kan vel også finde et hegn der kan holde en buller


  • #40   1. sep 2010 Ggg - nej Dan, bullere har en evne til at kunne forcere selv det vildeste løvehegn ;oD Selvfølgelig kan man finde et hegn som kan holde hunden inde, - og ellers kan man ihvertfald finde en kæde som kan holde hunden på ens grund...

  • #41   1. sep 2010 jeg siger jo heller ikke det er umuligt men man skal jo lige finde ud af den løber ud før man ligesom forcere hvis i lige forstår

    jeg syntes heller ikke den anden hund skal aflives men stadig er ts nok lidt i chok,,det ville alle alm mennesker være


  • #42   2. sep 2010 jn-sn: det er rigtigt .....hvis man vil gamble men indtil man finder ud af om man kan holde hunden inde skal man sku holde øje med den
    no name : det kan man roligt gøre har lige været turen igennem min naboes GD har været hoppet ind i min have jeg passer jævntligt min gamle hunds hvalpe og "børnebørn" så er der 4 bullterrier bla og 2 whippet havde hundene fået fat i den så havde de slået den ihjel øjeblikkeligt jeg har talt med politi og forsikring ang dette og der er kun en der har ansvaret og det er den med den løse hund på andres grund
    forøvrigt så har man ret til og skyde en løs hund på ens ejendom hvis man tror den vil gøre skade på ens dyr....(ikke at jeg ville)


Kommentér på:
Hunde angreb

Annonce