{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sibirian husky
  • #1   5. mar 2012 Er du sikker på, at det ikke var alaskan huskyes? De er tit en del mere korthårede, fordi de er avlet til et lidt mildere klima, og der er - så vidt jeg husker - bla. blandet forskellige korthårede mynder ind i Siberian husky, for at få længere ben og mere fart smiley

• #2   5. mar 2012 Det er meget muligt, men jeg var generelt lidt forvirret der var en del hunde som lignede blandinger mere end lige som så. Der var nogle helt korte sorte også, som lignede lab/hønsehunde blandinger, men de hylede som kun polarhundene ellers gør.

• #3   5. mar 2012 Rigtigt mange af de superhurtige hunde er faktisk blandinger (det er Alaska Huskyen også) Prøv fx. at se det sidste billede på den her profil. De er også meget korthårede:
    http://hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=67816

• #4   5. mar 2012 Okay ja det var noget i den stil, men er de FCI godkendte?

• #5   5. mar 2012 Nej det mener jeg ikke de er. Det er ihvertfald ikke DKK-godkendte, og det skal de vel være, hvis FCI har godkendt racen smiley

• #6   5. mar 2012 Prøv at kig på mine 2 tøser="Alaskan Husky`s"/hybrider-whatever you`ll call them ;o)", de er begge ret kortpelsede pga.munsterlænderen i dem, desu.så taber Sibirian Huskyen meget pels 2gange om året og i de perioder hvor de fælder og /eller pelsen vokser ud igen, der ser de ret mølædte ud i pelsen. ;o)
    Hvis man ikke vidste det kan det ikke ses at mine har Husky i sig vel.

• #7   5. mar 2012 Hm.. Mener faktisk at siberian huskies godt kan være ret så korthårede o.o
    - Men ved ikke nok om racen til at være sikker..

• #8   5. mar 2012 Jamen findes der noget organiseret i det eller kan alle der blander noget andet i sin husky så kalde det for en alaskan husky?

• #9   5. mar 2012 PS. Det er også mest alm.at folk blander jagthunde i "løbshundene" da mynder ikke klarer kulden så godt og de holder heller ikke til at løbe så længe som en slædehund ønskes at kunne.

• #10   5. mar 2012 Når der ikke er nogen godkendt racestandard, kan man jo reelt kalde alle hunde for en alaskan husky smiley

• #11   5. mar 2012 Har faktisk også hørt om alaskan husky, men mener ikke det er en godkendt race, netop fordi det er en blanding..

• #12   5. mar 2012 Nogle få prøver at gøre det organiseret, men som det altid sker i avl så ødelægger hundehandlere det.
    De fleste er bare Husky-Malamut-blandinger hvor folk så har givet dem A-Husky navnet for ligesom at gøre deres hunde mere ægte, men de er stadig bare en stor blanding.
    Der findes som sagt dog ganske få linier hvor man kan sige at hundene burde anderkendes som værende en race, men der er langt fra nok til at det kan lade sig gøre.
    De fleste A-Husky`s herinde er mine pigers Bror`s hvalpe så det er nærmest een stor familie på HG. "Fandt jeg ud af da jeg tjekkede de andre A-Husky`s baggrund" for ca.2år siden.

• #13   5. mar 2012 Anita. De 3 tøser`s slavinde. ;o) .Det har du ret i. Jeg har også mødt flere mutte/husky blandinger, som de har kaldt Alaskan Husky... Så det dækker over et vidt spænd af blandinger.

• #14   5. mar 2012 Du har været til et arrangement afhold af trækhundeklubben - de kører med alle typer hunde, racerene, rene uden bog og blandinger. Alle kan deltage. De hunde du har set har formentlig været enten blandinger, AH eller skandinavian dogs. Disse hundetyper/racer er ikke FCI anerkendte og er ren brugshunderace og har ikke en standard. Man avler på de hunde som kan arbejde og er ellers ligeglad med om de ligner hinanden, nogle har ikke desiderede stambøger og de som har er stadig åbne for tilførelse af nyt blod - hvis nu en blanding skulle give et godt brugsmiks.

Siberians husky er FCI anerkendt og har derfor en eksteriør standard de også skal leve op til. Polarhundeklubben (specialklub for tre af de polare slædehunderacer) afholder også løb - men her er det et krav hundene har stambog fra FCI for at kunne deltage, og at de er af en af de fire polarhunderacer, som er FCI anerkendte. Siberian husky, Alaskan Malemutte, Grønlandshund og Samojedehund (som dog har specialklub sammen med de andre spidshunderacer).

• #15   5. mar 2012 Ja, mine er reelt ulve-hybrider eller blandinger, men da en A-Husky består af de racer der er i mine og navnet fandtes på listen herinde jamen så blev de som 6årige til Alaskan Husky`s ;o))
    Det er også letter at sige når folk spørger hvilken race de er ;o))) og jeg slipper for at sige der er ulve i dem for så blir folk bange og tør ikkke være i nærheden af dem så`n lige pludseligt..LOOL.sørgeligt men sandt.

• #16   5. mar 2012 Du vil hurtigt kunne se forskellen ved at se på løbsbilldeder fra henholdsvis www.polarhund.dk og www.sleddogs.dk

• #17   5. mar 2012 Okay på den måde, det var så kun polarhunde med stambog der kunne vinde og det har jeg forstået som om at de skulle have stambog, så blev sgu endnu mere forvirret da der stod to gordon settere;o))

• #18   5. mar 2012 C> Jeg må ærligt sige jeg ikke kender så meget til DTK's regler, ude over jeg ved alle er velkommen til deres træning og arrangementer.

• Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 31
    #19   5. mar 2012 Lyder til at du har været til løb i vrøgum. Løbet blev afholdt af dtk og polarhunde klubben, sikkert derfor at det var lidt forvirrende hva det var for nogle hunde.
    Huskier kan sagtens være korthåret og glatte i pelsen, men det ses mest hos linjer som er avlet 100% til det som de oprindeligt var beregnet til, at trække.
    Som andre skriver kan det også godt ha været alaskan Huskier, men de må kun deltage i dtk.

• #20   5. mar 2012 tak jørgen. Det forklare reglen om stambogsførte vindere.

• #21   5. mar 2012 Jørgen H: Ja det var nemlig derude jeg var, så tusind tak for forklaringen. Der var nogle rigtig smukke hunde derude, som nok allermest lignede ulve. Det var en stor oplevelse at se den iver hundene havde, det facinerer mig når det er så tydeligt at se hvad de er skabt til og hvor meget de nyder det:o))

Kommentér på:
Sibirian husky

Annonce