{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sibirian husky
  • #1   11. mar 2008 http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=18888

her er han forresten..

• #2   11. mar 2008 jaah meget.. og har et supert sind.. de 30 min jeg ny nåede at bruge sammen med ham ;P

• #3   11. mar 2008 Den er godt nok smuk :o)

Kender ikke noget til racen, så vil undlade, at udtale mig *S*

• #4   11. mar 2008 Prøv at finde racebeskrivelsen på en Siberian Husky, så din søster har lidt at gå efter.

• #5   11. mar 2008 ingen tavle .
    Men det er min søsters kæreste drømme hund.
    Så de købte ham smiley

• #6   11. mar 2008 Jo.. Men det bare mig som er lidt nysgerrig smiley

• #7   11. mar 2008 Den skal bruges som en dagelig gå tur kammerat. Min søster og hendes kæreste har en hårdt og bestemt gå program de følger hver morgen og aften som omhandler en good og lang tur i skoven.

Hunden vil får det den har brug for.. Men prioriteten vil være familie hund. Dog som vil blive aktiveret meget .

• #8   11. mar 2008 www.siberianhusky.dk

De må hellere igang med at læse op om racen - et sted at starte er at stave racenavnet rigtigt smiley

Ja det er en aktiv race, men når de trives er det en super lækker familiehund!
    Og vil de virkelig det at have hund, er det bestemt ingen umulighed at få en husky til at passe ind i en alm. hverdag!
    Vær obs på ikke at slippe hunden af snoren i områder der ikke er indhegnet og få hellere indhegnet haven rigtig godt fra start.

• #9   11. mar 2008 Og et andet godt råd - lyt til de folk der har med racen at gøre - ejere, opdrættere, folk fra husky klubben. De ved hvilke hunde de har mellem hænderne.

• #10   12. mar 2008 Jeg vil sige at det er den bedste familiehund jeg nogensinde har haft, og jeg har haft både et par schæfer, karlelsk bjørnehund og nogle huskyer, men den husky vi har nu er da den bedste af dem alle, men slip den aldrig løs i kan ikke være sikre på at i ser den igen, det er en smuk hund som alt for mange falder for, og for sent finder folk så ud af at det er en alt for aktiv hund for dem, vil sige ved husky køb tænk hellere 3 gange inden køb,

• #11   12. mar 2008 jeg vil også sige kontakt huskey folket og snak med dem om racen... Men husk det er en spidshund og de er meget selvstændige og har tit deres egen mening om tingene:-) Du kan kontakte Jannie herinde, hun har både huskeys og flatter:-)
    jeg finder hende lige

• #12   12. mar 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=1804
    hun ville være værd at snakke med herinde, eller så kontakt Heidi (hende som har www.hayjeho.com)

• #13   12. mar 2008 Jeg må også lige tilslutte mig de andres bemærkninger. Det er ikke en nem begynderhund, men den er virkelig sød og kærlig, og det er en nem hund, hvis den får den rette mængde motion og aktivering.

Sørg for at de kommer afsted til træning med den (tror ikke der er nogen førstegangs-ejere, der kan slippe godt afsted med at træne en husky på egen hånd) Slip den kun i indhegnede områder - og HØJT hegn omkring hele haven, eller en hundegård med tag på. Når jeg siger højt mener jeg mindst 1,80!! Over mod vores nabo, hvor de har kat, har vi været nødt til at gå op i 2,40!

Du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål. Jeg har haft husky som familiehund i over 20 år - og er nu på nr. 3. Men ellers vil både Jannie og Heidi, som de andre nævner, også være rigtigt gode at tale med.

• #14   12. mar 2008 Karina det med det høje hegn er jeg ikke helt enig med dig i, jeg har nu den 3 husky og der er aldrig nogle af dem, der er hoppet over vores hegn og det er kun ca 1 meter, så det med hegn i store højder er ikke altid nødvendigt, men der er jo nogle der er mere eventyrlystne end andre

• #15   12. mar 2008 Generelt med slædehunde er det vigtigt man ikke kun stimulerer dem fysisk men også husker at stimulerer dem mentalt.
    Vi har godt nok malamut og ikke husky men læste meget om racen fordi jeg ville være sikker på at få den rigtige hund fra starten, det vigtigste når man har disse hunde er at de bliver aktiveret rigtigt.
    Tag fat i klubben og snak med nogle husky ejere, tror de har samlinger ligesom mutterne. Hvis man vil være sikker på nok motion kan man når den bliver gammel nok dvs over et år, begynde at lade den trække dæk på stranden/skoven, cykle med hunden hvor den trækker dig (det er skide sjovt forøvrigt) og løbe med hunden hvor den trækker (dette kaldes i løbssprog nordisk)

Hverken mutterne eller huskyerne kan være vagthunde begge racer er motionskrævende og skal stimuleres.
    Når jeg har problemer med at ikke kunne nå ud de to timer på en dag med chunta laver jeg et spor med ham eller lader ham lege med akiveringslegetøj af den ene eller anden art. også får han lov til at søge sin egen mad i græsplænen.

Husk altid med disse hunde, lad være med at slippe dem, de er strejfere! Huskyen skulle endda være værre end mutten. Og når de savner et familie medlem så hyler de altså! det er nok en god ide at advarer naboerne om dette.
    Vi har glæde af at chunta render rundt og snakker men og den husky gør det ligesådan det er forskelligt for hund til hund.

Summa sumarum.
    Førstegangs hund NOPE men med hårdt arbejde kan det lade sig gøre! Det er ikke en nem race og det er en race hvor man ikke holder en fridag. Men får hunden hvad den har brug for har du den mest fantastiske familiehund, fåes ikke bedre.

• #16   13. mar 2008 Hej Brita

Med min tæve var det heller ikke nødvendigt (og heller ikke med de tre tæver min veninde har)

Men med den første jeg havde - som var en han - og med ham ,vi har nu, ER det virkelig nødvendigt med det høje hegn. Specielt hvis man har en kat som nabo smiley Han forcerede hegnet + hækken på ca. 180......

• #17   13. mar 2008 Hej Karina
    det må så være tegn på at man skal være mere på mærkerne med hanhunde end tæver, jeg har kun haft tæver, men har da set problemet hos Dinnas opdrætter og det var også en hanhund der lige kravlede op på hegnet

• #18   13. mar 2008 Hej igen smiley

Jeg tror da på, at det bliver bedre, når han bliver ældre. Men en unghund, og så en kat på den anden side, så skal der virkelig bygges barrikader ;-). Vores første hanhund var også virkelig en lømmel indtil han blev omkring 3 år. I de første år hævede min far konstant hegnet omkring baghaven.

Min tæve kunne derimod ligge ude i forhaven og kigge på verden, selvom havelågen stod åben, da hun nåede op omkring de 5-6 år. Eller ligge i den åbne bil uden at være bundet. Selv da hun en dag jagtede en ræv ud af haven stoppede hun ved havelågen, selvom den kun var ca. 1 meter høj. Så ja, jeg tror der er temmeligt meget forskel - men der er jo også en del forskel på, hvor meget jagtinstinkt de har, og det spiller nok lige så meget ind som kønnet smiley

• #19   17. dec 2012 Ser at de fleste her inde skriver at man IKKE skal slippe en Husky løs medmindre det er i indhegnede områder.

Der har jeg en anden mening, for træner man sin hund rigtig og har man erfaring med træning af hunde er dette intet problem.

Har selv en husky og den er løs dagligt på en uindhegnet mark sammen med andre hunde og ofte også uden andre hunde.

De eneste gange hun er 'løbet væk' var for at løbe en 500 meter ned bag et træ hvor der var en anden hund og hun kom tilbage så snart hun lige havde hilst og jeg kaldte på hende.

En husky er IKKE en førstegangshund og ville klart anbefale en tæve i tilfælde af en førstegangshund, da de (hvad jeg har oplevet) er meget roligere end hanhunde.

Jeg har ikke gået til nogen former for hundetræning med vores husky, men jeg træner så også problemhunde i min fritid, så nok derfor det ikke er nødvendigt.

Men held og lykke med den dejlige han og husk træning, træning, træning og ekstra gode guffer som eksempelvis kød eller tørret rugbrød smiley

Kommentér på:
sibirian husky

Annonce